Dere som har utført medisinsk abort hjemme

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
kan dere hjelpe meg litt?

Jeg har fått to piller idag som jeg skal innføre vaginalt.
Skal jeg da ligge en stund ? Eventuelt hvor lenge?
Skal jeg ta smertestillende med engang jeg tar de tablettene ? Har fått paralgin forte..

Uff. Gruer meg sånn. Vet ikke hva jeg kan vente meg...
Ser for meg mye vondt og mye blod :(
Og hvordan vet jeg om alt er kommet ut ?

(Dette er ufrivillig etter en BO,sånn at det er sagt)

Du burde ligge 1 times tid etter du har satt de. Og ta en stillende samtidig. Var vertfall det jeg ble anbefalt. Jeg har hatt veldig dårlig effekt av tablettene de to gangene jeg har prøvd. Men då var det rester og ikke alt. Men har ikke fått noe vondt, litt vondt i magen bare, men ikke i nærheten av menssmerter.

Du burde ligge 1 times tid etter du har satt de. Og ta en stillende samtidig. Var vertfall det jeg ble anbefalt. Jeg har hatt veldig dårlig effekt av tablettene de to gangene jeg har prøvd. Men då var det rester og ikke alt. Men har ikke fått noe vondt, litt vondt i magen bare, men ikke i nærheten av menssmerter.
Hva mener du med dårlig effekt ?

At det ikke har kommet noe særlig ut. Litt klumper, men ikke så masse. Siste var en sa i uke 12, endte med operasjon etter 2 runder med cytotek :wtf:

Ligg minst 1 time, lengere om du klarer. Smertestillende skal du ta samtidig, så de har effekt når de vaginale pillene begynner å virke.
Effekten av (det er vell det du har fått?) Cytotec varierer jo veldig fra person til person. Jeg fikk ikke noe vondt, kun en anelse menssmerter, og alt kom ut, kun litt blod igjen som kom ut ved neste mens.
Ta en Paracet lamme Paralgin, så slipper du hodepine bivirkningen.

Du må trukke dem så laaangt opp du kan, veldig viktig!
Jeg synes det var helt jævlig og ble liggende i fosterstilling i timesvis tross smertestillende.
Gjør klar varmeflaske til deg selv og litt brus for å trøste deg selv :cat:
Ha klart skikkelig trusebind og vær klar til å springe på do. Ikke se nedi.

Ligg minst 1 time, lengere om du klarer. Smertestillende skal du ta samtidig, så de har effekt når de vaginale pillene begynner å virke.
Effekten av (det er vell det du har fått?) Cytotec varierer jo veldig fra person til person. Jeg fikk ikke noe vondt, kun en anelse menssmerter, og alt kom ut, kun litt blod igjen som kom ut ved neste mens.
Ta en Paracet lamme Paralgin, så slipper du hodepine bivirkningen.
Vet ikke hvilke piller det er enda,mannen som henter de. Men er kun de jeg har hørt om så er sikkert det :)

Får man hodepine av forte?

Jeg skulle ligge flatt i to timer etter å ha satt Cytotec.
Skulle vel ta noe smertestillende samtidig. Husker ikke, men fikk med et ark hvor alt stod..

Du må trukke dem så laaangt opp du kan, veldig viktig!
Jeg synes det var helt jævlig og ble liggende i fosterstilling i timesvis tross smertestillende.
Gjør klar varmeflaske til deg selv og litt brus for å trøste deg selv :cat:
Ha klart skikkelig trusebind og vær klar til å springe på do. Ikke se nedi.
Huff nei. Skal absolutt ikke se nedi :( æsja meg... stakkars, dumt du fikk så vondt :( ingenting som hjalp deg ?

Har kjøpt nattbind men regner egentlig ikke med det er nok.. skal bruke nevøen min sin bleie inatt:hilarious:

Vet ikke hvilke piller det er enda,mannen som henter de. Men er kun de jeg har hørt om så er sikkert det :)

Får man hodepine av forte?
Jeg får værtfall en dundrende hodepine av det. Men det følger med et ark der det står alt av info. Masse lykke til værtfall, det er tungt p gå igjennom.

Huff nei. Skal absolutt ikke se nedi :( æsja meg... stakkars, dumt du fikk så vondt :( ingenting som hjalp deg ?

Har kjøpt nattbind men regner egentlig ikke med det er nok.. skal bruke nevøen min sin bleie inatt:hilarious:
Nei, men det er trolig pga endometriose da, ikke aborten i seg selv. Mange år siden men husker det fortsatt kjempegodt. Hadde en venninne med meg hele den helgen siden jeg var så redd for å være alene og ha vondt, hun var gullegod!

Nei, men det er trolig pga endometriose da, ikke aborten i seg selv. Mange år siden men husker det fortsatt kjempegodt. Hadde en venninne med meg hele den helgen siden jeg var så redd for å være alene og ha vondt, hun var gullegod!
Åå så godt å ha en sånn person i livet :)

Okei, håper jeg får med arket. Er mannen som henter :)
Jeg fikk med et info-ark, Cytotec og noe sterkere smertestillende

Hamstr inn store bind og det du liker av mat og godis, god bok etc
Hadde vel ihvertfall en time der jeg bare ble sittende på do fordi det begynte igjen med en gang jeg reiste meg opp. Var bare såvidt jeg nådde frem..
Ønsket meg sånne store bind/bleier man får på sykehuset etter fødsel...

Jeg var 10+0 da jeg tok Cytotec pga BO. Hadde god effekt (tok ganske nøyaktig fem timer før effekt), men hadde rester 7 uker etterpå

Jeg fikk med et info-ark, Cytotec og noe sterkere smertestillende

Hamstr inn store bind og det du liker av mat og godis, god bok etc
Hadde vel ihvertfall en time der jeg bare ble sittende på do fordi det begynte igjen med en gang jeg reiste meg opp. Var bare såvidt jeg nådde frem..
Ønsket meg sånne store bind/bleier man får på sykehuset etter fødsel...

Jeg var 10+0 da jeg tok Cytotec pga BO. Hadde god effekt (tok ganske nøyaktig fem timer før effekt), men hadde rester 7 uker etterpå
Hvordan visste du at du hadde rester igjen ?

Jeg fikk beskjed om å ligge en time. Tok sterke smertestillende sammen med Cytotec, men som andre sier, ha varmeflaske/varmepute klar, for det kan gjøre utrolig vondt likevel. Sjokolade eller annet trøstegodt er også fint å ha (i store mengder!). Kanskje en film på iPad eller en spennende bok, så du får tankene litt over på det som skjer. (Ikke lett hvis det gjør veldig vondt, jeg lå vel en periode bare i fosterstilling og vred meg og stønnet...) Jeg fikk beskjed om å være i fysisk aktivitet etter timen i sengen. Mindre vondt når man kan være i aktivitet. Da gikk jeg meg først en rask halvtimes tur (torde ikke å gå lengre i tilfelle det skulle starte) og deretter vasket jeg badet. Tok vel noen timer før det satte i gang. Jeg ble også sittende på do i lengre perioder fordi det rant mye blod. Var liksom ikke noe vits i å reise seg for å fylle et bind med en gang.

Veldig leit at du må gjennom dette! Det er veldig tøft mens det står på, men psykisk sett syntes jeg det var bittelitt lettere når aborten var over og jeg visste at jeg var ferdig med den biten. (Jeg hadde MA).

Angående rester, så hadde jeg det også. Jeg kjente faktisk at det satt noe i livmorhalsen, en veldig ubehagelig, sprengende følelse, og fikk komme inn til sjekk. Der plukket de ut rester (ikke godt) og så fikk jeg en ny runde Cytotec. Etter det kjente jeg akkurat det samme, at det satt noe i livmorhalsen og fikk ny sjekk. Flere rester ble plukket ut fra livmorhalsen, men det var fortsatt rester i livmoren og siden de var over 2 cm fikk jeg utskrapning. Ikke vanlig å måtte gjennom så mange runder som meg, altså. Jeg var nok spesielt uheldig. Bare var klar over at det kan være rester etter første kur hvis du skulle kjenne noe.

Håper du kommer deg greit gjennom dette uten altfor mye smerter! Har så vondt av deg! Ingen skulle behøve å oppleve det du nå opplever. :-(

Back
Topp