Dere som har vært i Hellas!

Vesla85

Gift med forumet
Hvilken plass vil dere anbefale? Er snakk om fire voksne mennesker som skal reise, så trenger ikke tenke på unger og behovene der.

Var på Rhodos i fjor (Ixia), helt greit. Men vil nok prøve noe annet i år, hvis vi skal reise :) Det må være litt å se. Hva er det av historikk å få med seg på Kreta? (Vet om "Spinalonga", veldig lyst til å reise ut dit!)

Reiseutvalget fra Værnes er ikke det aller største, så det begrenser seg litt hvor vi kan hen. Og prismessig så ser det ut som det begrenser seg til Rhodos og Kreta.
Så da lurer jeg på hva dere vil anbefale på disse øyene! :)

Kreta- Rethymnon
Kjempekoselig plass

Nå har jeg bare reist med barn, men har kost meg veldig godt på Kreta, Platanias. I år prøver vi noe nytt og turen går til Rhodos :-)

Karpathos, Pigadia... :)) Der er det rolig, men med mulighet for ikke rolig hvis man ønsker det.. Mye og oppleve.. Vi har vært der 3 ganger og skal tilbake igjen og igjen :))

Skiathos

Lille*Tigergutt skrev:
Nå har jeg bare reist med barn, men har kost meg veldig godt på Kreta, Platanias. I år prøver vi noe nytt og turen går til Rhodos :-)

Hvor på Rhodos skal dere da? :)

Jeg har vært på Kreta, Hersonissos.
Det var dog litt høy partyfaktor der, men den ene dagen dro vi til et sted litt utenfor - og der var det rolig og flott. Vi var en jentegjeng som dro - og ingen hadde barn - så derfor passet stedet oss veldig bra. Det var mange nydelige smågater og spisesteder hvis man gikk litt utenfor sentrum.
Min farmor og hennes nå avdøde mann var faste turister på Chaniakysten (Platanias)  og ELSKET det.

Kreta er vidunderlig!

Tusen takk for svar! Flere? :)

vi skal til ixia dette året, på samme hotel vi var på tidligere. Vet ikke om du var rundt omkring når du var på rhodos, men jeg kan ihvertfall anbefale sommerfugldalen, kamiros, kalithea og lindos. Finnes også vindistrikter vi tenker på å besøke denne gang, å selvfølgelig nydelige Rhodos by.

Var på Skitos et år, der er det kjempe fint.en lilen øy :) dit skal jeg tilbake.!!
Også vært på corfu, var fint der også!:)

Trico skrev:
vi skal til ixia dette året, på samme hotel vi var på tidligere. Vet ikke om du var rundt omkring når du var på rhodos, men jeg kan ihvertfall anbefale sommerfugldalen, kamiros, kalithea og lindos. Finnes også vindistrikter vi tenker på å besøke denne gang, å selvfølgelig nydelige Rhodos by.

Vi brukte en dag på å kjøre rundt så og si hele øya! En fantastisk tur! Fikk virkelig sett hvordan Rhodos egentlig er! (altså hvordan det er der det ikke er turister). Fikk desverre ikke tid til å innom sommerfugldalen, men det meste andre fikk vi med oss. Fantastisk :)
Hvilket hotell er dere på i Ixia da? :)

Vesla85 skrev:
Lille*Tigergutt skrev:

Hvor på Rhodos skal dere da? :)

Vi skal til Ixia.. Satser på det er en grei plass å være med små barn :-)

Var i Platanias på Kreta for 5 år siden. Skal aldri tilbake! Trivdes overhodet ikke.
Altfor mye turister for min smak.

Flere? :)

Har vært på kreta. Vi leide bil så vi bodde på andre siden av øya, litt bort fra alle turistene i en liten by som het Plakias. Fin strand i byen, og fine strender i nærheten. Siden vi hadde bil reiste vi litt rundt også til de store byene.emoticon

Back
Topp