Dere som har solgt hus/leilighet

SelinesMam

Glad i forumet
Når dere gav fra dere huset/nøkkelen til kjøper, hadde dere da fått pengene inn på konto da?

Nå er jeg så møkka-lei hele hus-salget her, aner ikke hva jeg skal gjøre.

Det er nå 2 mnd siden kjøper tok over. Megleren sa pengene var i orden, og at det var bare å gå gjennom huset sammen med kjøper og levere nøkkelen. Men vi har ennå ikke sett pengene, så jeg går å betaler på ett huslån på ett hus jeg ikke lengre eier, og får heller ikke tak i meglere. Greit at det har vært jul og slikt nå, men megleren har jo andre hussalg på gang, og skulle tro det var mulig å få tak i han på telefonen.

Skreiv dere ikke en sånn kjøps kontrakt der det står når det skal ta over huset (da skal man også motta pengene for salget)? Har ikke megleren din et firma kontor eller driver han privat??

pengene skal være på konto før du leverer fra deg husnøkler ja.og det er bankens oppgave å påse at sånn skjer.
er vanlig hverdag i morgen så bare å hive seg over telefon til både bank og megler var jeg deg.

De skal absolutt ikke overta huset før pengene er betalt inn til megler. Normalt skal det ta 1-3 virkedager før dere får pengene over til deres konto.

herregud, det hadde jeg ALDRI godtatt. Hadde kontaktet advokat eller lignende snarest.

Jeg jobber som eiendosmegler tidligere og lot ALDRI en selger "gi fra seg" huset før pengene og alt annet var garanter i orden.

Ærlig talt, blir helt sjokkert!!!

vi hadde megler fra dnb og alt gikk ordentlig for seg, men oppgjøret lot vente på seg.. kom etter en stund. jeg trodde jo det kom inn med en gang så hadde planer om shopping, men nei da...

ORIGINAL: lillesmule

Skreiv dere ikke en sånn kjøps kontrakt der det står når det skal ta over huset (da skal man også motta pengene for salget)? Har ikke megleren din et firma kontor eller driver han privat??

Det er eiendomsmegler1. Jo vi skrev kjøpskontrakt, og var inne i huset sammen med kjøper. Vi ringte megleren og han sa at pengene var i orden, så da fikk kjøper nøkkelen. Men vi har ennå ikke fått pengene våre eiendomsmegler1, for de oppbevarer jo pengene frem til siste papirene er skrevet under.

ORIGINAL: catgun

herregud, det hadde jeg ALDRI godtatt. Hadde kontaktet advokat eller lignende snarest.

Jeg jobber som eiendosmegler tidligere og lot ALDRI en selger "gi fra seg" huset før pengene og alt annet var garanter i orden.

Ærlig talt, blir helt sjokkert!!!

megleren sa at pengene ligger hos de, men jeg har ikke fått de, og nå får vi ikke tak i han.

Vi fikk heller ikke overta den nye leilgheten vår før megeleren hadde sjekket med banken at pengene var på plass da ringte han til de som solgte at de kunne levere fra seg nøklene!! Du SKAL ha pengene før du gir fra deg nøklene sier sambo, å han solgte huset sitt i fjor! Synes den megleren der virker litt sånn uproff jeg da.. Å at du ikke skal få tak på han er jo ennå verre, hadde nok gjort som Catgun, kontakt advokat snarest om du ikke får tak i han i morgen, å ring banken!!

Makan, her går pengene inn på en konto hos megler (DnB), og kjøper har fått en dato pengene skl være på konto (dagen før overtagelse), er ikke pengene på konto så får de heller ikke nøkkel. Når vi får pengene gjenstår å se, men av tidligere erfaring har dette tatt et par uker. Gå til sjefen til megleren du, møt opp på kontoret. Ikke gidd å ring engang.

ORIGINAL: SelinesMam

ORIGINAL: lillesmule

Det er eiendomsmegler1. Jo vi skrev kjøpskontrakt, og var inne i huset sammen med kjøper. Vi ringte megleren og han sa at pengene var i orden, så da fikk kjøper nøkkelen. Men vi har ennå ikke fått pengene våre eiendomsmegler1, for de oppbevarer jo pengene frem til siste papirene er skrevet under.

Er jo helt på trynet at eiendommegler1 kan holde på slik. Hadde nok ringt ned å forlanget å snakket med sjefen på kontoret i morgen tidlig!!Sambo fikk sine penger for salget av sitt hus ganske kjapt.. Er så unødvedig at du skal måtte sitte i en sånn situasjon i 2 mnd [:@][:@][:@][:@][:@]

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: *snuppis*

De skal absolutt ikke overta huset før pengene er betalt inn til megler. Normalt skal det ta 1-3 virkedager før dere får pengene over til deres konto.

enig

megler skal da IKKE oppbevare pengene slik[&:][&:]

rentepengene nå 31 desember?? bare for å være prinsippfast..  er jo endel kr. der hvis det er snakk om en høy sum tilovers..
megler har gjort noe her han ikke har lov til.
kontakt advokat!!

Man får rentene som megler har for å oppbevare pengene, ihvertfall så fikk vi det.[8D]

ok.  da må hun iallefall passe på at hun gjør det.
kan være meg som har piggene ute mht eiendomsmegler1..  solgte huset mitt, og fikk dårlig meglerbehandling fra de. 
ikke noen jeg vil hyre igjen.[:'(][:@]

Ja renter må jeg vertfall passe på å få.
Har ikke råd til å betale på ett lån på 1.5 mill i tillegg til husleie når jeg bor aleine med lillegull i tillegg.
Skal troppe opp på kontoret i morga.

det var da veldig spessielt sier samboeren min

leste det opp for han og han jobber selv som megler !!!

jeg vet at når samboeren min har fri så har han fri, å da gidder han ikke svare på tlf.
dette fordi alle tror meglerene er ledige 24/7, men dem har faktisk også et liv utnom jobb.

men det var faktisk en gang her rett før jul at noen ikke hadde dukket opp med noen nøkler, å da kjørte faktisk samboeren min 5timer for å få levert disse nøklene, noe han egentlig bare kunne drite i å gjøre faktisk, men av ren høflighet så er det greit å gjøre jobben sin 100% selv om man faktisk har fri

men send en sms til megleren eller ring hans kontor på mandag å be om å eventuelt få snakke med noen andre som jobber sammen med ham, kansje daglig leder ??

ORIGINAL: Candykikk

jeg vet at når samboeren min har fri så har han fri, å da gidder han ikke svare på tlf.
dette fordi alle tror meglerene er ledige 24/7, men dem har faktisk også et liv utnom jobb.

men det var faktisk en gang her rett før jul at noen ikke hadde dukket opp med noen nøkler, å da kjørte faktisk samboeren min 5timer for å få levert disse nøklene, noe han egentlig bare kunne drite i å gjøre faktisk, men av ren høflighet så er det greit å gjøre jobben sin 100% selv om man faktisk har fri

men send en sms til megleren eller ring hans kontor på mandag å be om å eventuelt få snakke med noen andre som jobber sammen med ham, kansje daglig leder ??

Jeg skjønner godt at de har fri når de har fri, men vi har prøvd å ringt siden rett før jul. Og sendt en sms om at vi ikke hadde fått pengene og om han kunne ringe. Og vi får ingen svar. Men i morga er jo vanlig arbeidsdag igjen, så kommer til å dra dit da å få tatt en prat med sjefen på kontoret der.

Vi solgte via eiendomsmegler 1, og det tok 14dager fra vi leverte det siste papiret til pengene var inne på konto... Laange dager å vente.
Fikk bekreftelse fra banken om at pengene var på vei. Dette ble vi opplyst om på kontraktsmøte om at det KUNNE gå opp til 14dager før vi fikk oppgjøret, så vi var forberedt...[8|]

ORIGINAL: SelinesMam

ORIGINAL: Candykikk

Jeg skjønner godt at de har fri når de har fri, men vi har prøvd å ringt siden rett før jul. Og sendt en sms om at vi ikke hadde fått pengene og om han kunne ringe. Og vi får ingen svar. Men i morga er jo vanlig arbeidsdag igjen, så kommer til å dra dit da å få tatt en prat med sjefen på kontoret der.

ja det syns jeg absolutt du burde gjøre, slik skal det IKKE være , uansett om det er ferie eller ikke.

Back
Topp