Dere som har vært gravide før

Nelly84

Glad i forumet
Er det forskjell på dette svangerskapet og de andre? Hos meg er det:
- begynte å spy en uke tidligere (jei)
- spyr oftere (trodde jeg spydde mye den gangen..)
- sjokolade/godteri frister IKKE (spiste sjoko, kjeks o.l non stop 1.trimester med første)
- mer lyst på fet mat
- Cæsar salat er en hit denne gangen også, det er likt :)
- rar smak i munnen som gir all mat en besk smak
 
Med begge gutta var jeg kvalm og spydde noen dager innimellom Hadde ømme pupper,
Var ikke så altfor trøtt.
Og jeg hadde dilla på salt lakris.

Denne gangen har jeg ikke vært kvalm en dag annet enn at jeg blir uggen hvis jeg spiser når jeg er skrubbsulten.
Jeg er ubeskrivelig trøtt (roet seg litt nå).
Har så vidt det er ømme brystvorter
Puppa har blitt større/fyldigere.
Lyster på no søtt snop/frukt.
Våkner sulten på natta.
 
Cravings med første: kalde pølser og sjokolade.

Cravings nå: appelsin og mer appelsin! Sure ting og sterk mat!

Formen med første: diagnose ekstrem svangerskapskvalme. Spydde hver dag i 7 mnd til sammen før det brått ble bra rett før fødsel.
Ømme pupper.

Formen nå: brekker meg mye, men bare kastet opp to ganger! Håper så jeg slipper kvalmen som sist for den var ulidelig. Ikke så ømme pupper denne gangen, mer spente og litt såre brystvorter.

Jeg er sykt trøtt denne gangen. Var ikke det sist :p
 
I mitt forgje svangerskap var jeg utrolig dårlig. Spøy hele tiden frem til godt over 20. Var helt forferdelig! Nå er jeg uggen, og kaster opp på morgen. Men har hatt noen frie dager nå;) så krysser fingrene for at det holder seg der. Mat veien er det likt. Fikk ikke noe spesiell crawings, men er veldig glad i vannmelon og friske ting. Jeg har ei jente nå og tror jeg kanskje får gutt nå, siden jeg ikke er så dårlig som sist. Hva tipper dere at dere får?
 
I mitt forgje svangerskap var jeg utrolig dårlig. Spøy hele tiden frem til godt over 20. Var helt forferdelig! Nå er jeg uggen, og kaster opp på morgen. Men har hatt noen frie dager nå;) så krysser fingrene for at det holder seg der. Mat veien er det likt. Fikk ikke noe spesiell crawings, men er veldig glad i vannmelon og friske ting. Jeg har ei jente nå og tror jeg kanskje får gutt nå, siden jeg ikke er så dårlig som sist. Hva tipper dere at dere får?

Noe sier meg at det er jente, men jeg tør ikke stole for mye på den følelsen ;) Har 2 gutter fra før :) Jeg tar meg selv i å tenke mye jente.. som navn osv :) veldig spent på OUL kan du si ;)
 
Jeg vingler, ett øyeblikk tror jeg jente, det neste tror jeg gutt. Hehe, 50/50 ;)
 
Jeg er mindre kvalm, kvalmen har forsvunnet helt :eek: :D like trøtt som første gangen. Nyter tiden uten halsbrann enda, den kom i uke ti sist.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vært gravid en gang før, fram til i uke 5+4 (6+5idag) har svangerskapene vært relativt like.
Forskjeller: Kraftigere symptomer tidlig nå (uggen, tissetrengt, vondt i korsryggen, SINNSYKT TRØTT), forrige gang var symptomene mildere, selv om de var de samme.
Forrige spydde jeg 10-15 ganger om dagen fra uke 6 og kunne ikke spise. Nå er jeg bare kvalm, svært lite oppkast hittil, og jeg må spise for å holde kvalmen i sjakk.
Nå er jeg så og si totalt forstoppet, kan ikke huske at jeg var det sist.
 
Noe sier meg at det er jente, men jeg tør ikke stole for mye på den følelsen ;) Har 2 gutter fra før :) Jeg tar meg selv i å tenke mye jente.. som navn osv :) veldig spent på OUL kan du si ;)
Jeg å tenker for mye på at det er gutt. Jeg må nok legge fra meg den tanken, ellers så blir det litt skuffende på ul, hvis man er så sikker. Men blir jo selvfølgelig glad for begge kjønn.
 
Alt er verre denne ganga.
- Mykje kvalmere på dagtid
- Masse halsbrann, den kom seint sist
- Hatt løs mage/diare i snart 2 veker.
 
Helt annerledes denne gangen! Med gutten var jeg skikkelig dårlig og spydde. Denne gangen er jeg også kvalm, men ikke i nærheten av slik det var sist. Denne gangen er jeg også veldig trøtt, det var jeg ikke med første. Har tenkt jente fra ganske tidlig av siden dette svangerskapet er så annerledes. :)
 
Med forje var jeg kvalm hele første trimester. Var så søtsugen og klarte ikke og holde meg unna sjokolade.
Junkfood var også veldig populært.
Magen fungerte super med forje å, og det gjør den nå å.

Nå er jeg nesten ikke kvalm. Kommer noen kvalme bølger til tider. Kjøper masse frukt og grønt, og det er borte før det blir ødelagt :p
Har kun spist 1 hamburger av typen Junkfood, og det frister ikke med mer :p
 
Ingen sammenfallende symptomer unntatt trøtthet
 
Med førstemann var alt plankekjøring, kun litt trøtt på kveldstid. Nå er jeg uggen på morgenen, uggen til kvelds. Flere ganger vært så kvalm at jeg virkelig har måtte jobbet for å ikke spy. Trøtt som ei strømpe flere ganger for dagen. Alt i alt kjenner jeg mer på å være gravid denne gangen.
 
Ganske likt så langt.
Det var ikke før uke 8 kvalmen kom skikkelig sist, og i uke 10 slo den beina under meg. Venter bare på at den skal komme, er 6 +3 i dag.
 
Forrige gang: ufattelig trøtt, likte godt sure ting, men var ikke nødvendig liksom. Var veldig glad i risgrøt og tomatsuppe (ikke sammen altså :p ). Ellers ikke så særlig mye annet.

Denne gang: ufattelig trøtt, ikke lyst på noe mat i det hele tatt, salt eller surt - samma det, ingenting frister. Er kvalm denne gang da, men kaster ikke opp..

Ifølge myter i forhold til symptomer, skulle vel jenta mi vært gutt. Så blir spennende å se denne gangen
 
Var sinnsykt trøtt i begynnelsen første gang jeg var gravid..

Nå har er jeg like trøtt, var kvalm i begynnelsen, og har kjempeømme pupper. :p Også har jeg begynt å få vondt i venstre hofte, men det trenger ikke å være graviditeten. Har trent mye i det siste og går og står hele dagen på jobb. :)
 
Alle svangerskapene har vært forskjellige men er stort sett småkvalm og uggen i alle og trøtt og hormonell,
 
Jeg merket egentlig ikke at jeg var gravid sist. Hadde ømme bryst og likte plutselig jalapeños var egentlig eneste endring. For ikke å nevne trøtt da. En positiv greie som plutselig kom sist var at jeg plutselig tålte melk igjen. Det har jeg ikke testet enda. Er ikke så mye forskjell denne gangen virker det som. Kanskje litt mer uggen og har ikke lyst på sterk mat enda. Men kaster ikke opp, bare har ikke matlyst. Går i pasta og salat, men det gjorde det sist også. Får se om det endrer seg etterhvert er bare 7+4. Har en følelse av at dette er jente og førstemann var gutt, men vi får se på ul. :)
 
Mye kvalmere denne gangen, men omtrent like trøtt som sist. Hadde craving på salte ting, tunfisk i olje og makrell i tomat sist, og det samme gjelder nå :p sist hadde jeg enorm apetitt og spiste mye, denne gangen sliter jeg med å få i meg nok :)
 
Back
Topp