dere som har to??

*EmMa08&11*

Gift med forumet
hvordan klarer dere det?? hvor finner dere styrken..
tror jeg aldri har vært så langt nede som jeg er nå, helt sykt og fælt å tenke det, men er nesten så jeg angrer på at jeg fikk en til så fort.
jeg er alene nå, siden Eirik er på nordsjøen, og jeg sitter å gråter hele tiden, jeg klarer ikke å holde meg.
Malin sliter med kolikk, like gjerne på dagtid som på kveldstid, Emma trasser fra hun ser meg i bhg til hun legger seg..
begynte nesten å gråte i bhg i dag, når Emma nektet å blir med meg hjem som hun altid gjør.. fikk tårer i øynene, så bhg tanten måtte hjelpe meg..

skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette!![:(][:(][:(]

veldig synd på meg selv tråd og mye klagete.. men må bare få det ut ett sted, mye tungere enn jeg hadde trodd..
skjønte at det ville bli mye mer å gjøre, men at det skulle bli så mye klaging og gråting av de begge i hverdagen, tenkte jeg ikke på..
får ikke en time stillhet lengre, Malin skriker på dagtid, Emma kommer hjem å trasser for alt om ettermiddagene, også begynner 'Malin på igjen når det er kveld.!!!

hver så snill å si at det går bort, når de blir bare litt eldre?? at kolikken forsvinner og trassen blir mindre etter hvert[&o]

Vettu - det er steintøft! Og jeg kan ikke sette meg inn i hvor tøft det er for deg som har ei med kolikk! Det som redder meg i en hektisk hverdag er kveldene. Jeg har to flinke jenter som legger seg 19 og sover *BANKER HARDT SOM FANN I BORDET* og på disse kveldene får jeg "være i fred". Merker jeg spiser mye mere godteri/chips/cola enn før - ser det er min belønning i hverdagen.

Emma har også begynt med trass igjen, kjempe tøft... Jeg prøver å ta meg sammen og være overdreven blid - for ser det funker litt på Emma. Hun leser mye av meg og de gangene James har vært borte i 4 uker i strekk har det vært DØDS TØFT. Og da er det eneste som hjelper å telle ned dager til han kommer, tenke at det faktisk går over. Og igjen så teller jeg timer til kvelden... Hadde jeg ikke hatt kvelden hadde jeg grått mye tror jeg....

Og du og bor langt borte fra familie sant? Det gjør det også veldig tungt - det å ikke ha muligheten til å få litt hjelp i hverdagen... OM du har en hjelpsom familie å reise til hadde jeg kanskje vurdert det for en liten periode? Eller fått mor til å komme en helg? Tror det er vektig at man får kvelden, eller tid da, til å ha litt for seg selv! Jeg kjenner det er tøffere nå og når minsta sover mindre og jeg føler jeg ikke får noe puste rom hele dagen så og si...

Vet ikke om det var til så mye hjelp gitt.. - bare mye tanker fra meg [8D] Og det blir enklere!!!! Håper det er som mange sier - den verste kolikken går som regel over når dem er 3 mnd - og det er bare 4 uker til det - det skal du klare!

Og det med trassen, det går over det og! Selv om jeg selv lurer på om jeg har vettet i behold enda når det hele er over.

Men også om du er så langt nede så må du kanskje få Eirik til å være hjemme litt? OM du sykemelder deg og han tar litt permisjon? Nei vet ikke - lett å si.... Men ingen tvil om at mor må få en pause!

KJEMPE KLEM TIL DEG! Du er supermom altså!! Og dette er noe du snart kommer til å se tilbake på, og til og med savne et sekund eller to [8D] Men tøft å se det nå..... Men kos deg oppi det hele og kanskje? Gjør noe som du blir gla av - nettshopping eller cola som jeg gjør *ler * [;)]

Sender en super stor trøsteklem og kan si at jeg hadde samme tankene og tårene kom ofte. Men heldigvis hadde jeg sambo hjemme. Ble noen kjøre turer meg på kvelden fordi jeg MÅTTE ut av huset.
Heldigvis roet alt seg når han var 3 mnd. Takke være den siste manuellterapauten vi var hos, ho gjorde noe magisk.
Etter det har vi bare koset oss og jeg har hatt Mie mange ganger hjemme fra barnehagen. Ho og trasset litt men det roet seg etterhvert det og.

Men som Kathmor skriver, kanskje du bør sykemld deg og din kjære får ta over permisjonene din litt, så du får kommet til hektene!!!

*

*

har du vurdert å sykmelde deg fra permisjonen?

det har vært min nødtanke om jeg skulle få baby med kolikk..

Dere trenger å være to når dere har to små som krever SÅ mye!

ORIGINAL: TauZa

har du vurdert å sykmelde deg fra permisjonen?

det har vært min nødtanke om jeg skulle få baby med kolikk..

Dere trenger å være to når dere har to små som krever SÅ mye!

kath hadde vist foreslått det allerede.., hun hadde skrevet så langt svar at jeg ikke gadd å lese alt[;)]

Jeg hadde en rutine fra dag 1 jeg - men så er jeg ekstrem og jeg trenger å ha enrutine å forholde meg til. Dagene måtte gå opp sålik at jeg kunne planlegge litt når jeg var alene. Så klart forandret det seg litt... men prøvde å holde en fast rytme. Eks hun har alltid bada før hun legger seg - kanskje i 20-30 min mens jeg steller og stuller på badet (badestol i badebalje)
Og på morran kan begge våkne 07, kanskje dere går i barnehagen rundt 09? Da kan mini sovne i vogna.. og da er jo det er rutine - sove til samma tider.. Vanskelig å sette seg inn, vet jo ikke så mye om deres dag da [:)]

Men for meg er det VELDIG viktig med rutiner så jeg kan planlegge, ha noe å forholde meg til. At minsta IKKE er overtrøtt klokka 18 eks, det går ikke! SÅ hun MÅ ha en god lur frem til helst 16.00.. om hun våkner før bør jeg ut å gå! Altså at man taimer litt. Dette er kanskje vanskelig å få til når man har ei som også skriker på dagen...

Men sånn btw - varmt og godt bad - er ikke det godt for ei lita ei med vondt i magen?? Men som en rutine - kanskje prøve det? Et laaang bad - pysjen ´barnetv med Emma - så legge Emma og så prøve å legge mini?

Men jo da, hun er kunn to mnd... men ville prøvd så godt det lar seg gjøre å ha fast kveldsstell.. om hun så sovner på deg i stua så er det OK det og... men da sovner hun. Haha merker det er vanseklig å forklare! [8D] Men uansett hva du gjør prøv å få det til å bli noe fast, samma hver kveld - så både du og etterhvert minsta har noe å forholde seg til [:)]

Jeg tenker mye på deg nå merker jeg... får skikkelig vondt av deg.. Kan virkelig se for meg hvordan du har det! SKulle så ønske du bodde nærme så når James var hjemme nå kunne jeg ha hjulpet deg en kveld/natt! Tatt begge de små på tur i søskenvogna eller noe sånt..... huff..... [:o]

ORIGINAL: KathMor

Jeg tenker mye på deg nå merker jeg... får skikkelig vondt av deg.. Kan virkelig se for meg hvordan du har det! SKulle så ønske du bodde nærme så når James var hjemme nå kunne jeg ha hjulpet deg en kveld/natt! Tatt begge de små på tur i søskenvogna eller noe sånt..... huff..... [:o]

*

Vettu, jeg griner nesten når jeg leser det du skriver...[:(]
De første 2 månedene var helt j**li[&:][&:] Jeg angra faktisk på at vi fikk en til. Det skal jeg være helt ærlig å si..[&:]

Men rundt 3 måneder så løsna det veldig. Plutselig var det koselig og kjekt og jeg hadde mer overskudd til å ta tak i "trassinga".[:)] Nå er det bare kjempekoselig.

Jeg har ikke vært alene mer enn en dag og to om gangen, og det har vært tøft, så du har all min sympati. Som Kathmor sier, hadde du bodd nærmere så hadde jeg med glede tatt en trilletur med Malin så du fikk hvile litt.

Er det ingen du kan spørre om hjelp? Legg bort stoltheten din og innrøm for dine nærmeste at det er tøft!! Da er de mye flinkere å hjelpe deg uoppfordra!!![;)]

[:(] du må få litt avlastning... selv om du har to, må du få alenetid...

jeg har grått mye med min når han var liten og jeg følte meg tappa...

huff, syns skikkelig synd på deg... du må lufte dette her til sambo, om d er vanskelig å si d. skriv ut d du skrev nå?

*

Og husk at kolikk som regel alltid varer de første 3 månedene!!! Om 1 måned er det nok over!!![:D][:D]

Det er en grunn til at jeg sier jeg er ferdig med babyer nå..... Kjenner jeg blir kvalm når jeg leser innlegget ditt[&o]

Sender deg en GOOOOOD klem og forsikrer deg om at dette er en periode og det går over[;)]

Duuu...ikke vent med å ringe han om du sliter sånn, det er ikke bra for deg..tenk så kjipt å se tilbake på babytida sånn da(har ingen gode minner fra babytida, er veldig trist pga dette i ettertid)

Om ikke annet så kan han komme hjem et par dager å hjelpe deg å komme ovenpå og få kontroll, så kan han jo reise ut igjen etterpå..det er hardt å være så sliten hele tiden. Lite søvn kan fucke deg opp ganske mye - så her bør du lytte til kroppen din! Sorry om jeg er for direkte, men jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, selv om jeg bare har en foreløpig[:)]

jeg signerer alle damene over her..
men hvor bor du?? kanksje jeg kan hjelpe??
Kjenner jeg får fryktelig vont av deg for jeg følte noe av det samme de første mnd med A.. og du har ALL min sympati.. du har 2, 1 med trass og en med kolikk.. nei guri malla ikke rart du er sliten!!!
men med A fikk jeg han inn i en rutine ganske tidlig.. tror ikke han var mer en 2-3 mnd da han måtte være i seng før 21 vær kveld... kusina til gubben har lagt minsten kl 19 fra han var født om trent.. prøv[:)]

sender en stooor klem

Back
Topp