Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
De to siste sv.sk har vært ganske like.
Første graviditet var en drøm [:D].Ingen plager ,gikk på jobb helt ut til perm beg.mens med jentene var jeg sykemld storedeler av graviditeten.Sov ca 18 t av døgnet de fire første mnd [8|].Og etter det bekkenløsning.
Stoooor forskjell, det første svangerskapet bare seilte jeg igjennom uten noen plager overhodet. Med vesla var jeg skikelig dårlig fra uke 6-13 og helt ute av funksjon, i tillegg fikk jeg bekkenløsning. Den var ikke kjempeille, men ille nok til å hemme meg i hverdagen.
Men alt i alt føler jeg ikke at jeg har grunn til å klage når man leser om hva andre går gjennom[:)]
Jeg har vært gjennom første trimester to ganger. De første ni ukene var helt like, men i det svangerskapet som gikk galt avtok kvalmen da. I det svangerskapet som gav oss Krokodille ble kvalmen verre da.
Nå har jeg bare 1 tvilling svangerskap og 1 svangerskap med 1 baby å sammenligne med, men jeg har hatt flere plager denne gangen, enn da jeg gikk med tvillingene[8D]
Denne gangen har jeg slitt en del med ryggsmerter og bekkenet, og det hadde jeg ikke antydning til før helt i slutten av forrige svangerskap..
Men kan kansje ha noe med at kroppen ble så belastet forrige gang.
Men nå er det myyyyye lettere enn det det var med tvillingene, for føler meg kjempe liten i forhold til flodhest magen jeg hadde med tvillingene [:D]
Men hadde hyperemesis begge svangerskapene, så tør nesten ikke bli gravid flere ganger[8D]
syns de har vert veldig forskjellige. I første og nå i siste svangerskapet har jeg vert mye kvalm de første ukene/måneder. I de to svangerskap i mellom har jeg bar evert ekstremt trøtt, ikke noe kvalme i det hele tatt utenom bare litt i begynnelsen. Ellers har det vert omtrent like mye bekkenplager i alle de 3 siste, første gangen kjente jeg lite til det da jeg var jo ikke i jobb, og hadde heller ikke noen unger å springe etter. Sånn vektmessig så syns jeg at det har gått omtrent likt alle gangene, eller det første svangerskapet la jeg på meg en del mer underveis enn i alle de andre, men da hadde jeg jo utgangspunt på 57 kg mens de tre etter det har jeg vert godt over 70 kg til å begynne med.
Tjaaa, både og... Med første var jeg lenge sykemeldt pga trøtthet og vondt i ryggen.. Med andre var ryggen helt god hele svangerskapet. Var i kjempeform og kunne sette meg rett opp fra ryggliggende på benken inne på observasjonsrommet dagen før jeg fødte [8D]