Dere som har større barn også...

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
..når begynte de å sove natta gjennom??

Her har vi storebror på seks med spesielle søvnproblemer, han sov ikke ei natt gjennom uten oppvåkning før han var fem, og var oppe med han 1-2 ganger i timen frem til han var tre. Så lurer litt på hva jeg har i vente nå :)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Frøkna her har alltid sovet godt natta igjennom siden hun var baby. Utenom noen perioder med litt mareritt og sykdom, men det er jo helt normalt :) virker som jeg har en med godt sovehjerte nå også, håper det fortsetter :)

Frøkna her har alltid sovet godt natta igjennom siden hun var baby. Utenom noen perioder med litt mareritt og sykdom, men det er jo helt normalt :) virker som jeg har en med godt sovehjerte nå også, håper det fortsetter :)
Ammer du ikke/gir flaske om natta??

Ammer du ikke/gir flaske om natta??

Nei. Han sover frem til kl er 5-6 på morran og da får han selvfølgelig. Han legger godt på seg så trengte ikke vekke han for mat :)

Jeg tror at min første begynnte å sove hele natten uten å få flaske fra han var 6-7 mnd eller noe. Da la vi han 19 tiden og så sov han til 06-07 på morgenen. Men vi var stadig inne til han og ga han tøst eller smokk da...

I mars begynte han på to år å sove natten igjennom :) Han har hatt problemer med søvnen helt fra han var født. Eldste på snart 12 våkner fortsatt om natta, høres ofte at hun går på do og er ute på kjøkkenet :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Eldste her sov natten igjennom uten mat fra hun var 9 mnd men våkner nesten hver natt enda, kommer da inn til oss. Hun blir 5 i august.

Det har vært litt forskjellig på de to andre her.
De er 7 og 5 i år og det var først for halvannet år siden at vi hadde netter uten at vi måtte opp og inn til en av dem.

Storesøster sov natta gjennom fra hun var 2-3 uker gammel.. Lillebror begynte å sove natta gjennom ved 6-7 uker, han er 11 uker nå:).. Nå regner jeg at de sover natta gjennom når de sover fra klokka 23-08 altså, er jo forskjell på hvordan folk tenker:)..
Lillebror sover forsåvidt store deler av kvelden, fra rundt klokka 20 nå da, men i stua.. Så får han mat og legger seg i senga si mellom 22-23, og sover til morgenen:)

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med sovinga til barna mine ihvertfall:).. Storesøster på 3 legger seg ca 18:30, og sover mer enn gjerne til 10 tiden (eller lengre hvis hun har mulighet) dagen etterpå, og blir somregel en smule fornærmet når jeg vekker henne rundt 8 for å i bhg på ukedager..:p

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Storesøster sov natta gjennom fra ca 6 uker, da var det fra sju til seks/sju, altså 11-12 timer. Da hun var rundt året hadde hun en periode på noen uker hun våknet om natta og fikk melk og etterhvert vann for å roe seg igjen (var vel rundt barnehagestart).

Lillebror sov gjennom natta som var (12 timer, han er snart 14 uker), men han våkner normalt en gang (sover typisk åtte til fire/fem for å sovne igjen etter litt mat).

Har hatt veldig greie barn på natt... (Ingen av de likte å sove alene på dagtid da, blir vogn eller fang. Eldste begynte først å sove godt på dagen da hun var 10-11 mnd).

Avvente storebroren fra nattpuppen da han var 7-8 mnd. Sov så gjennom til han var rundt 1 år, så hadde vi 10 mnd med enormt mye nattestyr før han begynte å sove nettene gjennom igjen i april i år. Nå sover han til og med til 7 og 8 til tider (akkurat fylt 2 år), noe som er helt uvirkelig for oss :)

Back
Topp