Dere som har skinnposer i vogna...

tullmusa

Forumet er livet
Tenker litt på skinnpose også..[:)]

Er dere fornøyde med den? Er det mye ekstra arbeid (vs en voksipose) med den? Tenker på om den må på rens hver gang den blir skitten, eller om den kan vaskes i maskin. Regner med man må børste skinnet litt for at det skal holde seg pent..?[:-]

Bruker dere noe ekstra teppe i posen? Får jo en vinterunge, så ser for meg det blir deilig og varmt med skinn. Har jeg rett? Eller er voksipose bedre der?

Tenker at om jeg velger en slik, så blir jeg å bruke et bomullslaken inni i tillegg, for å beskytte mot gulp osv.. Ser jo så deilig ut å ligge på skinn! Skulle hatt en sånn pose selv![:)]

jeg har skinnpose! Er kjempe fornøyd med den. Nora ble født i desember og ble godt brukt da. Hadde en vogn dyne oppå posen..Dette pga at det skulle bli dekt litt høyere opp til skyggen pga vind![:)]

Hadde somregel en flanelsbleie under hodet..hadde ei skikkelig gulpejente[;)] 

ORIGINAL: tullmusa

Tenker litt på skinnpose også..[:)]

Er dere fornøyde med den? Er det mye ekstra arbeid (vs en voksipose) med den? Tenker på om den må på rens hver gang den blir skitten, eller om den kan vaskes i maskin. Regner med man må børste skinnet litt for at det skal holde seg pent..?[:-]
Vi har kun rensa den en gang vi, tok den i bruk i mars. Eirik hadde alltid en klut under hodet, i tilfelle gulp[:)] Små flekker har vi bare tørka vekk. Og vi børsta det ikke noe da, men nå som vi skal bruke den hele vinteren må vi nok det[;)]

Bruker dere noe ekstra teppe i posen? Får jo en vinterunge, så ser for meg det blir deilig og varmt med skinn. Har jeg rett? Eller er voksipose bedre der?
Da han var knøtt liten baby lå han ALLTID inntulla i et teppe. Også oppi posen. Brukte ikke strømpebukse på han jeg da, bare bukse, teppe og pose. ALDRI kald[:D] Kjente stadig nedi posen, og det var utrolig godt der[:)]

Tenker at om jeg velger en slik, så blir jeg å bruke et bomullslaken inni i tillegg, for å beskytte mot gulp osv.. Ser jo så deilig ut å ligge på skinn! Skulle hatt en sånn pose selv![:)]
Brukte som dagt bare klut under hodet, ingen gulpe flekker hadde vi - sjøl med gulpeunge[;)] Jeg synes posen er knallbra, og ville aldri bytta den vekk[:D]

Vi har skinnpose, og er super fornøyd.[:)] 
Vi har også bare brukt en flanellklut under hodet, og ikke hatt behov for å rense den. (Bortsett fra da den var ny.)
Den vi har kan åpnes helt og har åpninger til seler i ryggen, så kan brukes lenge. og som bare ligge/ sitte underlag. Og i sportsvogna.[:)]

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare meg. Blir mer og mer gira på skinn her![:)]

Her er posen jeg vurderer.. Lekker hva?[;)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Kjempe flott var den. Men kan den åpnes helt?

Det er det jeg ikke er helt sikker på. Har sendt mail til hun dama som selger disse (på finn), så må sikkert vente til mandag.
Men det ser egentlig ikke ut som der er noe mer åpning enn det du kan brette ned. Tenker nå at jeg uansett til neste sommer blir å bruke noe annet i vogna. Hvis der ikke er hull for seler så syr jeg det selv.
Den koster 1300 kr, og det syntes jeg ikke var så ille.. Eller..? Har jo aldri kjøpt skinnpose. [;)]

Posen min har jeg fått av mamma som hun brukte til lillesøsteren min for 11 år siden... så den kan ikke åpnes! Hadde ikke kjøpt pose som ikke kan åpnes... Savnet det fælt i vinter når vi kom inn på butikker....

Ja, er veldig deilig å kunne åpne posen inne på kjøpesentere og sånn.[:)]
Kan ta av hele fronten på min, så underdelen har ligget i vogna i nesten hele sommer.

Ok.. Er spent på hva hun sier.. Syntes den var så fiin! Rengner med vi blir å gå litt på senteret og sånt, og da vil vi jo ikke ha det FOR varmt. Men skinnet skal jo isolere både kulde og varme, så det skal jo ikke bli for varmt. [&:]

Vi har Simo skinnpose-er kjempefornøyd med den![:)] Den har glidelås som kan åpnes slik at posen deles i to. Pleide bruke flanellsbleie under hodet, og dyne utpå posen.

ORIGINAL: Marilena

Vi har Simo skinnpose-er kjempefornøyd med den![:)] Den har glidelås som kan åpnes slik at posen deles i to. Pleide bruke flanellsbleie under hodet, og dyne utpå posen.

Okei! Men var det veldig viktig for deg at den kunne åpnes? Tviler på at den jeg vil ha kan åpnes, men den er jo så fiiiin!

Ja, jeg synes det er veldig greit at den kan åpnes, pga at det har en tendens til å bli veldig varmt oppi der. F. eks når jeg var inne på kjøpesentre, hadde bagen i bilen osv., åpna jeg glidelåsen på ene siden. Det som jeg syns er greit med at den kan deles i to er at da kan man bruke bare underlaget i posen i vogna når det ikke er så kaldt ute, og også i senga om man vil[:)]

Ja, syntes det hørtes veldig greit ut å kunne bruke bare underlaget også. [:)]
Er spent på hva hun dama sier.. Kanskje det går av å sy i glidelås på den.. Forelska meg bare fullstendig i den posen. [:)]

Back
Topp