Dere som har vært gravide flere ganger; hadde dere forskjellige symptomer?

Gravidmednr.4

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Jeg er 5+0 idag og har egentlig veldig få symptomer.. har bare ganske ømme pupper, og bittelitt halsbrann av og på- men ikke veldig plagsomt. Og magen er tregere. Men ellers er jeg i veldig god form.. nå er det 13 år siden sist graviditet, så husker lite derfra.. men husker jeg var ekstremt kvalm, men husker ikke når det begynte... føler meg mindre oppblåst nå enn for 1 uke siden, så er redd det skal være noe galt.. går å klemmer på puppene flere ganger daglig bare for å kjenne om de fortsatt er ømme.. :nailbiting: det er så slitsomt å være så bekymret hele tiden....
føler meg liksom ikke noe særlig gravid...

Noen som vil dele erfaringer? :Heartred
 
Er kvalmen store deler av dagen, ømme pupper også om eg kjenne etter, er dautrøtt, bekkenløsningen er på plass og holsulten og noe strekking i livmor område. Symptomene er litt av og på i løpet av dagen men kommer nok utover ukene som går. Alle svangerskap er forskjellige. Er delvis bekymret eg og, men kan ikkje ta noe sorg på forskudd. Er 5+3 trur eg i dag.
Forrige svangerskap kom kvalmen litt seinere og for fult i uke 10 ca. Med første spydde eg fra uke 5/6 kvar dag.
 
Hei du.
Eg har heilt likt med symptom som eg hadde med nummer 1, det vil sei trøtthet, superømme pupper, uggen, avsmak på sjokolade, men eit sug etter lakris.
Med nummer 2 og 3 hadde eg ikkje særleg med sympom, litt ømme bryster, men ellers i grei form.
Uggenhet og kvalmen har vore her ei veke no, frå veke 7 sånn ca. Brystene varierer i intensitet, nokre dagar er det ikkje så veldig ømt. Trur det er vanleg at det variere, og at ikkje alle har så sterke symtom :)
 
Graviditet 1: uren hud, oppblåst, veldig trøtt og sliten, mye kvalme, ømme bryster :)
Denne gangen, omtrent ingenting:oops: litt oppblåst og trøtt
 
Nr 1: kastet opp til uke 26, etter det 0 plager.
Nr 2: småkvalm i ca 2 uker, kjempe oppblåst, masse sure oppstøt og forstoppele. Hadde dere oppstøt hele svangerskapet, og ble sykemeldt pga bekkensmerter de siste 3 månedene.
Nå: supertrøtt, konstant kvalm, oppblåst.....
 
Jeg er 5+0 idag og har egentlig veldig få symptomer.. har bare ganske ømme pupper, og bittelitt halsbrann av og på- men ikke veldig plagsomt. Og magen er tregere. Men ellers er jeg i veldig god form.. nå er det 13 år siden sist graviditet, så husker lite derfra.. men husker jeg var ekstremt kvalm, men husker ikke når det begynte... føler meg mindre oppblåst nå enn for 1 uke siden, så er redd det skal være noe galt.. går å klemmer på puppene flere ganger daglig bare for å kjenne om de fortsatt er ømme.. :nailbiting: det er så slitsomt å være så bekymret hele tiden....
føler meg liksom ikke noe særlig gravid...

Noen som vil dele erfaringer? :Heartred

Har det akkurat som deg! Som om jeg skulle sagt det selv... Iforhold til tidligere graviditeter husker jeg ikke all verden fra så tidlig, da det er noen år siden.. Men med første ble jeg tidlig veldig overfølsom for lukter, og kvalmen kom kasta på meg over natta husker jeg. Andre gangen var jeg ikke like ille, men gikk jo bra da også. Bekkensmertene kom også tidlig begge gangene, slitt med det kronisk siden, så kjenner det godt etter en dag med mye bevegelse alt nå..

Går å er konstant redd, kjenner på puppene ofte for å sjekke at de er ømme fortsatt. Litt halsbrann og ligamentsmerter, ellers føler jeg meg lite gravid enda.. Men husker jo ikke om kvalmen de forrige gangene kom i uke 5 eller 7 liksom, så er nesten så jeg går å håper på at den kommer snart, for å få slappet av litt mer, enda så ekkel kvalmen er...
 
Jeg hadde ingen symptomer sist, og har heller ingen denne gangen. Ikke én eneste dag med kvalme engang! Kan kanskje si liiiitt større pupper og litt mer sliten, men da legger jeg godviljen til. Var på TUL idag og så et fint bankende hjerte, og ble målt til like langt som menstermin, så alt var i skjønneste orden. Tenker jeg bare nyter det og ikke bekymrer meg. Men skjønner hvordan du har det :happy:
 
Godt å høre at bare også har hatt forskjellige symptomer :Heartred man blir jo nervevrak av dette... skulle også egentlig bare ønske at kvalmen kom, bare for bekreftelse. Selvom jeg kommer til å angre på uttalelsen visst den først kommer :happy090
 
Sist hadde jeg veldig ømme bryster, og var litt trøtt. Ellers svært lite symptomer. Nå kjenner jeg ingenting. Kanskje litt trøtt. Ammer fortsatt, så tror kanskje det har en sammenheng med ikke ømme pupper, men blir bekymret siden jeg hadde en SA nylig hvor jeg heller ikke hadde noen symptomer.,
 
Forrige gang hadde jeg ømme bryster, var veldig trøtt, noe kvalm og hadde vondt i bekkenet.

Denne gangen har jeg de samme symptomene men er i tillegg veldig kvalm og uggen! Føler meg rett og slett skikkelig dritt. I tillegg føler jeg meg noe forstoppet og er veldig oppblåst.
 
1, ble jeg bare kvalm av thaimat lukt (gutt) ellers topp form
2. Litt små kvalm (gutt) eller topp form
3 nå, er kvalm hele dagen og føles ut som jeg må kaste opp hele tiden. Helt jævlig :meh:
 
Med nr. 1 var jeg mye mer kvalm og ble det enda tidligere enn nå. Kastet opp fra uke 4 til uke 14. Nå er jeg ikke i nærheten like kvalm, men er mye mer trøtt, svimmel og utkjørt. Uren hud er likt, men denne gangen røyter jeg helt ekstremt. Ellers føles alt ganske likt.
 
Var ikke en eneste dag kvalm sist, nå spyr jeg hver dag :(
 
Nr 1 og 2 (gutt og jente) i første trimester: Litt trøttere enn vanlig og noen små kviser på ryggen.
Nå: vært litt kvalm, hatt ubehag i bekken, ømme bryst, syykt trøtt og våkner mange ganger på natta å ligger våken, må opp på do på natta, treg mage, oppblåst.. Er 7+4 å har opplevd mer symptomer enn mine to tidligere svangerskap til sammen:hilarious:
 
Graviditet 1: ekstremt ømme pupper, kvalme i bølger og helt fin ellers. Litt trøttere enn vanlig. Sulten som en ulv og vektøkning deretter. Veldig fin hud.

Denne graviditeten: stuptrøtt hele døgnet. Middels ømme pupper men de har blitt enorme allerede. Føler meg konstant fyllesyk og uggen. Sulten, men for kvalm til å spise noe særlig. Huden min ser virkelig ikke bra ut, full av kviser i kinn, panne og på brystet.
 
Forskjell ift alder/ny mann

Nr. 1 (18 år og uplanlagt gravid, gutt) - uggen og trøtt

Nr. 2 (29 år og ny mann, gutt) - ein hinsides kvalme og spying kvar dag frå veke 6/7 til 16. Uggen jevnt over, sliten, ligamentsmerter.

Aprilspiren følger same tidsskjema som nr.2, kvalmen blomstrar, eg er redusert til ein grønt sofamonster :hungover:
 
Med nr 1 syns jeg å huske at jeg hadde samme symptomer som nå, men litt svakere. Altså jeg var ikke så dårlig og trøtt og elendig som heg er nå. Husker jeg var dårlig men husker ikke at det var så ille.

Vet at jeg fikk veldig halsbrann og slet mye med forstoppelse sist, men det begynte litt uti svangerskapet. Denne gangen har disse tingene kommet allerede nå 7+3.

Med andre ord så er vel alt som sist bare verre og startet tidligere :hungover:
 
Jeg har relativt like symptomer til nå. Denne gangen har jeg nok slitt mer med hodepine, men ellers helt likt
 
Kvalme og hodepine med nr 1 pluss veldig halsbrann og hormonell som fy.
Med nr 2 slet jeg med bekkenet fra tidlig og litt hodepine ellers lite.
Med nr 3 hadde jeg bekkenplager, mye kynnere og hodepine hele veien.

Så hodepinen var lik og også veldig vondt i puppene når det var kaldt ute.
 
Med nummer 1: trøtt i 1. Tri, mye sulten og moody. Ikke en dag kvalm. Bekkenlåsning to ganger som gikk fort over ved hjelp av kiropraktor og symfysesmerter fra h* innimellom... ellers få symptomer og trente store deler av svangerskapet uten at kroppen sa noe imot det. Det perfekte svangerskap - jente
Med nummer 2 og 3 (MA og SA): kvalm, trøtt og så energiløs at jeg måtte sykmelde meg tidvis eller hele tiden.
Med nummer 4 (denne gangen): Mye sulten, trøtt som fy, ømme pupper, tidvis følelsesladd. Småuggen innimellom. Bekkenet har begynt å tidvis halte litt.
 
Back
Topp