Dere som har treåringer

icsimamma09

Forelsket i forumet
Hvilke filmer liker barna å se? Tenker på filmer de kan se alene. Trenger tips til hva guttungen kan se på når vi skal på biltur i sommer...

"Pelle Politibil går i vannet" er en hit her! 
Ellers er Dora veldig moro, og Cars 2. 

Biler! Lynet McQueen for alle penga.

Pelle politibil er han jo veldig opptatt av. Har både "Pelle politibil går i vannet" og den serien som en gang i tiden gikk på TV. De må jo begge være med.

Tipset om cars/biler, istid og Shrek og Dora er også notert.

Sofie liker så mye, egentlig.
Disney er slager, for tiden er det Askepott, Aladdin og Løvenes Konge som blir sett i den gaten, så har vi Monsterbedriften, Istid, Shrek og sånt.

Men det som virkelig har gått for tiden er Tom og Jerry! Hun har sett på youtube. Vi var på en lekebutikk forleden, og da fikk hun velge seg en film, hun valgte altså Tom og Jerry, og har sett den maange ganger allerede. 

Jenten min på 3 år elsker mikke mus klubbhus. Ellers liker hun blant annet Elias filmene, Dumbo, Askepott og Bee movie

Pelle politibil, zhu zhu Pet filmen, mikkes klubbhus, Elias.. Er vell di filmene hun kan sitte iro og se. Absolutte yndlings filmen er zhuzhu pets.... ( er Sååå lei den nå) ;p

Hmmm .... jenta mi er ganske utradisjonell når det kommer til filmer og tv, ser jeg! Hun digger den gamle karsten og petra-serien, serien Tuva fra Tarva som gikk på tv, og barna fra bakkebygrenda som gikk på tv, den gamle med den "rare" dialekten. Og fremdeles er hun veldig glad i timmy tid og sauen shaun.

Hun er 3,5 år, og i grunnen ikke så veldig interessert i tv og filmer. Ikke det tradisjonelle, i alle fall!

3,5 år og gutt. Liker det mest. Fikk ikke mindre enn 7 nye dvd'r i sommerferien pga mye kjøring ;) Favoritten blant de var Sammys eventyr. Kjøpte den på en bensinstasjon for 70-80 kr. På Esso tror jeg det var.

mamma_møø skrev:
Hmmm .... jenta mi er ganske utradisjonell når det kommer til filmer og tv, ser jeg! Hun digger den gamle karsten og petra-serien, serien Tuva fra Tarva som gikk på tv, og barna fra bakkebygrenda som gikk på tv, den gamle med den "rare" dialekten. Og fremdeles er hun veldig glad i timmy tid og sauen shaun.

Hun er 3,5 år, og i grunnen ikke så veldig interessert i tv og filmer. Ikke det tradisjonelle, i alle fall!

Men det er jo bare flott, det. :)
Sofie har ei bok som er en spin off på Karsten og Petra, tror jeg. Om en bamse som heter Kokos, som Petra fikk av Karsten, og så er det en kanin og løveunge der, så jeg tror det er de samme da. Husker ikke helt det der, for det kom vel muligens litt etter at jeg var sluttet å se på barnetv. Men gamle Astrid Lindgren-serier er jo klassikere, det kommer nok til å havne i huset vårt også etterhvert. :) Tror faktisk ikke vi har noen barnefilmer enda som ikke er tegnet eller animert, utenom Drømmehagen og Teletubbiene, hvis det tells. :p

Emil, Pippi, Brannmann Sam, Gråtass, Sabeltann =)

Vi følger i grunn stortsett alders anbefalingene på filmene, så alt som er "tillatt for alle" får han se alene, de som er fra 7 år, ser vi litt an. (om vi har sett dem selv, og vet de er ok, så får han se dem "alene")

Når han var 3 gikk det mye i Byggmester Bob, Postmann Pat, èn gammel Teletubbies-film og så div. Thomas og vennene hans, Dyrlege Due osv.

Jenta mi elsker Cars (Biler), Tøfferud, Thomastoget og Mummitrollet.

Vennebyen,Cars, Tingeling filmene og Knerten filmene. Knerten var absolutt favoritt da hun var 2 år og 9 mnd.
Men i bil har vi ikke DVD så der hører vi på:
Karsten og Petra
Chili (lokalt barnekors CD)
Barnas beste
Albert Åberg
Thomas og Emma
Hakkebakkeskogen
Kardemommeby
Karius og Baktus
Elias
Knerten

Her ser han ikke mye TV, men har begynt å se litt nå. Og liker Brannmann Sam, det meste på PlayHouse Disney.. Også kjøpte vi nettopp en Byggmester BOB film som han absolutt ønsket seg :P

Ole Brum, Peppa Gris, Heffalompen..

Hun liker veldig godt "Den lille Havfruen" og "Oppdrag Nemo" også, men de synes hun er litt skumle å se alene. 

Hun liker Gruffalo, Rapunsel, Postman Pat, Ole Alexander fili bom bom bom og Pippi/Emil. 

Dattera mi interesserer seg ikke så veldig for film.... Men ho liker godt Rio, og serier som sauen shaun og dora.  Pippi og emil er også populært;)

Her ses det lite på film, dvs de settes på og så går jenta :P

Vi har en DVD - boks med Astrid Lindgren filmer og Emil, Pippi og Madicken er stas, men jeg tror ikke hun har sett en hel film enda.

Av barnetv syns hun Kosinus er gøy og jeg ser at de selger sesongene med Kosinus på DVD nå, så tror nesten det måtte blitt den hvis hun skulle ha noe når vi kjørte :)

Back
Topp