Jeg har to barn, og har merket stor forskjell på de to svangerskapene i hvertfall!
I det første svangerskapet var jeg veldig kvalm i starten, de første 14 ukene ca, kastet mye opp, var mye bilsyk og veldig trøtt. Men det roet seg, og med unntak av litt au her og litt av der osv som man må regne med var resten av svangerskapet fantastisk! Småplukket var f.eks da det gjorde vondt mens jeg gikk, stikkinger nedentil, EKSTREMT vondt i puppene straks de ble kalde, jeg hadde lyst til å rive dem av *grøsse* osv
I det andre svangerskapet kom aldri kvalmen i det heletatt
Og de første 22 ca ukene hadde jeg veldig lite plager i forbindelse med graviditeten. Litt sliten og småplukk må man jo regne med, men jeg var heldig. Men så sa det zzzz
Fra da av klarte jeg knapt holde meg våken. Sov mer eller mindre resten av svangerskapet, utrooolig kjedelig, hadde dårlig samvittighet ovenfor datteren min, og hadde 0 sosialliv. Småplukket her var at kroppen ikke samarbeidet helt. En dag på vei opp bakken til bhg satte jeg fra meg vogna for å tørke nesa til vesla mi, hun gikk selv fra porten og inn så vogna var tom. Men den begynte å trille nedover en skråning, og jeg løp etter alt jeg kunne. Veldig gravid. De neste dagene klarte jeg knapt gå, brukte en mopp som krykke for å komme meg litt rundt hjemme
Blødde også neseblod...
Denne gangen ble jeg uggen og kvalm med en gang. Er også mer sliten. Ista bakte jeg muffins til vesla mi, snakte en liten bit av den ene, for å sjekke om den var god og det var den, så kastet jeg resten av den. Uggugg ^^ Så får vi se hva for noe spennende som er i vente hehehe!! Jeg er alltid glad i grønnsaker og frukt i svangerskap i hvertfall, det er et fellestrekk