Dere som har tatt bopsi av livmorhals..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hvordan gikk det for seg? Fikk dere bedøvelse? Tok de mange biopsier? Hadde dere lenge vondt etterpå?

Phui.. Mange spm, men jeg bare lurer.. :-P

får bedøvelse inni hønå  og ingen smerter eller ubehag ittepå annet en litt blødning av at de har klypt av et lite stykke kjøtt eller svidd vekk et lite område me celleforandring :)

husker ikke om jeg fikk bedøvelse, men syntes det gjorde vondt når de tok prøven, var litt ubehag å gå i noen dager og hadde mens smerter

Det er vevsprøve eller? Jeg fikk en sprøyte på hver side av livmorhalsen. Jeg fikk beskjed om å hoste kraftig når hun hadde telt til 3, og jeg kjente ikke selv stikket så godt men det svei litt når hun sprøytet inn bedøvelse. Så var det vanlig å få hjertebank og skjelvinger rett etter stikket, noe jeg fikk. Kjentes ut som angstanfall så ble litt skremt. Hun tok flere biter og på den siste kjente jeg det ganske godt men var ikke grusomt vondt.
Nå venter jeg på time for å fjerne celleforandringene :/.
Jeg blødde en del i flere dager etterpå. Men fikk beskjed om at jeg kom til å blø litt mer enn normalt pga det ikke var lenge siden fødslen. Jeg hadde bare litt vondt den første dagen. Litt som rier egentlig, bare ikke så ille.

Det er vevsprøve eller? Jeg fikk en sprøyte på hver side av livmorhalsen. Jeg fikk beskjed om å hoste kraftig når hun hadde telt til 3, og jeg kjente ikke selv stikket så godt men det svei litt når hun sprøytet inn bedøvelse. Så var det vanlig å få hjertebank og skjelvinger rett etter stikket, noe jeg fikk. Kjentes ut som angstanfall så ble litt skremt. Hun tok flere biter og på den siste kjente jeg det ganske godt men var ikke grusomt vondt.
Nå venter jeg på time for å fjerne celleforandringene :/.
Jeg blødde en del i flere dager etterpå. Men fikk beskjed om at jeg kom til å blø litt mer enn normalt pga det ikke var lenge siden fødslen. Jeg hadde bare litt vondt den første dagen. Litt som rier egentlig, bare ikke så ille.

Okei.. Jeg gjorde dette i går, og blei så overraska over at jeg skulle ha bedøvelse.. Men GUD jeg er glad jeg fikk det, for de dreiv å røska og drog og tok først et avskrap og så tok han 4 biopsier.. Men det verste var at tanga han skulle klippe de av med var så sløv, så han jobba og klipte og klipte (med denne sløve tanga, men fikk det ikke til..) Han brukte 3 tenger for å få tatt de 4 biopsiene.. Jeg er så glad jeg fikk den bedøvelsen!!
Jeg blør ganske kraftig enda over et døgn etterpå, men da er det gjerne normalt da.. :-)

jeg fikk ikke bedøvelse da jeg tok biopsi av livmorhalsen. Ho tok vel fem-seks prøver tror jeg og jeg syns det var skikkelig vondt! :( Blødde et par dager etterpå. Da jeg opererte bort celleforandringene fikk jeg bedøvelse og det gikk veldig fint! :)

Back
Topp