Dere som har startet i barnehage

Lizarella

Forelsket i forumet
Hvordan føler det egentlig at det går med de små? og hvordan går det med dere? vi har startet innkjøring på lille frøken denne uka, hun er 9 1/2 mnd nå. Jeg syns det er helt forferdelig rett og slett. Ser at det de ikke har så mye tid til å passe på henne som jeg syns hun fortjener. De setter henne i sandkasse i all slags vær og hun bøtter innpå med sand (ser det ut som ihvertfall). Men det værste er at hun er så forferdelig utrygg på hele settingen enda, og klamrer seg til med og gråter bare jeg går litt bort fra henne. Har ikke prøvd at hun skal være der alene en dag enda, det blir neste skritt. Men jeg gruer meg skikkelig, og føler meg som verdens værste mamma som må ha henne der. Samtidlig gleder jeg meg sånn til å starte på jobb igjen, og kjenner at jeg virkelig ikke har godt av å gå hjemme så mye lengre nå.

Puh, det er ikke så greit å være mamma bestandig.....[:(]

Hei, min har ikke begynt enda, blir i slutten av september. Nå i innkjøringssperioden er det hektisk i barnehagen, men det roer seg nok om ikke så alt for lenge! Om ikke, ville jeg nok ha gitt en tilbakemelding til barnehagen!

Jobber selv i barnehage, og hos oss har de aller minste det heelt supert! De er helt for seg selv og har rolige fine dager.
Min kar har fått plass i en annen barnehage en den jeg jobber i, og jeg er så sketpisk til å la andre passe lillegull [&:] (men denne skal være en av byens beste da, og han starter heldigvis etter innkjøringperioden).

MEN, dette er viktig;
Barnet merker usikkerheten din! Selv om du prøver å skjule din bekymring, vil barnet merke det på deg. For vår del blir det nok pappaen som må ta leveringen den første tiden, for jeg kommer nok til å være veldig lei meg selv.. Det er som regel værst for oss foreldre, og de små er veldig tilpasningsdyktige. Klart kan det være at barnet ditt ikke får den tilvenningen hun trenger, og ikke får tid til å bli trygg. Om barnehagen har for mange tilvenninger på samme tid, vil det gjerne bli slikt.
Har dere hatt begynnersamtale forresten?

Simen har gått i bhg nå i ca 3 uker,og her går det kjempe bra de er veldig flinke til å ta seg av de minste de er ute når det er vær til det ellers inne,er de store barna ute og de små inne går de minste ut på den store avd og leker litt.han sover to lurer på 3 timer til sammen og sover som en sten..i starten var det veldig vanskelig syntes jeg,men hadde da ikke noe jobb så kunne hente han når jeg ville el ta en dag fri,syntes det var greit så han slapp en pang start,nå har jeg fått jobb som vikar/tillkalling og kan fortsatt gjøre det hvis jeg vil da,men merker fort han kjeder seg fort her hjemme ja[8D]

Det går nok bedre etter hvert skal du se er so Malina84 sier også innkjørings fasen er som regel litt hektisk pga mange nye og sånn men det roer seg fort...Håper det går bedre snart[;)]

Back
Topp