Dere som har svangerskapspenger

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
Når dere fylte ut søknad om foreldrepenger, krysset dere bare av for det i punkt 2.1 eller fylte dere ut punkt 2 og kryssa av i 2.1?? Og når dere fylte ut 5.3 (datoen for når dere skal ha per permisjon av fellesperiode) beregnet dere ferie inni der????

Kan anbefale NAVS chat til å stille disse spm. Det er en egen chat for hjelp til søknad om foreldrepenger ol. Jeg fikk god hjelp der :)

sniker litt ;)
Du fyller ut pkt. 2 som om du har jobbet hele tiden, altså den lønnen du hadde fått om du var i jobb, og dato frem til dagen før fødselspermisjonen begynner :) jeg bare ringte lønnskontoret og fikk tallet av dem ;)
Og så krysser du av i ruten for svangerskapspenger i pkt. 2.1

Ferie vet jeg ikke, har ikke det, bare avspasering i jobben min så jeg får ikke forlenget permisjonen på den måten...

sniker litt ;)
Du fyller ut pkt. 2 som om du har jobbet hele tiden, altså den lønnen du hadde fått om du var i jobb, og dato frem til dagen før fødselspermisjonen begynner :) jeg bare ringte lønnskontoret og fikk tallet av dem ;)
Og så krysser du av i ruten for svangerskapspenger i pkt. 2.1

Ferie vet jeg ikke, har ikke det, bare avspasering i jobben min så jeg får ikke forlenget permisjonen på den måten...
Dette gjorde jeg og, både sist gang og nå i dag :) la ikke inn ferie, er det ikke enklere å avvikle den etter permisjonens utløp?

Jeg har lagt inn ferie, da jeg har lovpålagt ferie. Måtte fylle ut et ekstra skjema (utsettelse av foreldrekvoten tror jeg det het).

Luskeliten: i det ordinære skjema da, la du inn fire ukers opphold (da du har ferie) eller skyver NAV det for deg? Vi tenker at jeg tar 14 uker (mødrekvoten)så fire uker ferie, så resterende uker til meg før far tar sine 14 uker.Skal det da være ett mellomrom ml mødrekvoten (ferie) og resterende eller skyver da NAV dette? Litt klønete forklart ser jeg:-/

Luskeliten: i det ordinære skjema da, la du inn fire ukers opphold (da du har ferie) eller skyver NAV det for deg? Vi tenker at jeg tar 14 uker (mødrekvoten)så fire uker ferie, så resterende uker til meg før far tar sine 14 uker.Skal det da være ett mellomrom ml mødrekvoten (ferie) og resterende eller skyver da NAV dette? Litt klønete forklart ser jeg:-/
Jeg la inn fire ukers opphold. Spurte på nav, så regner med at det er riktig. Har også fått bekreftelse fra arbeidsgiver om lovbestemt ferie.

Back
Topp