Dere som har vært på ul i uke 12

Vi var når jeg var 12 + 6. I tillegg til å sjekke alt mulig, fikk vi også vite kjønn. Han var 99% sikker på at det var en liten gutt :happy: Vi fikk masse bilder, i 3D også, samt 2 filmer på ca et minutt hvor vi så baby turne og herje, vi så hjertet banke, og vi så noe som også gjorde oss ganske sikre på at det var en gutt ;) Men vi gikk privat da. 100% verdt det!

Det kommer helt an på personen du møter. For jeg har våre på sykehuset på flere UL, og noen få er helt klart sånn dessverre.
Men heldigvis gjelder det ikke alle.

Han vi møtte på sist TUL nå var sånn.:(
Ser frem til, og bli tatt i mot av en annen variant på mandag ;) Håper det er en av damene jeg har møtt før for flere av dem er så herlige, imøtekommende og beroligende. Og yter virkelig av seg selv. Merker jeg trenger ei av dem nå.

Jeg møtte også en sånn en sist, og var mest bare lei meg etter ultralyden selv om han sa at alt så fint ut. Håper også jeg møter en annen variant på neste ... Og han sjekka ikke mer enn at han målte lille. Var knapt så han zooma inn så vi klarte å se noe på skjermen vi hadde på veggen på andre siden av rommet. Hallo samlebånd. :shifty:

Har vært på 4 TUL på det sykehuset, og han var den første vi har møtt som var sånn heldigvis. De andre var veldig flinke til å vise og forklare alt de så og var skikkelig fine medmennesker i tillegg til leger. :)

Vi var på Aleris, og der sjekket de først livmoren typ som en GU. Og så fram med UL-maskinen og sjekket baby. Fikk høre hjerteslag, se at baby lå å sprelte og sparket, og så gikk gynekologen systematisk gjennom alt man kan se så tidlig, fortalte høyt underveis hva som ble kontrollert. Nakkefold, rygg, hudlag, hjerne, nesebein, navlestreng, alle fingre og tær, indre organer osv. Når det var gjort tok han noen bilder, og kontrollerte livmoren og området rundt for cyster osv. Etterpå fikk vi ca 10 min til å spørre om det vi lurte på, og han delte litt info om veien videre. Veldig fornøyd med Aleris![emoji4]

Jeg hadde TUL hos st.Olavs og lege sa at hun sjekket alt som var mulig så tidlig. Jeg var 12+1 men hun sa at ultralyd sier 13+2. Det blir stort babe en gang til. Fikk 3 nydelig bilder og fikk å se masse. Vi var der en half time.

Var nå på mandag, uke 13. Organrettet ultralyd hvor dem sjekker så å si alt. Utelukker masse sykdommer/avvik (høres jo helt forferdelig ut når det stod på e-posten) sjekket hjerte, nakkefold, nyrer, hjernen, ja så å si alt. :-) fikk også vite med 90 % sikker at det var en liten jente :-) så stemmer det blir det veldig stas da vi har en gutt på 15 mnd fra før av :-) fikk med masse bilder og et par filmer av den lille :Heartred

Var du i Jessheim :-) ?? Syntes det så kjent ut det ul bilde fra jeg var der sist :p

Back
Topp