~September~
Gift med forumet
Bruker dere bur eller sele? I tilfelle hvilken type?
Hunden vi skal ha blir mellom 65-72 cm -mankehøyde.
Hunden vi skal ha blir mellom 65-72 cm -mankehøyde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lille_bixit
Har bil med stålgitter mellom passasjerdelen og "hundedelen", men hadde jeg hatt en annen bil ville jeg nok gått for sele
ORIGINAL: BølleBella
I bilen min (v70) har vi variocage. Solid og bra bur. Det skrangla bittelitt, så vi måtte stripse litt. Men det skal normalt ikke skrangle!
Vi har dobermann forresten, som er 75cm i nakkehøyde.
http://www.hundebur.no/variocage-singel-xl.4480982-102909.html
ORIGINAL: *Bestevennen*
Vi har han aldri med i bil. Hadde tenkt å kjøpe sele tidligere, men siden vi heller har pass til han om vi skal bort så har vi droppet det [;)] Men hadde gått for sele vist vi skulle hatt noe, har ikke plass til bur [:)]
ORIGINAL: ~September~
ORIGINAL: lille_bixit
Har bil med stålgitter mellom passasjerdelen og "hundedelen", men hadde jeg hatt en annen bil ville jeg nok gått for sele
Det tenkte jeg også på siden vi ikke har så stor bil, men er det godkjent?
ORIGINAL: BølleBella
Men jeg vil så absolutt anbefale bur. For om uhellet er ute og bikkja sitter løst baki bagasjen (med hundegitter) og vinduene knuser så kan bikkja stikke av, og eventuelt bli påkjørt eller skadet. Vet om flere dette har skjedd med.
Og en annen ting, om bikkja sitter i sele eller løs bak gitter og den "klikker" på redningspersonell så har de lov til å avlive bikkja. For de risikerer ikke sitt eget liv og helse for å redde en hund. Og en hund som er skadet eller redd vil forsvare både seg selv og familien sin. Den vil ikke skjønne at ambulansepersonellet bare vil hjelpe de. De vil såklart unngå å avlive en hund, men det kan fort skje [&:]
ORIGINAL: Fly
mykbur/tøybur kan skade mer enn de hjelper, ved et crash så kan stengene borre seg inn i hunden/stoffet kvele hunden, jeg har ei vennine i sverige som var utsatt for et crash bakfra der hunden ble kvelt av stoffet i mykbur
ORIGINAL: TonjeJenta
Sele kan knuse brystkassa i kollisjon og de blir liksom slengt rundt (men de skader ikke menneskene så mye da ettersom de sitter fast).. men ville nok gått for bur ja. Alltid hatt bur til mine hunder.