Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Superteam
jeg fikk svar i dag..
skjønner ikke legespråket.. må på videre sjekk på sykehuset :(
jeg fikk svar i dag..
ORIGINAL: Mandy_81
satser på at det ikke er noe galt, men hvorfor kan de ikke skrive det slik at vi forstår? hehe
Ja ikke sant.. men det kan jo være du kan ringe fastlegen din å høre hva det betyr...
mikroskopisk undersøkelse
GH6/gh6rikelig med HPV induserte forandringer i plateepitelet (LSIL), men også celler med store hyperkromatiske kjerner. Sistnevntne kan indikere høygradig dysplasi, CIN 2-3 og histologisk undersøkelse (portiobiopsier og cervikal abrasio) tilrådes. Høygradig skvamøs intraepitelial lesjon (HSIL), sannsynlig
ORIGINAL: Marje83
jeg fikk svar i dag..
Hva stod det?
Kanskje jeg kan hjelpe deg!
ble du noe klokere?
ORIGINAL: tjohoo
mikroskopisk undersøkelse
GH6/gh6rikelig med HPV induserte forandringer i plateepitelet (LSIL), men også celler med store hyperkromatiske kjerner. Sistnevntne kan indikere høygradig dysplasi, CIN 2-3 og histologisk undersøkelse (portiobiopsier og cervikal abrasio) tilrådes. Høygradig skvamøs intraepitelial lesjon (HSIL), sannsynlig
Enkelt forklart betyr det at de har påvist HPV virus og at du har en celleforandring i livmorhalsen. Det tilrådes at du tar en biopsi... dette skal forresten gjøres innen 60 virkedager fra prøvesvarene foreligger. Biopsien blir tatt av livmorhals og livmortapp og du får lokalbedøvelse.
Husk at mange får påvist celleforandringer uten at det trenger å være noe alvorlig [:)] veldig flott å få sjekket opp! selvom mange leger mener at det skaper mer frykt enn nødvendig redder faktisk denne screeningen 20 liv per år!! får håpe du får komme til sjekk så fort som mulig
jeg fikk svar i dag..
Hva stod det?
Kanskje jeg kan hjelpe deg!
ble du noe klokere?
Det står at det er celleforandringer, graden vet jeg ikke og som du skriver at du må på videre sjekk!!
Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt fastlege i morgen og krevd å få komme inn så du får flere svar. Utrolig dårlig å få slike svar i posten!
En blir jo redd!
Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg mer!
Jeg hadde ei venninne som hadde cellefotandring. Hun kom inn og de tok en slik konisering og har ikke hatt problemer etter på. Konisering vil si at at de fjerner en kjegleformret del av livmorhalsen der celleforandringen er!!
Lykke til. Og som sagt, krev å få komme inn til en lege i morgen for å få en skikkelig forklaring. Er ikke holdbart å vente helt til tirsdag!!![:@]
Nope...og da er alt bra[:)]
ORIGINAL: Lillesnille
når celleprøven tas mindre enn 6 mndr etter fødsel er det oftere falske utslag også.. derfor anbefales det å vente til 6 mndr..