Dere som har vært overstimulert..

vet jo ikke om eg var overstimulert da, men fikk ut 17 egg.......

eg var dårlig fra dagen før vi tok ut egg og til onsdag/torsdagen etter innsetting(innsetting var en fredag)[&:] men smertene var verst fra uttaket

Takk for svar jenter.

Jeg har sterke smerter i magen (minner om luftsmerter), og når det er på det verste så ligger jeg bare og krøker meg sammen. Hadde de samme smertene natten før innsetting, sov ikke i hele tatt.

Har nå tatt en Pinex Forte, og føler at det er litt bedre. Blir jo litt redd for at noe skal være galt, men håper det verste har gitt seg. Dessuten så har jeg jo hørt at symptomene ved overstimulering er oppkast og tungpust, og det har jeg jo heldigvis ikke!

husker ikke kossen smerter eg hadde egentlig, men at det var smerter husker eg[:)] hadde problemer med å reise meg,stå oppreist og klarte ikke noe særlig med mat, da ble eg svett og svimmel[:'(]

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: MissSunshine

Takk for svar jenter.

Jeg har sterke smerter i magen (minner om luftsmerter), og når det er på det verste så ligger jeg bare og krøker meg sammen. Hadde de samme smertene natten før innsetting, sov ikke i hele tatt.

Har nå tatt en Pinex Forte, og føler at det er litt bedre. Blir jo litt redd for at noe skal være galt, men håper det verste har gitt seg. Dessuten så har jeg jo hørt at symptomene ved overstimulering er oppkast og tungpust, og det har jeg jo heldigvis ikke!

jeg hadde også luftsmerter og brenning i maven liksom, men tok paracet om kvelden før jeg la meg i flere dager og endelig fra fredag føltes d litt bedre og i dag enda litt bedre. måtte gå krokete og kjeeeempesakte, ofte svimla litt for meg også (akkurat d gjør d litt fortsatt)

Ok, da satser jeg på at det ikke er noe farlig. Men FY så vondt, uttaket var jo ingenting i forhold (og da lå jeg i stolen og gråt).

Har heldigvis fri resten av helga, så da skal jeg bare slappe av og tenke på meg selv. Og sambo skal få dulle skikkelig med meg, lage middag og greier[:)]

Stakkars jenter. Alt hva dere må igjennom og det mener jeg. Jeg bare venter til når jeg gjerne må igjennom dette. Huffa huff [&:]

Håper dere slipper dette så mange ganger [:'(][:'(][:)][:)]

ORIGINAL: Somine

Stakkars jenter. Alt hva dere må igjennom og det mener jeg. Jeg bare venter til når jeg gjerne må igjennom dette. Huffa huff [&:]

Det håper virkelig jeg også! Men hvis det er noen trøst: Jeg går igjennom alt dette uten å nøle igjen hvis det trengs[:)]

ORIGINAL: MissSunshine

ORIGINAL: Somine

Det håper virkelig jeg også! Men hvis det er noen trøst: Jeg går igjennom alt dette uten å nøle igjen hvis det trengs[:)]

og helt uten tvil[:D]

Hadde veldig vondt i magen på slutten av sprøyte perioden (kasta opp, oppblåst, vondt i magen), men man blir jo ikke overstimulert før etter man har satt eggløsningssprøyten. Er den som gjør at man kan bli det.
Jeg hadde 21 STORE egg, og endel vann i buken under uttaket, måtte jevnlig ta blodprøve for å holde øye med hvor tykt blodet var. Måtte drikke masse, 6-7 l om dagen.
Hadde mest vondt noen dager etter uttaket (besvimte til og med), eggstokkene var så store at de pressa på blæra (føltes ut som at jeg måtte tisse hele tiden), og kasta opp....Orka ikke se en farris/kullsyreholdig drikke siden jeg var så sinnsykt oppblåst. Så virkelig høygravid ut[&:]
Var mest vondt 3-4 daget etter uttaket, men sleit med oppblåsthet og kvalme i flere uker etter. Husker ikke helt nøyaktig.
Dette var kun på det første forsøket, ikke de neste. (da tok vi enkelte forhånsregler som mindre dose puregon, oftere ul og halv eggløsningssprøyte. Da gikk det kjempe bra.

Det med overstimulering OHSS tror jeg vi kan stresse ned litt, for det er ikke så normalt at dette skjer, for de fleste så er det bare litt mindre ubehag som ordner seg raskt da. Bare slik at dere ikke skremmer hvettet av nykomlingene våre her. Men vi må vite at det er noe som heter OHSS, slik at vi er obs på dette og ringer legen dersom det oppstår komplikasjoner, men som sakt da må man helst ha 17 eller flere modne egg slik jeg har forstått dette, da må det være 17 med riktig størrelse eller flere folikler.

jeg fikk ut 16 egg, fikk jo beskjed å drikke ihvertfall 3 liter vann, hadde vel vondt i magen 7 dager kanskje, men verst de første dagene etter, men jeg fikk beskjed om at hvis jeg hadde vondt enda lenger og så vondt at det var skikkelig ille måtte jeg ringe legevakta

Back
Topp