Dere som har tette barn...

Pin-up

Forumet er livet
Hvor lenge etter fødsel ble du gravid igjen, og følte du at det ble en ekstra stor påkjenning for kroppen med to tette graviditeter? Kanskje merket du ikke de store forskjellene?

Etter 6 mnd. Kroppen taklet det fint! :)

Jeg ble gravid da snuppa var 8 mnd, men den spiren mistet jeg i uke 12.... Da snuppa var 13 mndr ble jeg gravid igjen, og han er snart et år... 22 mndr mellom dem...
Kjente ikke så stor påkjenning på kroppen, men det har sikkert sammenheng med at jeg ikke hadde noen som helst plager i svangerskapet. Merka at jeg var gravid pga humørsvingninger av en annen verden... Uti svangerskapet var det en voksende mage og aktiv baby som var eneste "symptom" på at jeg var gravid..... Ikke BL eller lignende plager heller..... 

Etter 8mnd, og så igjen etter 4mnd.
Følte det som jeg gikk gravid i to år i strekk :P
Men samtidig ble det jo en vane nesten... haha xD
men tror nok absolutt at det har vært hardt for kroppen.

vel..har 40 uker mellom de to yngste.
vil ikke påstå at kroppen var klar for et nytt svangerskap ;p

Jeg ble gravid igjen etter 15 mnd. Da var ikke bekkenet helt bra igjen etter første svangerskap, og jeg fikk veldig tidlig store smerter. Legen min mente at det hadde vært litt vel tett for meg, og at hvis jeg absolutt må ta sjansen på flere barn, så syntes hun jeg burde vente i flere år først.

Var gravid igjen etter 3 mnd. Svangerskap nr 2 var merkelig nok mye lettere for ryggen og bekkenet, selv om jeg da var hjemme med en liten baby og ikke gjorde annet enn å løfte og bære.
Kroppen min HAR nok sett bedre dager, og jeg er ikke akkurat fast i fisken enda. Men jeg kommer i noen av før-graviditetene-buksene mine, så foreløpig synes jeg at det er greit. Lillesøster er ikke SÅ gammel enda at jeg burde vært tilbake på start, spesielt med tanke på at jeg ikke hadde tatt av halvparten av det jeg la på meg i første svangerskap før jeg begynte på et nytt et

Ble gravid etter 7mnd, og det gjør jeg ikke igjen. Har aldri vært så skada og hjelpesløs før. Hadde knapt kommet ut av permen før jeg ble sjukmeldt pga bekkenløsning og ryggplager ut av en annen verden. Pluss at jeg spydde til jeg var 5mnd på vei :-S

Eldstemann var 7 mnd da jeg ble gravid igjen.
Merket ikke noe på kroppen, men det var jo selvfølgelig tyngre å være gravid når man hadde en liten en som krevde sitt.
Det virkelig slitsomme begynte når minsten bikket halvåret, hehe...
Det er ikke noe latmannsliv;)

er gravid med barn nr 2 nå. det blir 17 måneder mellom dem.. er veldig glad for at det blir to tette, tenker at det blir litt tøft i begynnelsen, men så vil de få masse glede av hverandre etter det.. det eneste er at det er tøft for kroppen min, den var ikke klar helt ennå, sliter med bekkenløsning og jeg har hvert veldig kvalm, takker en super flott pappa for all hjelp, uten han hadde jeg ikke hatt ork til datteren min..

Jeg ble gravid når eldste var 6 mnd, og det er 15 mnd mellom de.

Hadde ingen problem i graviditeten eller fødsel, men blødde som søren etterpå og måtte sy dyp rift. Det kunne muligens være en liten sannsynlighet for at det kunne ha sammenheng med tette graviditeter sa jordmor på barsel.

tindra skrev:

Oi! Er sistemann født litt tidligere ?

Ble gravid etter 2 mndr...Merket ikke at jeg var gravid, før testen lyste et stort + tegn!
Også kom trøttheten og kvalmen for fullt i uke 10 ca..............Rart...
Merker ikke noe på rygg eller bekkenet ennå....Håper jeg slipper det denne gangen

Jeg ble gravid etter 9 mnd. Andre svangerskap var mye lettere, jeg trente step og zumba til 3 uker før jeg fødte, gikk i mange timer på butikken jeg jobber i til 2 uker før jeg fødte. Jeg har aldri hatt bekkenløsning da, ikke et snev engang.

Det eneste var at da jeg var kvalm i begynnelsen av andre svangerskap, måtte jeg alltid prøve å holde igjen spyinga til jeg hadde tisset, for musklene klarte ikke å holde igjen tiss da jeg brakk meg, he he;)

Ble gravid etter 12 mnd, så ikke veldig tett.. Men hadde samme problem som sist, nemlig at jeg spydde i mange mndr.. :( Ble en del hoven i underlivet og det sprengte på liksom, slik som at det presset nedover hele tiden, det var grusomt.. Dette var den siste 1.5 mnd. 

Ellers var det ganske like graviditeter.. Litt bekkenløsning siste gangen.

Jeg visste først og fremst ikke at jeg var gravid med nr to.
Jeg ble utrolig dårlig på et kjøpesenter med svigermor, måtte sette meg ned og holdt på å svime av og plutselig bare rant blodet. Det var klumper og rent blod. Da trodde jeg at jeg hadde hatt en spontan abort. Men ul dagen etter viste friske hjerteslag, da var jeg 10 uker på vei og jenta mi var 10 mnd.

Hun gikk heller ikke i bhg og kvalmen min kom i slutten av uke 10. Jeg var dævv sjuk, var kvalm døgnet rundt og våknet jeg på nattan så satt kvalmen der igjen. Jeg lå på badegølvet og soffan i 7 uker og var så dårlig+ at jeg hadde ei på 10-11 mnd å ta meg av. Rasa ned 7 kg og livet var grusomt og jeg ville nesten bare dø.

Men da kvalmen slapp taket i uke 17 så ble det mye mye bedre. Bekkenløsningen var ikke like hard denne gangen. Magen var liten og jeg trengte aldri mamma klær. Følte at jeg taklet det veldig bra.

Da jeg ble gravid med nr 2 var kroppen tilbake i samme modus som før jeg ble gravid med nr 1. 18 mnd ble det mellom mine. Det var nok kvalme perioden som var jævligst her :( Følte ikke noe påkjenning. Puppa ble nok den største påkjenningen min med tette amminger.

Mini var vel 14 måneder da jeg ble gravid igjen, og føler vel at det har gått greit. Begynte tidlig med bekkenplager da, men det gjorde jeg første gang også, og de forsvant ikke helt etter fødselen, hadde litt plager frem til jeg ble gravid, som forverret seg når jeg var 6-7 uker på vei. Godt mulig jeg hadde hatt godt av å vente lenger, men vet jo ikke.

lennypenny skrev:

tindra skrev:

Ble gravid etter 2 mndr...Merket ikke at jeg var gravid, før testen lyste et stort + tegn!
Merker ikke noe på rygg eller bekkenet ennå....Håper jeg slipper det denne gangen

ja, ble gravid 7 uker etter fødselen. minsta er født 31+5
-de 4 siste av våre er født iløpet av 4.5 år så jeg merka det godt på kroppen :)

tindra skrev:

lennypenny skrev:

tindra skrev:

-de 4 siste av våre er født iløpet av 4.5 år så jeg merka det godt på kroppen :)

Bra jobbet :) Blir nesten det samme her da...
Har det vært veldig tungt? Gruer meg en del.....Vet hvor hardt det kan være med lillegutt...Spesielt når man må opp om natten for 27 gang...hehe

lennypenny skrev:

tindra skrev:

lennypenny skrev:

tindra skrev:

Bra jobbet :) Blir nesten det samme her da...
Har det vært veldig tungt? Gruer meg en del.....Vet hvor hardt det kan være med lillegutt...Spesielt når man må opp om natten for 27 gang...hehe

Tungt var det såklart..husker egentlig lite fra første året..var en evig kamp for tilværelsen ;)
Storesøster ble født den dagen jeg runda uke 35, og ble født med nedsatt nyrefunksjon. Fikk etterhvert påvist reflux i både spiserør og urinveiene...så kom lillesøster i uke 31 med masse startvansker og var egentlig konstant syk di første 2 årene. I tillegg var det 3 større barn og ta vare på.
(men, skal ikke klage..mannen begynte å jobbe hjemme når nr 5 så dagens lys..før det var han kun hjemme i helgene;)

Sånn reint praktisk så hadde jeg valgt tvillinger hvis jeg fikk velge. Å få to barn med 40uker mellom var jo å ha 2 babyer, men som var på så forkjellige steder i utviklinga og hadde så forskjellige behov.

...og jeg hadde ikke gjort det på nytt ;)

Back
Topp