Dere som har solgt bolig i det siste?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg vil gjerne selge huset og flytte nærmere familie. Men sambo mener det er så dyrt å selge hus.

Hva koster det egentlig??

Gjerne i krone og øre?

- megler
- fotograf
- takst
- evt anna

Jeg snakka med en megler, hun tok 10.000 og tok bilder selv. Vis vi måtte ha takst "mann" måtte vi ut med litt mer.

Er dette veldig billig eller normalt?

Håper noen kan svare, jeg vil gjerne få mannen med på dette :P i det minste å gi det et forsøk å ser om vi får det han vil for huset ;)

Kostet 60 000 å selge leiligheten vår. Og det var billig.

110 ca for å selge hus på 280m2 betalte mine foreldre ;) ikke billig nei...

Ca 90 000 måtte vi ut med totalt. Bolig på litt over 100 kvm. Regnes ut fra en viss prosentandel av kjøpesummen.

Betalte 60 000 for leilighet på 50 kvm :P Og da hadde vi "pruta" den ned :P Så 10 000 hørtes veldig lite ut :P

Har brukt rundt 90 000 kr i det. 10 000 kr hørtes jo ut som røverkjøp :p

Kostet meg rundt 85000 for å selge videre kontrakten(!!!) på en leilighet under bygging 50kvm.

Men i den prisen tror jeg også det var er gebyr for at jeg solgte videre før ferdigstillelse, og jeg følte meg tvunget til å bruke samme megler som jeg kjøpte av fordi de kjente til prosessen, kunne ta med interesserte inn i leiligheten under byggingen osv...

Ran :o skulle gjerne gjort det selv! De trengte jo ikke ta bilder en gang og bare kopiere teksten og annonsen fra da jeg kjøpte!

Kostet meg rundt 85000 for å selge videre kontrakten(!!!) på en leilighet under bygging 50kvm.

Men i den prisen tror jeg også det var er gebyr for at jeg solgte videre før ferdigstillelse, og jeg følte meg tvunget til å bruke samme megler som jeg kjøpte av fordi de kjente til prosessen, kunne ta med interesserte inn i leiligheten under byggingen osv...

Ran :o skulle gjerne gjort det selv! De trengte jo ikke ta bilder en gang og bare kopiere teksten og annonsen fra da jeg kjøpte!

Vi ga rett over 80.000,- for å selge huset vårt for snart 2 år siden.
Forhør deg med flere meglerfirmaer, det er forskjellig hva som er inkl i en salgspakke feks. Og da er det gjerne litt sprik i prisene å :)
Vi valgte ett som var litt dyrere, men det var fordi han megleren hadde veldig god kunnskap om området vi solgte i. Også hadde vi en veldig god tone mellom oss :)

Her skulle megler ha 50.000 for et par år siden. Ran, spør du meg! :o

Du som sikkert er ung, og er villig til å evt gå veien utenom megler - regner forbrukerrådet med at selvkosten er 18.000kr. Da inngår takstmann, advokat, annonsering og papirarbeid. Ikke tinglysning - den er dyr og kommer utenom. Bilder tar du selv.

Her tok notar totalt 117.000. Det var inkl alt av visninger og fotograf. Takstmann kom utenom, han tok 6000,-

Du som sikkert er ung, og er villig til å evt gå veien utenom megler - regner forbrukerrådet med at selvkosten er 18.000kr. Da inngår takstmann, advokat, annonsering og papirarbeid. Ikke tinglysning - den er dyr og kommer utenom. Bilder tar du selv.

Hehe, mulig jeg er litt dum nå? Men hvorfor så billig fordi jeg er ung? Er det fordi jeg kan gjøre mye av jobben selv? At megler bare trenger å ha ansvar for å motta bud og papirer ved evt salg? Jeg solgte hus med eks mannen min, da sto jeg for 90% av visningene selv ol. Det var ekstremt slitsomt! Men fikk ikke noe avslag i pris av den grunn. Plutselig ringte megler å sa det kommer noen om 30 min å ser på huset. Kunne knapt bo i huset vårt den tiden.

75 000 for borettslagsleilighet på 85kvm..

Altså, hvis foreldrene mine på 60 år skulle solgt bolig, har de kanskje ikke på en god måte klart å manøvrere seg på en god måte i markedet. De ville tatt den første og beste fotografen, som kanskje er dyr? En dyr advokat? En forferdelig FINN annonse?

Så ikke tolk det slik at jeg knyttet svaret til alderen din, men heller antatt digital- og Prisjakt-ish way of thinking :)

10.000 dekket ikke markedsføringen en gang da vi solgte leiligheten vår!
Så om tilbudet er reelt, og inkluderer alt av dokumenter og slikt, er det helt fantastisk!

10.000 dekket ikke markedsføringen en gang da vi solgte leiligheten vår!
Så om tilbudet er reelt, og inkluderer alt av dokumenter og slikt, er det helt fantastisk!
Hvis du tar bilder selv og kun annonserer på Finn, koster det 5000kr.

Back
Topp