Dere som har tatt ks

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Jeg skal ta på tirsdag. Og skjønner ikke hvordan det skal gå å ikke kunne løfte mer enn baby/babys vekt på 6 uker? De var veldig nøye på å si på innskrivning på st olavs i går st det var veldig viktig, og en investering for min helse og kropp resten av livet.

Jeg kunne ikke bære baby i bilstol, måtte la stol stå i bilen, bære baby ut.. Kunne trille vogn, men ikke løfte inn og ut av bil..

Så i prinsippet må jeg la være å kjøre noen sted alene der jeg må ha vogn til trilling før neste år...

Skulle heller ikke løfte baby ut sv egen seng på sykehuset. Synes det var mye strengere enn forventet

Hvorfor skulle du ikke løfte babyen ut av senga? Her prøvde jeg i alle fall å unngå å løfte mer enn jeg skulle. Det er jo ikke på morro de sier man ikke skal løfte tungt, det er jo en grunn til det. Om jeg løftet for tungt merket jeg med at det ble ømt/vondt i såret, og jeg kunne få blødninger nedentil.

Trur de har vært veldig "streng" her. Har selv tatt keisersnitt, men da katastrofesnitt og snittet fra navelen og ned. Man er sikkert forskjellig, men man merker fort om man overanstrenger seg så du må jo nesten bare prøve deg fram. Jeg løftet min datter som da var nesten 2 år, matvarer osv lenge før det var gått 6 uker uten problem.( Hadde forsåvidt ingen valg for jeg var alene med de)

Tror du vil kjenne hvis du løfter for tungt, men prøv å ha mange rundt deg til å hjelpe deg til å begynne med;) lykke til;)

Jeg bar mye tyngre enn jeg skulle mange ganger jeg, du kjenner det fort om det blir for tungt :)

De sa at det var sånn det måtte være og at vi måtte omstille oss disse få ukene. Jeg ble veldig overrasket, men må jo bare prøve gjennomføre det... Mannen er hjemme ca 3 uker. Så 14 dager på jobb før jul, er de to ukene jeg ikke helt skjønner hva vi skal gjøre om jrg kun kan løfte babyens vekt..

Jordmor og lege var veldig klare på det, og jeg prøvde argumentere litt, men nope! Skulle ikke en gang bære en litt tung stelleveske og baby samtidig!

Jeg kjøpte understell til bilstolen. Fikk brukt det veldig mye

ang. Å løfte baby ut av sengen på sykehuset, vil jeg tro at det går mer på at du rett og slett ikke får det til. Det er vanskelig å sette seg opp selv, værtfall dag 1 og 2. Og derfor er det vanskelig å løfte baby opp av sengen, når du ligger selv.

Jeg var ikke spesiellt flink til å bære lite etter ks nr 2, noe som endte i att arret sprakk opp.....

Lykke til

Ser mange skriver at du sikkert vil kjenne om du bærer for tungt. Jeg kjente ikke det! Følte meg i så fin form og gjorde mye mer enn jeg skulle, og plutselig hadde det sprukket!

Lurt å følge anbefalingene!

Har hatt ks, var ikke noe problem å "leve" etter det. Løftet ikke tyngre enn babyen. Bilstolen lå fint i bilen, og jeg spurte om hjelp når jeg måtte. Gikk fint å bære vogn inn og ut av bilen etter to uker.

Takk for masse svar!! Må jo bare gå på ett vis!! Håper jrg klarer levering i Bhg når mannen må på jobb. Kan ikke trille vogn, for er en BRATT laaaaang bakke hjem.. Så tror det blir ergo sele da.. Er bare 300-400 meter da. Så er mer bal å bruke bilen :)

Jeg skal ta på tirsdag. Og skjønner ikke hvordan det skal gå å ikke kunne løfte mer enn baby/babys vekt på 6 uker? De var veldig nøye på å si på innskrivning på st olavs i går st det var veldig viktig, og en investering for min helse og kropp resten av livet.

Jeg kunne ikke bære baby i bilstol, måtte la stol stå i bilen, bære baby ut.. Kunne trille vogn, men ikke løfte inn og ut av bil..

Så i prinsippet må jeg la være å kjøre noen sted alene der jeg må ha vogn til trilling før neste år...

Skulle heller ikke løfte baby ut sv egen seng på sykehuset. Synes det var mye strengere enn forventet
På onsdag kan de hende du faktisk ikke klarer å løfte babyen ut av senga engang ;) Og nei du kan ikke bære rundt på bilstolen og heller ikke vogn. Kle på babyen godt og løft ut av bilstolen. Dersom jeg skulle noe sted så spurte jeg folk på parkeringsplassen om å hjelpe meg. Aldri noe problem men det er jo litt sært ;) men ks er en stor operasjon og ikke en lettvint løsning - kroppen bruker lang tid på å komme seg. Det med 6 uker stemmer heller ikke! Man skal ikke løfte tungt de første 12 ukene, begynne så smått med litt tyngre enn baby kanskje etter 6 uker. Sist ks hadde jeg blodansamling som var øm og blødde i 8 uker etter ks. Merket etterhvert at jeg blødde mer de gangene jeg var i aktivitet - selv bare ved å gå tur. Så det er bare å belage seg å ta livet med ro! Ikke støvsuge eller vaske gulv heller.

Trur de har vært veldig "streng" her. Har selv tatt keisersnitt, men da katastrofesnitt og snittet fra navelen og ned. Man er sikkert forskjellig, men man merker fort om man overanstrenger seg så du må jo nesten bare prøve deg fram. Jeg løftet min datter som da var nesten 2 år, matvarer osv lenge før det var gått 6 uker uten problem.( Hadde forsåvidt ingen valg for jeg var alene med de)
Hadde også det snittet begge gangene. Problemet er at selv om det føles greit så er det ikke alltid det er det. Man kan løfte på seg brokk og at magemusklene ikke går tilbake slik de skal osv uten at man merker ubehag i forkant. I tillegg tar man i med livmoren. Gjør man det for mye så kan man få nedsunken livmor når man blir eldre. Eller ikke fullt så gammel heller faktisk.

De sa at det var sånn det måtte være og at vi måtte omstille oss disse få ukene. Jeg ble veldig overrasket, men må jo bare prøve gjennomføre det... Mannen er hjemme ca 3 uker. Så 14 dager på jobb før jul, er de to ukene jeg ikke helt skjønner hva vi skal gjøre om jrg kun kan løfte babyens vekt..

Jordmor og lege var veldig klare på det, og jeg prøvde argumentere litt, men nope! Skulle ikke en gang bære en litt tung stelleveske og baby samtidig!
Men om det er berre to veker kan du vel berre ta det med ro heime, og trille på tur?
Da eg fekk sistemann i slutten av januar advarte jm mot å feks gå på kjøpesenter/butikkar/plassar med mykje folk dei første seks til åtte vekene uansett pga influensa sesong og fare for rs virus.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er rett før jul de to ukene så å sitte her å tvinne tomler i 14 dager kommer ik til å gå :( vært så dårlig hele høsten at alt som skulle vært i boks venter på bedre form :( men må bare ta det som det kommer! Er bare ikke forberedt på det å må være så forsiktig i 1,5 mnd :) omstilling for meg og familien rett og slett! :)

Men jul blir det læll ❤️

Men om det er berre to veker kan du vel berre ta det med ro heime, og trille på tur?
Da eg fekk sistemann i slutten av januar advarte jm mot å feks gå på kjøpesenter/butikkar/plassar med mykje folk dei første seks til åtte vekene uansett pga influensa sesong og fare for rs virus.

Sent from my iPhone using BV Forum
Kan ikke trille tur her de første 6 ukene, pga en massiv bratt bakke jeg må opp for å komme til huset, så da er jeg stuck

Er ikke bare pga at såret skal revne man skal være forsiktig med å løfte tungt, det et også fordi det er fare for å få brokk. Det er ikke så kjekt å få. Har selv tatt keisersnitt to ganger, går helt greit å tilpasse seg de forhåndsreglene.

Har også tatt ks, og det var ikke noe problem å forholde seg til det de sa.

Jeg tenker at det er dumt å risikere at såret sprekker opp eller man får brokk ;-)

Hvilken vogn har du? Hvor lang er den bakken? Ikke sikkert det vil være for tøft å trille den bakken hjem heller, hvis du går rolig og tar pauser. Tror det vil være tyngre med babyen i sele.
Men det kommer an på brattheten på bakken og tyngden på vogna.

Har også tatt ks, og det var ikke noe problem å forholde seg til det de sa.

Jeg tenker at det er dumt å risikere at såret sprekker opp eller man får brokk ;-)

Hvilken vogn har du? Hvor lang er den bakken? Ikke sikkert det vil være for tøft å trille den bakken hjem heller, hvis du går rolig og tar pauser. Tror det vil være tyngre med babyen i sele.
Men det kommer an på brattheten på bakken og tyngden på vogna.
Takk!!

Teutonia spirit. Men har ikke klart å gå bakken siste to mnd pga bekkenet, så med vogn etter ks kommer det heller ikke til å gå :( men får ta det i januar :)

Skjønner man må være forsiktig, synes bare det er vanskelig å bli så begrenset

Bruk forresten sånn medisintape over, så blir arret
Finere

Back
Topp