Dere som har vært gravide tidligere....

*NinaK*

Forumet er livet
Hvordan er symptomene/formen nå kontra da? Med unntak av at jeg er litt mer trøtt enn vanlig og litt amper, er det ikke som forrige gang i det hele tatt. Sist hadde jeg grisevondt i puppa, gikk fra en liten B til en smekk full D i løpet av de første 3 mnd, jeg var helt forstoppet og kun fysen på vann, kaffe og grønnsaker/frukt. Denne gangen er jeg nesten motsatt av forstoppet, ingen antydning til ømhet i puppa og jævli godtesugen!!!!!!! (men klarer foreløpig styre meg ganske bra, spiser bringebær og nøtter istedenfor)

*NinaK* skrev:
Hvordan er symptomene/formen nå kontra da? Med unntak av at jeg er litt mer trøtt enn vanlig og litt amper, er det ikke som forrige gang i det hele tatt. Sist hadde jeg grisevondt i puppa, gikk fra en liten B til en smekk full D i løpet av de første 3 mnd, jeg var helt forstoppet og kun fysen på vann, kaffe og grønnsaker/frukt. Denne gangen er jeg nesten motsatt av forstoppet, ingen antydning til ømhet i puppa og jævli godtesugen!!!!!!! (men klarer foreløpig styre meg ganske bra, spiser bringebær og nøtter istedenfor)

Jeg er mere kvalm under dette svangersskapet her, også mere "menssmerter" lignende i magen, kjenner at livmoren vokser seg ut, så har litt vondere enn sist! og ikke minst mere trøtt og fyse på de merkligste tingene tidlig :p

Litt anneledes en sist. Sist hadde jeg knapt noen tegn på at jeg var gravid, denne gangen har jeg litt mer. Puppene er vonde og har blitt litt større, og jeg har vært litt mer kvalm og kastet opp 2 ganger.

Litt verre nå. Forrige gang var jeg litt kvalm, men stoppa fort da jeg begynte å spise hver tredje time, hadde kjeks og sånt. Nå er jeg uggen og kvalm hele tiden, utenom da afipran hjelper bittelitt. Jeg er så trøtt, forbaska sliten ,vondt overalt, og hatt mer vondt i puppa enn forrige gang.

Sist gang var jeg ikke så trett også hadde jeg mye halsbrann.
Denne gangen er jeg veldig trett men har heldigvis sluppet unna halsbrann.
Kvalmen er lik på begge.

jeg venter nr 3 og har en av hver.
med gutten hadde jeg kun kjempe ømme pupper, og med jenta så var jeg sååå kvalm. denne gangen er det begge deler, håper det gir seg snart. for dette er ikke til å holde ut lengre...

var så sikker på at jeg skulle ha en mage følelse om hva det var, men siden jeg fikk symtomer som tyder på at d er en gutt å en jente så er jeg helt blank ang kjønn...

alt er jo glemt fra de forrige svangerskapene så lurer på når denne kvalmen skal gi seg...?

Så langt i svangerskapet så er det ganske likt for meg med det forige
.

Tror det er nokså likt. Elendig form og trøtt og sliten. Piner meg gjennom jobb og sløver på sofaen resten av kvelden. Føler meg som en zombie. Er vanligvis veldig aktiv og elsker å ha mye å gjøre.

Denne gangen har alt vært annerledes, med nr 1 la jeg ikke merke til at jeg var gravid engang og magen vokste heller ikke så tidlig som nå. Jeg hadde ingen symptomer på at jeg var gravid i det hele tatt, hehe.. Men nå! oj oj oj, kvalme hver dag omtrent, dårlig matlyst, trøtt hele tiden og magen har vokst masse, klarer ikke lengre å skjule den lille magekulen som buler ut, hihi..

Har ikkje vert kvalm i di to forrige svangerskapa noe som eg har vert og er nå,og så føler eg meg mye trøttere denne gang. Og blir fortere irritert,også har eg ikkje fått dilla på noe(ennda)

Jeg er mye dårligere enn forrige gang. Slapp og kvalm nestenkonstant :/
Var mye slapp i forrige sv.skap, men ikke så tidlig som dette. Ikke var jeg kvalm så tidlig heller :/

I første sv.skap var jeg nesten ikke kvalm, bare litt uggen i blant.. Trøtt var jeg da også. Antydninger til svimmelhet (lette BT-fall), besvimte et par runder med begge de to forrige babyen i magen.. (håper jeg slipper det nå...)
Denne gangen er det nesten helt likt, kanskje ikke vært svimmel enda da.. Men mer kvalm en ved to forrige!!! Kasta opp 2-3 ganger uka her - og det er ikke helt meg;-P

jeg husker nesten ikke jeg. Like trøtt tror jeg, men ellers føles alt annerledes. Var ikke så mye kvalm første gangen f.eks. har merka at man glemmer fort. Men erindrer at magen var like treig og luftig... 

Mindre og svakere symptomer på alt egentlig.
Mindre kvalm, mindre amper og sippete, mindre trøtt.
Men like oppblåst!

Har ikke noe særlig symptomer jeg, ikke kvalm, ikke ømme pupper, ikke ekstrem luktesans og eneltlig ikke så trøtt heller...

Forskjellen jeg merker fra de to andre er at da måtte jeg ha salt lakris og denne gangen går det i mere syrlige ting..

Kom på en ting til også. Sist klarte jeg ikke luktet av fisk og fersk sjømat, så måtte gå store omveier rundt ferskvarediskene i butikker og måtte gå ut om vi var på restaurant og de på nærliggende bord bestilte fisk. Har heldigvis ikke det nå, elsker egentlig fisk og sjømat.... Har heller ingen andre lukter jeg ikke fikser denne gangen....

Kom på en ting til også. Sist klarte jeg ikke luktet av fisk og fersk sjømat, så måtte gå store omveier rundt ferskvarediskene i butikker og måtte gå ut om vi var på restaurant og de på nærliggende bord bestilte fisk. Har heldigvis ikke det nå, elsker egentlig fisk og sjømat.... Har heller ingen andre lukter jeg ikke fikser denne gangen....

Forrige gang spydde jeg som en gris i 6 måneder, nå har jeg bare vært grisekvalm uten å spy noe særlig.

Jeg er myyyyyye mer sippete nå, gråter for absolutt alt! Men er mindre hissig (tror jeg, hehe).

Forrige gang måtte jeg ha sjokolade. Helst sjokolade med sjokolade på sjokolade :-p
Nå eier jeg ikke lyst på noen verdens ting, må tvinge meg til å spise ei halv brødskive eller litt kjeks omtrent hver tredje time for å holde kvalmen i sjakk.

Forrige gang var tannbørsten min verste fiende, og det er den nå også.

Jeg merker også at den overnaturlig gode luktesansen er på tur tilbake. I forrige svangerskap var jeg en superhelt, og mine hemmelige krefter besto i å kunne lukte alt mulig!
Merket det i dag at det begynner å komme igjen nå, til tross for allergitett nese ;)

Disse første ukene av svangerskapet har vært helt anderledes enn sist. Sist hadde jeg ingen symptomer på at jeg var gravid. Men nå er jeg nesten konstant kvalm, utrolig sliten i kroppen, trøtt, hodepine og ømme bryster. Håper virkelig den kvalmen går fort over.

Back
Topp