Dere som har tatt KS

• Trådstarter Trådstarter .............
  • Opprettet Opprettet
?

.............

Guest
Jeg har fått dato til KS.
11 dager etter jeg har født er vi invitert i dåp. 3t unna der vi bor, dvs vi må minst ha en overnatting..
Jeg syns det høres litt vel tidlig ut, men familien lurer på hvorfor dette skulle bli no problem=/
Har i utgangspunktet takket nei til å komme..

Hadde du klart det? mtp såret, formen, babyen, sove hos andre..

Spørs jo såklart hvor mye du VIL i den dåpen det da! Har du ikke mer enn sånn passe lyst, så skal du ikke styre med det.

Men hadde det vært meg etter mine to ks, så hadde jeg helt klart reist. Jeg var rimelig kjapt oppegående, og var så og si meg selv etter 11 dager. Ihvertfall ikke noe problemer med smerter og såret da :)

Det er jo fryktelig individuelt, men for meg hadde det nok gått.
For det som var ubehagelig var å gå mye, følte jeg måtte gå så forsiktig. Og en baby så liten sover jo hvor som helst og nårsomhelst egentlig, og kjøreturen hadde nok gått bra den også. Bare ta et par raster i løpet av turen. :)

Men det er jo umulig å vite på forhånd hvor heldig man er med såret eller formen.

Håper KS'et går bra og at dere finner ut av det

Hadde det vært meg, så hadde det ikke gått...
Jeg hadde komplikasjoner med såret.

Du kan enkelt og greit ikke vite det, og det er individuelt hvor lenge man er sengeliggende.

Takk for svar.
Jeg har jo lyst, men det er ikke livsviktig å få med meg dåpen..
Har bare operert en gang før og det var mandlene så det er jo ikke det beste å sammenligne med

Jeg var veldig fin i form etter ks, så hadde nok deltatt om det hadde vært meg.
Om du ikke er helt i form vil turen dit bli slitsom.

Regan skrev:
Du kan enkelt og greit ikke vite det, og det er individuelt hvor lenge man er sengeliggende.

Nei, det vet jeg, men jeg lurte på om det KAN være en mulighet:)

Jeg arrangerte julaften for 10 familiemedlemmer, laget all maten og gjorde det aller meste selv tre dager etter KS. Kom hjem to dager etter. Så ja, det kan gå - hvis du har en like fantastisk opplevelse som meg i alle fall:)

Godhjerta skrev:

Sign.

Synes familien har liten forståelse for at du rett og slett ikke kan vite om det går. 

Det er jo mye som er ganske usikkert med ks i ettertid med tanke på såret og hvordan du er som person. 

Jeg brukte vel godt over to uker før jeg klarte å gå uten å få vondt i såret. Husker jeg slet sinnsykt med smerter etter ks og måtte få smertestillende hver dag på sykehuset (jeg var der i tre uker siden sønnen min ble født prematur) og når jeg endelig klarte å gå ordentlig, var det fortsatt vondt når jeg skulle legge sønnen min til brystet, for han sparket i såret mitt hele tiden. 

Så får håpe du er av de oppegående etter ks. Lykke til med det ihvertfall! :)

oek skrev:
Det er jo mye som er ganske usikkert med ks i ettertid med tanke på såret og hvordan du er som person. 

Jeg brukte vel godt over to uker før jeg klarte å gå uten å få vondt i såret. Husker jeg slet sinnsykt med smerter etter ks og måtte få smertestillende hver dag på sykehuset (jeg var der i tre uker siden sønnen min ble født prematur) og når jeg endelig klarte å gå ordentlig, var det fortsatt vondt når jeg skulle legge sønnen min til brystet, for han sparket i såret mitt hele tiden. 

Så får håpe du er av de oppegående etter ks. Lykke til med det ihvertfall! :)

Takk:) Jeg håper det.. Merker jeg er en smule nervøs..

Jeg tror ikke jeg hadde orka det, om det ikke var veldig viktig for meg å være der. Men jeg brukte lang tid på å gro, for jeg klarte ikke å ta det rolig den første tiden. Løfta mye vogna inn og ut av bilen o.l. bare dager etter operasjonen. Ikke bra...

Jeg var selv i  barndåp 14 dager etter ks. Det gikk kjempefint, men tok alt helt med ro.  Hadde betennelse i såret, men for min del gikk det fint.
Du må nesten bare se an. Du trenger vel ikke gi et helt klart svar om dere kommer eller ikke? =)

altså det er jo helt individuelt, både på mors form mtp fødsel eller ks men også nattevåk osv, og også mtp barnets helse. man kan jo få en unge med kolikk som skriker hele tiden og man er dødssliten eller slite med melkeproduksjon eller ha et barn som er ofte våken og man er kjempetrøtt. man ska liksom være superwoman og gjerne være tilbake i full jobb + full hosmor med nybakt brød og strøkent hus dagen etter fødsel nå for tiden. før var barseltideni 40 dager...

du kan rett og slett ikke vite det, det må gå ann å si at du kommer "med forbehold".

Jeg hadde ikke sagt ja til det. Du vet ikke hva slags form du er i og hvor mye overskudd du kommer til å ha.

Alt går jo, men er det verdt å slite seg ut og eventuelt gå med smerter for? Synes familien bør vise litt mer forståelse. Det er tross alt en ganske omfattende operasjon du skal gjennom, og ingen kan vite på forhånd hvordan kroppen reagerer.

Huff, høres ut som jeg prøver å skremme deg, men det gjør jeg ikke. Det kommer til å gå kjempefint! Men jeg sier bare at jeg ikke ville lagt de største planene den første måneden :)

Og uavhengig av snittet, er det veldig godt å få den første tiden hjemme i ro for å bli kjent med det nye familiemedlemmet.

Lykke til!

Regan skrev:

AnaBanana skrev:

Godhjerta skrev:

Sign.

Synes familien har liten forståelse for at du rett og slett ikke kan vite om det går. 

enig. de burde jo heller sagt at dere er velkomne hvis formen er fin og du orker. kan da ikke være så sinnsykt viktig å vite om de blir en ekstra eller ikke. :-)
Jeg hadde ikke kunnet gått etter mitt første KS, men var i knall form etter nr to :-)

Back
Topp