Dere som har tatt modningsankupunktur

Juliete

Forumet er livet
Mailykke 2018
Gjørr det vondt ??
Har egentlig litt angst for nåler, men ska ta det om ein time nå(må jo prøvas)[:D]
Og kor sette de nålene? Må du ligga heilt i ro?

Jeg tok sist jeg var gravid.. [:)] Det var ikke vondt, men litt ubehagelig noen ganger. Jeg husker ikke helt, men fikk i hvert fall nåler nederst på magen, i hendene og på bena.. Må ligge i ro, ja. [:)]

ORIGINAL: Elisabeth88

Eg har aldri tatt, men kor får me tatt d? [:D]

Hei!
ser du holde te på Karmøy du o.. Eg ska ta det hos fysio på avaldsnes. Målfrid...

Jeg får oppover hele benet (tær, ankler, knær, lår osv...), rompa, korsryggen, hendene, øret, hodet, ansiktet [:)]
Er ikke noe glad i nåler/sprøyter selv, men syns ikke det er vondt- noen av de er ubehagelige når de blir satt, men ikke under og etterpå.. Et par ganger har det faktisk gjort litt vondt når hun har satt de i korsryggen, men ikke så ille at jeg ikke gjorde det igjen [:D]

ORIGINAL: Juliett

Hei!
ser du holde te på Karmøy du o.. Eg ska ta det hos fysio på avaldsnes. Målfrid...

Ja e fra Karmøy [;)] Okej tar all fyseo d? Eg går jo te fyseo 1 gang i uka pga bekkenløsning, så kunne jo spurt :P

Hei!

Ja e fra Karmøy [;)] Okej tar all fyseo d? Eg går jo te fyseo 1 gang i uka pga bekkenløsning, så kunne jo spurt :P

Det vett eg ikje..
Hu tar ihvertfall, eg fikk beskjed av jordmor og spørra, så ska ha fysste timen idag.
Håpe det hjelpe[:D]

det gjør absolutt ikke vondt, og det kan ikke sammenlignes med sprøyestikk.. man kjenner et lite stikk, som forsvinner like fort igjen. Når du bare ligger der kjenner du ikke noe vondter.

Hei!

Det vett eg ikje..
Hu tar ihvertfall, eg fikk beskjed av jordmor og spørra, så ska ha fysste timen idag.

Ja får håpa d [:D] ka e prisen på ei time? å kor mange ganger må man gå?

Jeg får i form av øre-akupunktur hos homeopaten min. Setter altså bare nåler i øret...noen lange, som hun tar ut etter hvert, og noen små "knotter" som sitter i i dagesvis til de faller ut av seg selv. Gjør litt vondt akkurat når hun setter dem, men absolutt ikke værre enn at det er til å leve med [:)]

Jeg har hatt 4 timer til modningsakupunktur. de to første gangene valgte akupunktøren å sette nåler som skulle styrke meg både før og under fødsel. Satt da nåler i ryggen (langs ryggraden), i beina, føttene og håndleddene, samt mellom øya (v nesebenet). Mener hun kun satt en nål i hver legg som skulle modne. De to siste gangene har jeg hatt nåler på magen, beina, føttene, håndledd og panna. Er spent på hvordan det blir nå som jeg er over terminen (har time i morgen).

Jeg synes ikke det gjør vondt. Det er ubehagelig akkurat når nålene blir stukket inn, men går over med en gang. [;)] man kan noen ganger kjenne at det "strømmer" fra nålene når man ligger der - men det gjør ikke vondt i det hele tatt. Anbefaler det absolutt. For meg er det også veldig avslappende og behagelig[:D]

Har gått mye til akupunktur før også og følte da at det var til stor hjelp. Håper dette bidrar til at åpningsfasen blir effektiv ihvertfall. Over tiden er jeg jo nå uansett[;)]

Sånn, nå va det gjort[:D]
Kan ikje sei det va ubehaglig, kjente et ubehaglig stikk, og den va i korsryggen..
Men så satt hu ei nål over symfyse beinet(?), og det verka litt når eg låg der, men dt va visstnok bra[:)]

Hei!

Det vett eg ikje..

Ja får håpa d [:D] ka e prisen på ei time? å kor mange ganger må man gå?

Eg betalte 300kr, egentlig ska du gå tre ganger sa hu te meg, men nå satt hu nåler for og få litt fortgang, siden eg va ved termin... Hjelpe vett eg ikje om det gjørr, men verdt et forsøk[:)]

Back
Topp