dere som har tatt modningsakupunktur...

Dollface

Forumet er livet
VIP
når begynte du
hvor mange ganger gikk du
når fødte du i forhold til termin

Forrige gang begynte jeg i uke 37-38. Gikk hos jordmor, 4 eller 5 ganger. Fødte 4 dager over termin, men hadde en lett og rask og fin fødsel, og så godt som ingen smerter i modningsprosessen. Denne gangen begynte jeg i uke 37. Skal 5. Gang idag, termin til onsdag, så blir spennende å se ang fødsel denne gangen....

Jeg begynte sent med andremann, i uke 39 faktisk. Gikk vel 5 ganger. Men fødte ikke noe før, han kom 1 uke på overtid. MEN jeg er overbevist om at det var med på å gjøre fødselen raskere og til tross for stooor unge revnet jeg ingenting. Han kom på 4 timer, og var 5100gram og 38 cm i hodeomkrets. Med vesla begynte jeg i uke 36, og hun kom åtte dager før termin, fødselen tok 2(!) timer, og ingen rifter denne gangen heller. 

Jeg begynte første gang i uke 37 (forrige uke) og skal ta frem til i uke 39. Da reiser akupunktøren på ferie og jeg håper det har gjort nytten! :-)

Begynte vel i uke 37 sist også, husker ikke antall ganger, men da fødte jeg 5 dager før termin :-)

Begynte uke 38 + 5
Skulle tilbake 2 dager etterpå - altså uke 39. Men riene begynte på vei ut til sykehuset. (var der jeg fikk modningsakupunktur) Så jeg føda istedenfor å få enda en time da..

Var engang, men min akupunktur sa at det var ikke for å fremskynde fødsel, det var for å gjøre modningsprosessen enklere:) og det tror jeg den gjorde;)

Dollface skrev:
når begynte du

Begynte da jeg var 38 uker.

Jeg tror jeg gikk 9 ganger tilsammen. Ble driiiitlei, men følte ikke jeg kunne slutte med det heller når jeg først hadde begynt.

Ble satt i gang 8 dager over termin.

Lykkeliky skrev:

Dollface skrev:
når begynte du

Begynte da jeg var 38 uker.

Jeg tror jeg gikk 9 ganger tilsammen. Ble driiiitlei, men følte ikke jeg kunne slutte med det heller når jeg først hadde begynt.

Ble satt i gang 8 dager over termin.

hvordan var fødselen da?

Uke 38 og fødte 5 dager over termin. Hadde en veldig fin fødsel. Husk at modningsakupunktur ikke skal sette i gang fødselen, men gjøre den lettere

Back
Topp