Dere som har vært gravide før

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Merker dere forskjeller/likheter?

Sist gang var jeg veldig varm, nå fryser jeg lett.
Trøtt var jeg sist også.
Begynner å merke at har lite lyst på "vanlig" mat, slik var det sist også.
Kjenner det veldig tidlig i bekkenet denne gangen, det gjorde jeg ikke sist.

Det er forholdsvis likt inntil videre, veeeldig trøtt og litt kvalm innimellom. Kanskje litt mer kvalm.

Litt mer kvalm og uggen :(

jeg takler å kontrollere at jeg ikke sovner så lett i dette sv.skapet :P høhø.

ellers så fryser jeg lett. og kvalmen kom urgende tidlig. kvalmen kom før jeg fikk positiv test.

I første svangerskapet mitt hadde jeg egentlig ingen symptomer før jeg kom ut i uke 9-13 da var jeg veldig kvalm. Husker ikke annet enn at jeg måtte tisse ofte.
Men nå er det annerledes. Jeg er sulten hele tiden, små kvalm konstant, trøtt hele tiden og skikkelig hormonell.

Så langt har dette svangerskapet vært motsatt fra sist gang.

1. Svangerskap
  • Varm
  • Svært god matlyst
  • Uggen men kastet ikke opp
  • Bekkenløsning
  • Trøtt
2. Svangerskap
  • Iskald
  • Ingen matlyst
  • Kaster opp
  • Lite symptomer fra bekkenet
  • Mindre trøtt
  • Øm i brystene

Dette blir nr. 3 om det går bra. Det er helt forskjellig fra de to andre (gutt og jente), så man kan jo lure på hva som kommer ut. Er mye mer hormonell enn jeg var med de to første, og brystpartiet er såå ømt. Sånn var det ikke med de to første.

Det verste er i grunnen at jeg er så hormonell, blir så fort sint, det må jeg prøve å skjerpe. Men det er jammen ikke lett å kontrollere.

Sist gang spydde jeg fra den posetive testen til hun ble født, vondt både herog der.

Denne gangen kjenner jeg ikke noe, ENDA :P MEn er jo bare 4+3 da :)

Husker at puppene var helt klumpete sist gang, det er de ikke nå. Ble kvalm i uke sju sist, så det venter jeg på. Er sinnssykt sulten nå, kan ikke huske at jeg var det sist. Ellers merker jeg ikke mye enda, annet enn trøtthet, irritasjon, sult og mensmurringer.

Tosola

kjente ikke noe f ca uke 7 8 ish i forrige, men da ar alle symtomer svake, litt kalme i ny å ne, og helt hekta på forikål, fikk en hel.... bekkenløsning fra uke 35 og utover, men nå er det alt på en gang, kvalm, tisser hele tiden, luftig, hormoner! matkick, trøtt, kviser, puppene er uberømme...så kasnkej det er en gutt i gjære nå=)

Første gang hadde jeg veeeeldig ømme bryster, litt trett i en periode og noe hodepine. Nå fryser ofte, spiser mye (mistet matlysten helt de 3-4 første ukene), men har tatt alt igjen denne uken. Perioder med kvalme. Veldig trett og hodepine.

Hadde ingen symptomer før uke 9-10 sist, har ingen symptomer nå heller. Reagerer kanskje i større grad på at jeg blir lett sliten. Sist kunne jeg dra hjem å slappe av, nå må jeg være mamma og husmor. Er også litt uggen og kvalm innimellom, men det kan også være en reaksjon på å være sliten.

Pp1 Aug 2013

Kviser ja! Sist gang fikk jeg finere hud når jeg var gravid, nå kommer det masse kviser :(
Og denne gangen har fått ømme bryster, kjente ikke det sist gang.

Jeg har to barn, og har merket stor forskjell på de to svangerskapene i hvertfall!

I det første svangerskapet var jeg veldig kvalm i starten, de første 14 ukene ca, kastet mye opp, var mye bilsyk og veldig trøtt. Men det roet seg, og med unntak av litt au her og litt av der osv som man må regne med var resten av svangerskapet fantastisk! Småplukket var f.eks da det gjorde vondt mens jeg gikk, stikkinger nedentil, EKSTREMT vondt i puppene straks de ble kalde, jeg hadde lyst til å rive dem av *grøsse* osv

I det andre svangerskapet kom aldri kvalmen i det heletatt :) Og de første 22 ca ukene hadde jeg veldig lite plager i forbindelse med graviditeten. Litt sliten og småplukk må man jo regne med, men jeg var heldig. Men så sa det zzzz :P Fra da av klarte jeg knapt holde meg våken. Sov mer eller mindre resten av svangerskapet, utrooolig kjedelig, hadde dårlig samvittighet ovenfor datteren min, og hadde 0 sosialliv. Småplukket her var at kroppen ikke samarbeidet helt. En dag på vei opp bakken til bhg satte jeg fra meg vogna for å tørke nesa til vesla mi, hun gikk selv fra porten og inn så vogna var tom. Men den begynte å trille nedover en skråning, og jeg løp etter alt jeg kunne. Veldig gravid. De neste dagene klarte jeg knapt gå, brukte en mopp som krykke for å komme meg litt rundt hjemme :P Blødde også neseblod...

Denne gangen ble jeg uggen og kvalm med en gang. Er også mer sliten. Ista bakte jeg muffins til vesla mi, snakte en liten bit av den ene, for å sjekke om den var god og det var den, så kastet jeg resten av den. Uggugg ^^ Så får vi se hva for noe spennende som er i vente hehehe!! Jeg er alltid glad i grønnsaker og frukt i svangerskap i hvertfall, det er et fellestrekk :)

Back
Topp