Dere som har vært gravid før.

mammaførstegang2010

Betatt av forumet
kor mange uker var dere på vei når gravid magen kom fram? eg føle meg så høg gravid om kvelden, skikkeligt oppblåst. Var ikkje det så tidlig når eg var gravid med jenta mi. E 7 uker i morgen :)

Med de to eldste husker jeg ikke, men det tok tid før det kom mage. Med han på to så kom magen rundt uke 6, men da var det tvillinger. Denne gangen kom magen Rundt uke 5 og har vokst fort.

Med nummer 1 fikk jeg mage ganske fort...Begynte å synes i uke 8...Med nummer to var jeg så tjukk på magen fra før,så da så jeg bare feit ut fram til uke 15 ca...Har fortsatt mye ekstra på magen etter de to første svangerskapene,så spent på når magen kommer denne gangen...:)

Jeg har fått veldig gravid mage nå, nesten litt vanskelig å skjule det....... Det er jo fordi at jeg er oppblåst, men så rund og fast :P jaja artig da.Barna mine tror spiren kommer snart  siden magen er stor nå. Og jeg er bare snart 6 uker på vei :P
Hadde det ikke sånn med de forje graviditetene  som jeg kan huske, kanskje en smule med først men ikke sånn som dette :D

Husker ikke nårtid den kom forje gang, men litt seint trur jeg.

Men må bare spørre dere som har fått mage i uke 6: Dere skjønner at det ikke er babymage men oppblåstmage? er jo bare en liten smule inni dere som ikke er kommet opp til magen engang..

Sist gang ble jeg stor ganske fort, såg høygravid ut i uke 17. Men d var jeg så stor lenge! Helt til uke 30 da såg jeg ut som en hval!! Var mange som tippa både 2 og 3 men vr bare en ;)

magen min ploppet ut i uke 20, men jeg hadde nok på magen fra før som kamuflerte mye før det. Nå er jeg allerede på god vei med magen (luftballongen).

Villblitil2 skrev:
Rundt uke 15-16:-) men var oppblåst en god stund før det..

Samme her, men jeg hadde en del ekstra på magen fra før, så tok sin tid før man kunne se at det var gravidmage.

Husker ikke helt, men jeg har et bilde her fra uke 19, og da er det bare såvidt jeg har litt mage. Den kunne fremdeles lett skjules under en genser.

Sist så var det sånn at selv i uke 19 måtte jeg si at jeg var gravid for at de skulle se det. Men så var jeg ikke så veldig stor sist heller. Mest helt på slutten. Men jeg følte meg jo kjempediger siden magen var så hard og annerledes. Brukte gravidtopper for at det skulle synes.

Jeg husker at buksa ble trang i livet lenge før jeg fikk noen opplagt mage. Måtte gå med knappen åpen og belte over en stund før jeg kunne bruke gravidbukser.

Forrige gang ble det ikke oppdaga før i uke 7. Da hadde jeg klaga minse sorger til sambo fordi jeg gikk jo ned i vekt, men magen ble bare større og jeg skjønte ikke hvorfor! (Vi trodde da at vi ikke kunne få barn og var under utredning hehe)
Denne gangen viser ikke akkurat mage enda, men slappere og mer oppblåst ja. Fikk fort stor mage forrige gang, nesten så det var flaut, for gikk ikke an å skjule etter uke 10 og mange spurte om jeg snart var halvveis.. Var redde for flere der inne da, siden det ligger i selkta på begge sider og sambos mor er trilling, men der var bare en! Heldigvis! :) Til slutt hadde jeg elefantmage og var like brei som høy, bare 10 cm forskjell og det er ikke tull engang... :O

Som førstegangs kom magen min veldig fort. Allerede i uke 9 så det ut som jeg var 4 mnd. på vei og alle trodde jeg ventet tvillinger! Etter hvert stangnerte veksten og magen var nokså normal i str. resten av svangerskapet - og det var ikke tvillinger, hehe ;)

Er spent på hvordan det blir denne gang... gleder meg til å få mage igjen :)

Back
Topp