Dere som har vært i Kristiansanddyrepark.... (Noen spørsmål)

Brud2013

Gift med forumet
Hvor har dere overnattet? Fornøyde?
Hvor mange dager annbefaler dere i parken?
Kapteinsabeltannshowet, hvor gamle er unga som har sett det?
Hvordan kom dere dere dit, Bil tog....?
Burde man ha bil?

Ble mange spørsmål. Men litt greit å vite ;)
Tusen takk til dere som vil svare!

Nå bor vi tre kvarter/ en times tid unna, så vi har naturligvis ikke overnatta.
Det finnes to hoteller rett utenfor dyreparken ( i gangavstand) og dyreparken har nå bygd opp abra havn i år med overnatting rett utafor parken i sjørøver landsby.
Ellers er det flere som ligger på hamresanden camping (fem minutter unna med bil). Kristiansand sentrum har også hoteller. Utover det er det campinger i områder rundt som evje, lillesand, grimstad og arendal.

Jeg tenker at to dager er hvertfall ikke for mye i parken. Kommer litt an på hva dere vil se og sånn. Det er gjerne litt ventetid i høysesongen på aktiviteter som traktorene, togbanen og vannrenna og det går plutselig litt tid på slike ting.
Nå har de jo også åpna badeland der, så kanskje vil dere bruke en dag der også?
2 dager er som sagt hvertfall ikke for mye!

Vi har enda ikke sett showet, så her er det vel noen andre som har gode råd :)
Vet iallefall at flere har tatt med barna fra de var 2-år, men noen av de hadde blitt litt redde.

Det går ikke tog til selve dyreparken, men man kan jo reise til kr.sand med tog og ta buss utover.
Jeg ville nok tatt med bil, da jeg liker friheten det gir. 

Bare begynn og gled dere hvertfall, dyreparken er ufattelig koselig! :)

Vi har vært der de to siste årene og det er den perfekte ferien for oss. Vi stortrives der nede så vi har leid leilighet i en uke privat gjennom finn.no begge gangene. Masse fine leiligheter til ikke alt for galen pris. Ihvertfall ikke hvis man reiser sammen med noen. Første året hadde vi bare en dag i parken, men da var oliver så liten at vi ikke trengte mer. I fjor hadde tredagers kombibillett til badeland/parken så vi kunne gå fritt mellom de to i tre dager. Vi mista en halv dag pga dårlig vær og da gikk vi glipp av et par ting. Så tre dager er sånn ca akkurat passe hvis man er heldig med været. Var en halv dag i badelandet bare. Vi brukte myye tid i kaptein sabeltanns verden da. Vi har også vært på showet begge årene. Første året var det mest for min skyld, men i fjor var det stor suksess. Han prater fortsatt om det og spør nesten hver dag om vi skal dit igjen snart. Men så har jeg verdens største sabeltannfan da :P Vi synes det er praktisk med bil der da vi liker å bruke noen dager i byen og gjerne ta en tur til Mandal eller Arendal også. Men skal man i hovedsak i dyreparken så er det vel strengt talt ikke nødvendig. Sørlandsparken ligger jo også rett ved så man har jo det man trenger. Finnes både hytter og hotell i tilknytning til parken.

MorTilOliverogMarkus skrev:
Vi leide et hus via finn.no.. Betalte da 10.000 kr for en uke, men vi var to familier som dro og betalte da 5000 hver.. Dette huset lå 10 min mellom kr.sand sentrum og dyreparken..

Vi hadde tre dager.. Var et tilbud på nettsiden med 3 dager til prisen av to.. Det var absolutt ikke for mye.. Vi hadde først en dag hvor vi tok for oss dyreparken, og noe annet.. Andre dagen tok vi for oss kardemommeby og div andre ting (ikke dyra).. Tredje dagen dro vi på badeland, og i tillegg en liten tur innom parken.. 

Vi valgte å ikke dra på showet.. Mest fordi det ble for sent for de to små..

Vi kjørte bil..

Burde man ha bil?
Er jo lettere å komme seg til steder med bil, med mindre du liker å ta buss da :)

Vi bor i kristiansand, så vi overnatter ingen steder.. men før vi flytta hit hadde vi en ferie på Skottevig feriesenter.. Du må kjøre bil, eller ta taxi.. tror det går lite busser ut dit... :)

Hvor mange dager kommer an på deg selv.. For å se alt i parken uten å springe, pluss badelandet... 3 dager, minimum 2...
Vi rekker iallefall ikke alt på 1 dag, vi går i barnets tempo, ser på det han vil se.. kjører de tingene han vil se - og har dagen på hans premisser.. :)

Ang sabeltannshowet så vurderte vi det i fjor, men rakk aldri få gode billetter..
Til sommeren er han nesten 6 år - og vi har fått billetter på en av de fremste radene... Han påstår at han ikke vil se sabeltann, men vi får se til sommeren.. Det er jo ennå noen mnd igjen.. 
Evt får vi ta med oss noen andre.. :)

Om du må ha bil avhenger av hvordan du skal komme deg til Kr.sand, mo du skal bo rett i nærheten av parken, og om du har tenkt å dra andre plasser... 
Som turist ville jeg nok hatt en dag på bystranda, spist mat i byen... kost meg på fiskebrygga, rusla i markens... ja.. kost meg i byen.. Det er ordentlig god stemning i byen om sommeren når været er fint og byen stappet med turister.. :)
Jeg er innflytter, så jeg har vært turist her også.. :)

Hvor har dere overnattet? Fornøyde? Bor like i nærheten, men vil anbefale å kikke i Lillesand, Arendal osv. Ellers er det jo noen overnattingsplasser i tilknytning til parken, men disse er overpriset og sikkert fulle allerede (om du tenker i sommerferie)
Hvor mange dager annbefaler dere i parken? Om dere ikke pleier å være der, og vil i badeland; 2, kanskje 3 dager. Går fort en dag bare i badeland...
Kapteinsabeltannshowet, hvor gamle er unga som har sett det? Vi var i fjor, da var jentungen 4 år. Men ho er ett sovedyr, og trenger søvnen. Dettte begynner kl 11 på kvelden derfor har vi ikke vært før..
Hvordan kom dere dere dit, Bil tog....? Bil må jo være greiest, tog går kun til Kr.Sand og da må dere ha buss/taxi videre. Og det er styr med barnevogn, badetøy, etc. Og i tillegg er man ikke avhengig av ett klokkeslett bussen går på..
Burde man ha bil? Ja, se svar over.. Om dere da ikke bor på en plass i tilknytning til parken.

Forrige gang vi var der budde vi ved bondegårdsparken.
Anbefales ikkje :)

Men i år skal vi tilbake igjen og da har vi bestillt en ferieleilighet på Flekkerøy.
Betaler 8000 for 1 uke.
Det ser veldig koseligt ut der.
Finn.no har masse forskjellie overnattingsplasser i kristiansand.
Vi kommer nok til å bruke 2-3 dager i i parken/badelandet
Så skal vi også på Sabeltann showet i år med storesøster på 3 år :)
Vi kommer til å kjøre bil, mens storebroren min tar fly ned til kristiansand :)

Tusen takk for svar!
Skal sjekke rundt på forskjellige overnattings steder. Så takk for tips!!!!

Som nærmeste nabo til dyreparken så har vi ofte vært i parken. *ler* 

Vi som kjenner hver meter av parken går heller ikke gjennom hele greia på en dag når vi har begge ungene med. Så hadde i alle fall tatt en 2-dagers billett hvis jeg var dere :) 

Velkommen til sør på ferie i alle fall! 

bare et tips til!
dyreparken har kampanje på tredagersbilletter fram til mai eller noe sånt. Bestill og betal på nettet, så får du 3 dager for prisen av 2 :)

Miss Hormontroll skrev:
bare et tips til!
dyreparken har kampanje på tredagersbilletter fram til mai eller noe sånt. Bestill og betal på nettet, så får du 3 dager for prisen av 2 :)

Fram til 17 mai varer kampanjen, oppdaga det nettopp sjøl når jeg skulle inn og sjekke prisene på sabeltann billettene :)

Vi bodde på Dvergnestangen feriesenter. Virket som en ok plass, men vi kom sent dit, dro til dyreparken dagen etter og reiste tidlig på søndag, så vi bodde der kun for overnattingens skyld. Men skulle gjerne hatt bedre tid der.

Vi var der bare en dag. Holdt for oss, for vi droppet badelandet. Var mest interessert i Sabeltanns verden og Kardemomme by.

Barna var 5 og 2 år gamle. Begge barna satt som noen lys hele showet selv om det høljregnet hele kvelden. Hadde med regnklær. De sov også en dupp før vi dro på showet. La de kl 19 og vekte de igjen kl 22. Funket bra for oss.

Bil

Burde man ha bil?
Kommer veldig an på hvor man bor tror jeg.

Back
Topp