Dere som har tatt tidlig ul...

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Jeg skal neste uke, da er jeg 8+1. Har dere tatt innvendig eller utvendig, og hvorfor har dere evt. tatt utvendig?
Jeg har noen kilo i pluss, er jeg sikra innvendig da? Gruer meg litt, pga jeg hadde hoven milt en gang for noen år siden, og da tok de utvendig og innvendig ul for sikkerhetskyld, og ho dama som gjorde det var så hardhendt! Gjorde vondt og blødde en del etterpå... ;)

Jeg hadde invendig uke 7 :) har også noen kilo ekstra, men hun tok vist innvendig så tidlig uansett. Skal ta en til I uke 8, den skal taes utvendig sa legen min :)

Tror en del gynekologer sverger til innvendig ganske lenge. Hos ultralydjordmoren jeg har vært hos noen ganger prøver alltid utenpå først. Det er jo på et vis mindre invasivt. Hadde ul 7+1 innvendig (det var hos gyn, prøvde ikke utenpå) og 9+0 utvendig (hos jm)

Last edited:
Hadde tidlig ultralyd i dag 7+3 og det var utvendig. :-)
Han ville prøve det først og heldigvis gikk det helt fint :-)

Tror det variert fra person til person. Forrige gang var jeg til privat JM og hun prøvde alltid utvendig først, men øs han jeg var hos nå tar alltid innvendig for da vet han at han får se

Innvendig idag og er 8+4 :) hun var veldig forsiktig :)

Tok utvendig da jeg var 7+0. Da var jeg redd jeg skulle måtte ta innvendig, men hun fant hjertet utvendig og da var vi fornøyde. I etterkant treger jeg på det. Får klarere bilder av innvendig, og skulle jeg gjort det igjen ville jeg valgt innvendig. :)

Takk for svar! :) Jeg er veldig spent. Kjenner ikke gynekologen jeg skal til, men her hørt han er veldig flink! :)

Sist tok jeg tidlig ul uke 6, da tok de utvendig. Ikke noe problem med å se :)

Jeg tok utvendig. :) jeg var da 8+6. Ho jeg var hos sa det ikke var stor forskjell på innvendig og utvendig, så da tok ho alltid utvendig.

Jeg har tatt innvendig I uke 7+3.
Med forrigemann ville de ta innvendig i uke 12 også, men da sa jeg jeg heller ville ha utvendig.

Jeg er (etter min mening for) tynn og de sa derfor at utvendig fungerte fint i uke 12. Men noe særlig før uke 10-11 ca trodde jeg det var selvsagt med innvendig:)

Nr1: Innvendig i uke 7, utvendig i uke 9,11 osv
Nr2: Utvendig i uke 7,8,9,10,13, osv osv

Jeg er ganske slank.

Jeg ville uansett gjort de klar over at du har hatt en uheldig erfaring, så kan denne gyn ta mer hensyn :)

Sikkert en flink mann/dame du skal til denne gangen:)

Jeg var på volvat og han sa de ikke tok utvendig før etter uke 12? flr best bilde.
Så jeg var 8+0 og hadde innvendig;)

leste nå at der jeg skal i uke 7+2 tar de utvendig, jeg må bare drikke masse vann 1 time før.

Var hos gyn og tok innvendig i uke 8+6 :) han sa at det var uansett best med innvendig frem til uke 12, for da fikk man mest eksakte mål og klarere bilder..

Jeg var hos fastlegen min i går. Han tok utenpå, og sa han kun tar innvendig hvis det er noen grunn til bekymring (blødninger, smerter). Er forresten 7+0 i dag.

Back
Topp