Dere som har tatt ks

Krølla82

Forumet er livet
Hvor forsiktige var dere med hva dere løfta? Løfta dere vognbagen? Bilsetet? Handleposer? Eller løfta dere kun ungen?

Jeg tenker at det er jo ganske stor forskjell der og da på hva ungene veier...feks hos meg da så veier lillemann ca 3500g veide ihvertfall det sist vi veide han, mens noen får jo unger på 4,5 og over 5 kg og de har jo lov til å løfte sin unge etter ks.

Har ikke tatt ks.
Men du gjør lurt i å være forsiktig, kan ende opp med brokk.

Min veide 4550 når han ble født og jeg bar kun han i 3 dager (dagene på sykehuset) men etter det bar jeg inn og ut bilsetet, vogna inn og ut av bilen og var vel på handletur ganske kjapt!

løfta ikke mye.lille måtte jeg bare løfte :)

Jeg løftet ingenting annet enn babyen de første ukene, men prøvde meg på bilstolen med ham oppi 3 uker etter. Det rev i såret, så det var IKKE tiden for det enda.
Vognbaggen og handleposer bærte jeg ikke på lang stund.

Jeg har blitt belønnet med så og si ingen plager, et fint grodd sår og ingen vondter. [:)]

Med førstemann blei det ein del løfting. To veker etter ks var eg heime åleine når mannen var på jobb, og vogna kom seg ikkje ut og ned trapper åleine [8D] Gjekk fint, og eg kjente aldri smerter i såret når eg løfta (ikkje meir enn eg kjente uten å løfte iallefall).

Etter ei uke løftet jeg ALT.. vogner, seter, broren... Hadde ikke noe valg..

Jeg har ikke noe vondt i såret lenger...har ikke hatt vondt i det på over ei uke nå...var vondt de første 2 dagene etter ks etter det har jeg ikke merka noe til ka såret i det hele tatt...så det må jo bety at det har grodd fort og bra. Tok kun smertestillende på sykshuset de 2 dagene også...etter på ingen ting.

Det var en del morsmelkerstatning og pakninger med vaffelrøre som skulle i hus, så her løftet jeg tunge handleposer, tvillingvogn, unger....

Back
Topp