Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hun tar gyn undersøkelse. Du må hoste litt for hun sa at hvis man lekker fostervann så kommer det ut av livmortuppen når man hoster, så tar hun stikkprøve, sånn bomull stick og sjekker (samme metode som når man tar urinprøve.. Så tar hun innvendig ultralyd og går igjennom livmorhalsen for å se etter åpning der fostervannet evt lekker..
Så 3 forskjellige tester for å sjekke det og være sikker..
Hvis du har mistanke om at du lekker så må du ta kontakt.. Legene sier at det er veldig viktig og bedre å sjekke og utelukke enn at du går i uviss..[:)]
Tror faktisk ikke jordmor der jeg går har UL-apparat[8|] Var det noen av dere som fikk konstatert fostervannlekkasje da? SKal t[8|]l jordmor neste torsdag og jeg har tenkt tanken noen dager. Det er ikke MYE liksom, men mer enn normalt og en annen konsistens liksom..[8|]
Fostervann er veldig tyntflytende, og skal synke ned i bindet (ta på deg bind). Er det utflod blir det liggende oppå..
Sist jeg sjekket så tok de en sånn vattpinne å tok prøve fra skjeden. Så hadde legen den vattpinnen oppi et rør hvor han tilsatte en slags væske. Da kunne de visst se om det var fostervann. Hos meg var det ikke det.