Dere som har to tette *ang permisjon*

Cathrine_86

Gift med forumet
Er mer ang pappaperm jeg lurer litt på.. Han har ikke brukt permisjonen sin fra sist gang ennå, han har utsatt den til april i år.. Det er jo 6 uker.. Men nå får han jo 10 nye uker på det andre barnet, men han skal ikke ha perm før jeg er ferdig med min perm da neste år.. Men så er det en idioit som han jobber sammen med som tror han har meeeer peiling enn det nav gjør (noen ganger har han faktisk det) Men han sier at permisjonsukene til pappan faller bort siden han ikke har brukt opp de på fra 1 barnet.. for det hadde det gjort på han en gang..

Tror faktisk ikke dette stemmer, høres jo ulogisk ut, eller?? Vi har jo tjent oss opp rettigheter til det, så jeg tror absolutt ikke de faller bort..

de ukene må taes før nestemann kommer ja.. hvis ikke faller de bort.. nettopp vært å spurt på nav selv..

ORIGINAL: Cathrine_86

Er mer ang pappaperm jeg lurer litt på.. Han har ikke brukt permisjonen sin fra sist gang ennå, han har utsatt den til april i år.. Det er jo 6 uker.. Men nå får han jo 10 nye uker på det andre barnet, men han skal ikke ha perm før jeg er ferdig med min perm da neste år.. Men så er det en idioit som han jobber sammen med som tror han har meeeer peiling enn det nav gjør (noen ganger har han faktisk det) Men han sier at permisjonsukene til pappan faller bort siden han ikke har brukt opp de på fra 1 barnet.. for det hadde det gjort på han en gang..
Tror faktisk ikke dette stemmer, høres jo ulogisk ut, eller?? Vi har jo tjent oss opp rettigheter til det, så jeg tror absolutt ikke de faller bort..

dette har faktisk jeg hørt en si også... at ukene må brukes før neste barn kommer... teit? JA!

Wææ? Er det sant?

Da må vi jaggu omrokkere litt her!

Shit er det sant altså?? Da må jeg jaggu meg dure ned på nav imorgen..!! Høres jo helt idiotisk ut.. Drittsystem! Hva er vitsen med utsettelse da om man ikke kan bruke den om en bestemmer seg får å få en unge til iløpet av de 3 årene man kan utsette...?? Nei nå ble jeg pist altså, usssj..!!

Jeg ringte nav og de sa at pappa må ha brukt opp sin kvote FØR barnet er 3 år gammel, MEN for at dette skal være gyldig må mor og far sende inn et brev til nav FØR mors permisjon går ut og meddele om når og hvordan permojsonen skal taes ut.

Den kan taes ut i form av eksempelvis 50 % permisjon i 20 uker (tenker på dagens pappapermlengde), en periode på 3 år når barnet er 1, og resterende når barnet er 2..  

Hvordan det er med 2 tette vet jeg ikke, men om du ikke har meldt fra til nav om at han ønsker sin pappaperm fra nr1 før du var ferdig i permisjon har han mistet retten til permisjon til barn nr1.

Vi har sendt inn brev til nav om når han skal ta permisjonen, fra 12,april og 6 uker.. Men da viste ikke vi at jeg var gravid igjenn.. Og jeg går ut i perm 31.mars ca.. Det vil jo si at begge 2 er i permisjon da, men på 2 forskjellige barn..

Back
Topp