Dere som har vært kvalme i tidligere svangerskap ...

Katti

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
... Når sluttet kvalmen?

Har vært veldig dårlig siden uke 5, men nå (10+0 i dag) har jeg hatt noen dager innimellom hvor nesten alle symptomene har vært borte. Selv om det er deilig, kjenner jeg panikken stige de dagene, så tenkte det var fint å høre når kvalmen begynte å forsvinne for dere andre. Da kan jeg være litt forberedt :p

I mitt hode skal kvalmen forsvinne på dagen 12+0 men jeg skjønner jo egentlig at det ikke er sånn det funker? Eller?

Tja... Det sluttet like gradvis som det kom, men da jeg var 13-14 uker på vei var vi på Kreta (i august), så etter første dagen fant vi ut at det ikke var noe poeng å skulle rekke frokosten, for det klarte jeg ikke å spise uansett. Så det var kanskje varmen som spilte inn at det dro ut, men jeg hadde flere kvalmebølger, og spiste helst ulike varianter av baguette med ost og skinke, pommes frites til middag, og ellers gikk det i is, kjeks og frukt. Spydde vel ikke, kastet generelt opp bare 5 ganger totalt i svangerskapet (men var mye kvalm!), men husker siste dagen på den turen stod jeg og brakk meg i grøfta på tur til der vi skulle spise :p Var godt da vi kom hjem og det var blitt kald september, hadde ikke noe mer kvalme da.

Jeg husker at kvalmen ble mye bedre ved uke 10.. Men jeg ble jo kvalm ofte hvis jeg ble sulten og slikt kanskje helt til uke 16-17. Jeg er 10+1 i dag, og jeg har ikke vært spesielt kvalm i dag..

Sist var eg kvalm og spydde hver dag fra uke 4+3 til uke 22, fin til uke 30, da kom kvalmen tilbake og spydde frem til min sønn var født. Nå kom kvalmen så vidt rundt uke 7 og begynte først å spy i uke 8, og nå 9+4 er den her for fullt :-(

Varierer. Med eldste kastet jeg opp fire ganger i døgnet til jeg var over halvveis. Med mellomste var jeg småkvalm til bryteren gikk av i uke 13. Med minste var jeg knapt kvalm, og nå er jeg opp og ned på kvalmen

Tja... Det sluttet like gradvis som det kom, men da jeg var 13-14 uker på vei var vi på Kreta (i august), så etter første dagen fant vi ut at det ikke var noe poeng å skulle rekke frokosten, for det klarte jeg ikke å spise uansett. Så det var kanskje varmen som spilte inn at det dro ut, men jeg hadde flere kvalmebølger, og spiste helst ulike varianter av baguette med ost og skinke, pommes frites til middag, og ellers gikk det i is, kjeks og frukt. Spydde vel ikke, kastet generelt opp bare 5 ganger totalt i svangerskapet (men var mye kvalm!), men husker siste dagen på den turen stod jeg og brakk meg i grøfta på tur til der vi skulle spise :p Var godt da vi kom hjem og det var blitt kald september, hadde ikke noe mer kvalme da.

Oi, det hørtes ut som en litt slitsom ferie :) :p kan jo hende varmen spilte inn litt der, ja! Jeg syns hvertfall ikke denne varmen hjelper så veldig på kvalmen akkurat. :p

Oi, det hørtes ut som en litt slitsom ferie :) :p kan jo hende varmen spilte inn litt der, ja! Jeg syns hvertfall ikke denne varmen hjelper så veldig på kvalmen akkurat. :p

Eneste gangen jeg har vært i Syden :p lærte da at charter heller ikke var noe for meg. Var ikke interessant i det hele tatt, var et sted med bare barer og suvenirbutikker. :p

Tusen takk for svar alle sammen! Høres ut som det varierer ganske mye når og hvordan det skjer, det var litt betryggende å høre for meg hverfall! :)

Eneste gangen jeg har vært i Syden :p lærte da at charter heller ikke var noe for meg. Var ikke interessant i det hele tatt, var et sted med bare barer og suvenirbutikker. :p

Haha! Kan være enig i det! Vi var på chartertur et par ganger da jeg var liten, og da elsket jeg det. Nå kan jeg styre meg :p men det kommer vel litt an på hvor man reiser sikkert :)

Haha! Kan være enig i det! Vi var på chartertur et par ganger da jeg var liten, og da elsket jeg det. Nå kan jeg styre meg :p men det kommer vel litt an på hvor man reiser sikkert :)

Kan godt hende det er fine charterturer å få tak i, krever vel bare mer research. Føler ikke vi ble forespeilet det turiststedet vi havnet på. Kjenner føreløpig jeg liker bedre storbyferier eller å leie hytter/hus med familie, og ha mulighet til å være litt i fred uten å låse seg inne på et rom. Badeferie til varmere strøk får holde med en uke i så fall, to uker ble kjedelig med bare oss to. :p

Med førstemann sluttet det rundt uke 12 ja.. men nummer 2 sluttet kvalmen rundt uke 10 :)
Ååå.. som jeg gleder meg til kvamen forsvinner!!:wtf:

Slutta rundt uke 13-14 sist, men tror ikke det er noe fasit på det. Å du har vært plaga siden uke 5. Hos meg starta det i uke 6-7 sist ;) så kan jo være så enkelt som det :P er jo helst bare å nyte det. De fleste plagsomme symptomer gir seg jo rundt den tida første trimester er over. Andre trimester er jo ganske greit å spennende ;) da føler man seg mer sprek og oppegående, man skal på olu, man får mage å kjenner gjerne de første sparkene :)

Slutta rundt uke 13-14 sist, men tror ikke det er noe fasit på det. Å du har vært plaga siden uke 5. Hos meg starta det i uke 6-7 sist ;) så kan jo være så enkelt som det :p er jo helst bare å nyte det. De fleste plagsomme symptomer gir seg jo rundt den tida første trimester er over. Andre trimester er jo ganske greit å spennende ;) da føler man seg mer sprek og oppegående, man skal på olu, man får mage å kjenner gjerne de første sparkene :)

Ja, jeg håper veldig på at andre trimester blir mer sånn! :) gleder meg til å få tilbake litt energi og forhåpentligvis å kunne glede meg litt mer over graviditeten enn jeg har gjort til nå.

Slutta rundt uke 13-14 sist, men tror ikke det er noe fasit på det. Å du har vært plaga siden uke 5. Hos meg starta det i uke 6-7 sist ;) så kan jo være så enkelt som det :P er jo helst bare å nyte det. De fleste plagsomme symptomer gir seg jo rundt den tida første trimester er over. Andre trimester er jo ganske greit å spennende ;) da føler man seg mer sprek og oppegående, man skal på olu, man får mage å kjenner gjerne de første sparkene :)

Ja i andre trimester er ofte den voksende magen og bevegelser innenfra som merkes at du er gravid. De typiske nygravert symptomene har jo gitt seg :p

Var kvalm til rundt uke 18 sist

Jeg hadde noen "symptomfrie" dager sist (var i det store og hele kvalm/kastet opp fra uke 5-20), og da ble jeg helt desperat.. Var sikker på at det var noe galt. Dro til legevakten og gråt, de kunne ikke gjøre noe.

Blir flau når jeg tenker tilbake, unnskyldningen er at jeg var veldig ung. Denne gang NYTER jeg dager med mindre symptomer!

Back
Topp