Vi bor i kristiansand, så vi overnatter ingen steder.. men før vi flytta hit hadde vi en ferie på Skottevig feriesenter.. Du må kjøre bil, eller ta taxi.. tror det går lite busser ut dit... :)
Hvor mange dager kommer an på deg selv.. For å se alt i parken uten å springe, pluss badelandet... 3 dager, minimum 2...
Vi rekker iallefall ikke alt på 1 dag, vi går i barnets tempo, ser på det han vil se.. kjører de tingene han vil se - og har dagen på hans premisser.. :)
Ang sabeltannshowet så vurderte vi det i fjor, men rakk aldri få gode billetter..
Til sommeren er han nesten 6 år - og vi har fått billetter på en av de fremste radene... Han påstår at han ikke vil se sabeltann, men vi får se til sommeren.. Det er jo ennå noen mnd igjen..
Evt får vi ta med oss noen andre.. :)
Om du må ha bil avhenger av hvordan du skal komme deg til Kr.sand, mo du skal bo rett i nærheten av parken, og om du har tenkt å dra andre plasser...
Som turist ville jeg nok hatt en dag på bystranda, spist mat i byen... kost meg på fiskebrygga, rusla i markens... ja.. kost meg i byen.. Det er ordentlig god stemning i byen om sommeren når været er fint og byen stappet med turister.. :)
Jeg er innflytter, så jeg har vært turist her også.. :)