Dere som har tatt ks

HøstVinterMamma

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge venta dere etter ksèt med trening (styrke, mage)?
Evt hva trente dere før styrke og mage?

Fikk beskjed av fysioterapeuten at jeg måtte vente 3 mnd med å trene magen... [8|]

Jeg venta til det hadde gått tre mnd. Fikk beskjed om det både av hs og lege. Hadde dessuten vondt, så det var ikke aktuelt heller

Jeg turte ikke å trene noe særlig før etter et halvt år, men jeg var liiiivredd for brokk.
Fikk høre på sykehuset at jeg skulle vente minst 3 måneder, gjerne lenger.

Jeg ventet i 3 mnd med de fleste mageøvelser. Var vel noen øvelser jeg fikk beskjed av fysio at jeg kunne gjøre, men fulgte de gitte anbefalingene.

Jeg ventet i 3 mnd med å starte å trene magen! Fikk beskjed om dette fordi buken tåler ikke trykket pga alle snittene som har skjedd og pga fare for brokk..

Men ingen problem å løpe, gå tur og sånne ting. Bare ikke de øvelsene som går på magen[:)]

ORIGINAL: merete_80

Jeg ventet i 3 mnd med de fleste mageøvelser. Var vel noen øvelser jeg fikk beskjed av fysio at jeg kunne gjøre, men fulgte de gitte anbefalingene.

hadde ingen spesielle smerter etter keisersnittet, men ventet i 3 mnd med og trene alikevell.
har en kompis som er fysio, og han var veldig på og si jeg måtte huske og vente, og samme med legene på sykehuset. så vil tro det er for en grunn.

spesielt med tanke på brokk ol.

ORIGINAL: Rebecca85

Begynte etter 6 uker [8D]

Jeg også! Husker ikke hvor lenge jeg venta med rene mageøvelser, men den første timen jeg var på var corebar og der er det mye mage!

Fikk klarsignal fra lege før jeg trena.

Back
Topp