dere som har vært gjennom prøverør

SweetCherry

Gift med forumet
jeg har en venninne som må gjennom prøverør for å kunne få barn så jeg bare lurer litt på deres erfaring med det?

gjorde det vondt? stor psykisk belastning? et helvete rett og slett? eller var det ikke så gale egentlig?

hva var verst med hele opplevelsen? 

Det er i alle høyeste grad en belastning. Både fysisk og psykisk. Det å ta sprøyter på seg selv, er for mange en høy mur å klatre over. Det kan også gjøre vondt. Uttaket er ofte vondt. Man blir oppblåst og har vondt i dagene etterpå.

Det desiderst verste med opplevelsen, er å få mensen. Man blir så full av håp og forventninger, at fallgruven er dyp dersom man ikke lykkes. For å ikke snakke om dersom man mister. Ellers opplevde jeg uttaket som ganske vondt.

emoticon uff det hørtes ikke så godt ut nei. men fikk du de samme symptomene når du gikk på sprøytene som om du skulle vært gravid, bare ti ganger verre? 

kan ikke tenke meg hvor tungt det må være viss du mister eller får mensenemoticon 

er prøverørerne mer utsatt for å miste enn de som har blitt gravid på vanlig måte?

jeg ønsker å vite så jeg kan sette meg mer i situasjonen hennes og være der for henne når hun trenger meg. 

Jeg fikk ikke så mye symptomer da jeg gikk på sprøytene egentlig. Mest oppblåst og litt sånne EL-smerter på en måte. Ellers gikk det veldig greit.

Ja jeg har både et negativt forsøk og et positivt som endte i SA 5+3. Det er tungt ja :(

Jeg tror ikke det sånn i utgangspunktet, men mange har diagnoser som feks. PCOS. Den diagnosen gjør at man mister lettere ja, men jeg vet ikke hvorfor. Har glemt å spørre.

Bare å spørre om hva du måtte lure på. Er veldig greit med venninner som er noenlunde oppdaterte på dette, selv om man ikke kan sette seg inn i det når man ikke har vært der selv. Man føler seg ganske alene, men det hjelper på å ha venninner som prøver å forstå ;)

den er en berg og dalbane.

jeg fikk mest symtomer med nesespray, og noe med sprøyter men det var mest humørsvingninger med sprøyta.
uttaket var vondt og var veldig oppblåst og vondt første gangen, andre gangen også.

ja noe av det verste var første gangen,og mensen dukket opp,skikkelig tungt.

så fint at du vil sette deg inn i dette for venninen din,det betyr utrolig mye å ha en vennine som bryr seg og stiller opp i de tunge stunder.

takk for svar begge to :) 

sjakkruta: håper virkelig det blir din tur i august :)

Back
Topp