Dere som har tatt tidlig UL i Oslo- hvor og hvilken erfaring?

Bkno6856572

Andre møte med forumet
Hei:happy:

Dere som har tatt tidlig ultralyd i Oslo, hvor har dere tatt, og hva er erfaringen deres? Var dere fornøyd med hvordan dere ble tatt imot, hva dere fikk av informasjon? Fikk dere "god nok" tid og ikke følte at dere ble kastet ut?

Vh meg :greet025:confused004

Jeg gikk til min faste gynekolog på Smestadgynekologene og han var super som vanlig. Var med en venninne på Oslo City ifjor og de var også veldig flinke. Da bestilte vi time samme dag, veldig praktisk!

Hei:happy:

Dere som har tatt tidlig ultralyd i Oslo, hvor har dere tatt, og hva er erfaringen deres? Var dere fornøyd med hvordan dere ble tatt imot, hva dere fikk av informasjon? Fikk dere "god nok" tid og ikke følte at dere ble kastet ut?

Vh meg :greet025:confused004
Familieklinikken på Majorstua, var ser to ganger i første svangerskap (tidlig + for å se kjønn som ikke var synlig på verdens raskeste OUL..), og en gang i forrige uke. Verdens hyggeligste jordmor som tar seg god tid, mener det var satt av 40 min til UL i uke 8, mer enn hva vi selv mente vi trengte :)

Spørs jo litt hvorfor og hvordan man gjør det. Jeg har fått henvisning av medisinske årsaker, og har brukt en lege på fertilitetsklinikken. Kommer kjapt inn med en telefon, uten å måtte sende inn henvisning å vente flere dager på svar. Fornøyd med han, men hadde jeg gått privat hadde jeg kanskje valgt noen andre. :happy:

Oslo city legesenter. Bestilte time på dagen alle gangene, og ble tatt i mot kjempe godt. Vært der tre ganger :D

Vi var også på Familieklinikken på Majorstua. Superhyggelig jordmor der, hun har det veldig koselig, det så ikke særlig sykehus-aktig ut. Vi fikk veldig god tid, fikk faktisk før tiden:)

Hun har et veldig bra apparat, så hun kan ta utvendig ul i uke 6 og se masse:) Vi fikk bilder og filmer på CD, veldig flott!

Hun driver også med akupunktur hvis man er interessert i det.

Vi var også på Familieklinikken på Majorstua. Superhyggelig jordmor der, hun har det veldig koselig, det så ikke særlig sykehus-aktig ut. Vi fikk veldig god tid, fikk faktisk før tiden:)

Hun har et veldig bra apparat, så hun kan ta utvendig ul i uke 6 og se masse:) Vi fikk bilder og filmer på CD, veldig flott!

Hun driver også med akupunktur hvis man er interessert i det.
Hvilken uke tok du UL? Er nå 6-7 uker og vurderer å ta en UL i uke 8-9. Men vil helst slippe å ta innvendig.

Innvendig må du ta frem til uke 12-13. Jeg var i går på majorstuen, er 11+4 i dag og tok innvendig. Fikk sååå mye bedre bilder! :)

De tok innvendig i uke 15 på Oslo City. Sikkert lurt å spørre når man bestiller time.

Jeg var på Vika fysikalske (de har en gynekolog som jobber der) og er super fornøyd. Kom til ei dame som virkelig visste hva hun snakket om, tok utvendig ul i dag og ble målt til 12+0 dager :D

Back
Topp