Dere som har vært i utlandet med babyen

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hvor var dere?

Hvordan gikk det ? Søvn, flytur, mat, måltider

Hva gjorde dere i forhold til vogn og bilstol? Leide eller tok med?

Vi tenker kanskje å ta oss en helgetur når pappan skal ut i perm.

Var i Spania da lille var 7 uker, men ikke blitt noe mer reising pga meslingepidemien *hulk*. Anyways; Babyzen yoyo+ trillen er verdt sin vekt i gull (kan leies på de fleste flyplasser eller Finn.no), bæresele er et must, ville tatt med mat og bleier så dere slipper å kaste bort tid på å finne det. Også brukte jeg noen 100lapper ekstra så vi fikk flytid i sovetiden hans noe jeg synes var veldig kjekt. Men 0 erfaring med store barn [emoji85]

Vi var i London for et par uker siden. Tok med Stokke Trailz vognen slik at han hadde et kjent sted å sove. Bæresele er et must, både på flyplassen og på handletur i trange gater. Ta med nok bleier og grøt hjemmefra slik at dere slipper tenke på det. Ammer fremdeles og nøt godt av flotte annerom. Lille synes det var stor stas å sitte i barnestol på restaurant og spise brød ;).

Klarte oss fint uten bilstol med kollektivt hele veien (Tog + fly).

Jeg var og i London, nå i sommer. Vi hadde med oss vogn som lillemann sov i, brukte kun kollektiv transport,så bilstolen ble igjen hjemme. Ta med bæresele, lettere å kommr seg rundt.

Jeg tok med mat, men det ble for lite, så kjøpte "ella's" smootier/middager og hipp melk (måtte jo bare). Nan melk var umulig å finne.

Flyturen gjekk som en drøm. Vi la duppen til flyturen, så han sovnet ved take off og våknet ved landing alle tre gangene (mellomlanding).

Vi har vært både på Tenerife og Rhodos med jenta vår, flyturen gikk fint- hun sov i våre armer. Hadde Babyzen yoyo vognen som håndbagasje og helt genial i trange gater og trapper. Hadde med mme(selv om jeg ammet), grøt og noe mat- i Spania er det god babymat men vær obs på at noe innholder sukker(!?)) og ellers hele kofferten med bleier, både vanlig og Badebleier:) Er vanvittige priser på bleier og den vi hadde igjen gav jeg til familier med barn/la igjen. Hadde også Langarma bodyer:)

Husk å alltid ha masse kjøpe vann, både til drikkevann, koking av flasker osv:)

Vi var i Mallorca når lille var 3 mnd. Søvn mønsteret endret seg og noen dager sov hun dårlig andre bra. Flyet gikk greit. Skal reise til helgen igjen med lille.

Reiste med storebroren flere ganger når han var baby. Mange mellomlandinger. Gikk egentlig helt supert med han. Han sov greit i vogn.

Når vi har flydd innland har vi gjerne sendt bilstol med familie som skal samme sted.men utland har vi reist kollektivt. Så aldri hatt med bilstol. Tenker når de blir større blir det gjerne leiebil uten stoler. Denne gangen skal vi til Frankrike og der kjører de vist nok ganske ille

Vi var i Tyrkia når mini var 7mnd så ikke så lenge siden (er 8mnd nå). Hadde med en gammel mountain buggy urban jungle og bilstol brukte vi ikke (det er vel ikke helt lovt til å si, men gikk veldig greit. Gikk overalt bortsett fra bussturen til og fra flyplass).Han fullammet enda så hadde bare med litt fruktmos og grøt hjemmefra og vannkoker. Fikk tips om å ha med bleier hjemmefra fordi det var så dyrt der, men det var det ikke der vi var i alle fall. Han sov sammen med oss i senga og det var ingen problem med rutinene.
Han har vært med fly mange ganger før så dette var heller ikke noe problem. Satte på gulvet i midtgangen når han var lei og da lekte han veldig fint med lekene vi hadde med.

Har ingen spesielle tips å komme med for alt gikk helt perfekt for oss:p

Vi har vært masse ute å reist.
Aldri vært noen større problemer med å fly, han grein litt på 1 flytur hvor det var tenner på vei, ellers har han vært helt rolig.

Jeg tar alltid med mat til han, og supplerer ved behov på feriestedet.
Har tatt med babyzen yoyo på noen destinasjoner og digger den vogna! Utfordringen med å reise alene er alt man skal ha med seg, så derfor har jeg gått til innkjøp av en prampack i tillegg, så denne gangen har vi bare med store vogna. Også hadde jeg mini i bilstolen.

Så jeg hadde ryggsekk på ryggen og på magen, koffert, prampack og i armen jeg dro kofferten med så hadde jeg også mini i bilstol.... pakkesel jeg? :D :D

Syntes også flyselskapene er veldig flink til å ta hensyn til at man reiser med barn. Er det et ledig flysete så får lille gjerne et eget sete. På turen vi er på nå, så fikk jeg ta med bilstolen inn på flyet, så han satt i den hele veien ned. Superdigg for både mor og barn

Back
Topp