Dere som har vært på 6-ukers kontroll..

Marsmamman

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
September To Remember
Aprilspirene 2024❤️
Maisløyfene 2024
..med deg selv ;)

Hva blir egentlig gjort på denne?
 
Legen spurte hvordan det gikk. Om renselsen var over og om jeg evt. hadde noen plager. Så snakka vi om prevensjon og avtalte time for innsetting av hormonspiral.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Skal i morgen og jeg gruer meg. Skal undersøkes nedentil og ta celleprøver og kreftprøve :-/
 
Her er det ved 8 uker, har ikke fått bestilt enda, men gruer meg skikkelig jeg også.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Drar dere til jordmor eller fastlege? Jeg var hos jm sist, men lurte på å dra til fastlegen denne gangen. Hvis jeg nå skulle trenge en henvisning til fysio må jeg uansett til ham. Gynekologisk undersøkelse og celleprøve tok jeg i forbindelse med at jeg satt inn spiralen sist, og det gjorde jeg hos Volvat..
 
Skal bestille time hos min gynekolog, vil ikke gå til fastlegen... Skal få gjort det, er 8 uker siden fødsel så... Må få det gjort snart...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Drar dere til jordmor eller fastlege? Jeg var hos jm sist, men lurte på å dra til fastlegen denne gangen. Hvis jeg nå skulle trenge en henvisning til fysio må jeg uansett til ham. Gynekologisk undersøkelse og celleprøve tok jeg i forbindelse med at jeg satt inn spiralen sist, og det gjorde jeg hos Volvat..
Drar til jordmor
 
Snakka bare litt om prevansjon og sånn, fikk resept på hormon spiral som skal settes inn neste uke. Han sa man hadde normalt sett ikke gynekologisk undersøkelse ved 6 ukers kontrollen med mindre pasienten følte spesielt behov for det eller det var noen komplikasjoner ved fødsel. Vist alt føltes normalt trengte man det ikke. Får jo uansett det når spiralen settes inn. Gikk til fastlegen
 
Fastlegen!

Skulle gjerne gått til legen jeg hadde i Oslo eller en gynekolog. Men fastlegens min minnet meg på det da jeg var på fem ukerskontroll med frøkna. Så får vel bite i det sure eplet...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal til jordmor selv om det er vanlig å gå til fastlegen her. Spurte om jeg kunne det, og det var greit.
Føler ikke jeg kan prate med fastlegen om sånne kvinneting:)
Skal dit om halvannen uke, så det blir to måneder etter fødsel.
Det var ikke ledig time før.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var til fastlegen pratet om prevensjon. Om fødselen hadde gått bra. Ellers pratet vi om andre ting, :) hadde med begge barna så litt av et sikus :)

Ja tok foresten litt blodprøver.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal begge deler jeg... Har i grunn ganske stort behov for å snakke om fødselen min igjen og det vil jeg gjøre med jordmor. Men må jo starte med noe prevensjon etterhvert også, så da må jeg vel til fastlegen også.
 
Skal begge deler jeg... Har i grunn ganske stort behov for å snakke om fødselen min igjen og det vil jeg gjøre med jordmor. Men må jo starte med noe prevensjon etterhvert også, så da må jeg vel til fastlegen også.
Jorsmor kan ordne med prevensjon forsto jeg det som. Jeg skal hvertfall til jordmor på kontroll på onsdag, føler at fastlegen ikke har peiling på sånne gravid-ting.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi snakket om fødselen og prevensjon. Så var det urinprøve, blodprøve, han sjekket at livmoren hadde trukket seg sammen og celleprøve.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi snakket om fødselen og prevensjon. Så var det urinprøve, blodprøve, han sjekket at livmoren hadde trukket seg sammen og celleprøve.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hva slags celleprøve og blodprøve? Er det vanlig?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hva slags celleprøve og blodprøve? Er det vanlig?

Livmorhalsprøve heter det vel? Vet ikke hva slags blodprøve det var egentlig, men er vel for å sjekke om verdiene er normale.

Aner ikke hva som er vanlig, men kjenner til at fastlegen min er grundig og nøye.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app



Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp