Dere som har simo vogn

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
kan hende det, men jeg ville ikke latt vært å brukt regntrekk på den..:)

Ei venninne som har den vogna og hun gikk uten regntrekk i øs pøsende regnvær For det var ikke nødvendig

Vi trenger ialelfall ikke, for det er ikke den vanlige stofftypen, men en med sånn regntrekklingnendestoffgreie (uff, så dårlig til å forklare).
Men jeg har brukt regntrekk likevel, for å bevare den, og det er jo greit, for nå har den holdt til 3 unger :D

Tenker selv jeg ville brukt regntrekk. Aldri hørt om det før så måtte bare spørre.

Man terenger vel strengt tatt ikke, og emmaljunga skal vel også være vanntett, men jeg er ganske sikker på at stoffet blir mindre og mindre vanntett jo mer vann det blir utsatt for med tiden. Så jeg bruker regntrekk om det så bare drypper. En gang har vår vogn blitt utsatt for skikkelig øs pøs regn.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

I lett duskregn brydde jeg meg aldri å ta på regntrekket. Men regnet det skikkelig tok jeg det alltid på. Simo selger jo faktisk regntrekk ;)

Vår vogn har holdt i 3år nå og blitt utsatt for all slags vær, og merker ikke forskjell. Har et regntrekk som jeg bruker om det blåser og snør vannrett. Men det er mulig å impregnere vognene.

Vår vogn har holdt i 3år nå og blitt utsatt for all slags vær, og merker ikke forskjell. Har et regntrekk som jeg bruker om det blåser og snør vannrett. Men det er mulig å impregnere vognene.
Er det spesiell impregnering til vogner, eller funker den fra skobutikken til sånt?

Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12

Man terenger vel strengt tatt ikke, og emmaljunga skal vel også være vanntett, men jeg er ganske sikker på at stoffet blir mindre og mindre vanntett jo mer vann det blir utsatt for med tiden. Så jeg bruker regntrekk om det så bare drypper. En gang har vår vogn blitt utsatt for skikkelig øs pøs regn.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

ei venninna av meg har emmaljunga og hennas var ikke vanntett altså når det regna mye..som det gjør her te tider på vestlandet så blei det faktisk litt vått under stoffet over bagen altså.. så ikke helt tett..

men simoen e laga med tanke på norsk vær.. og har et vannavstøtende stoff som gjør at det ikke trekke te seg vannet men støte det fra seg heller og då trille det dråper av det istedet.. men eg bruke regntrekk på eg altså.. blir ikke så vått inne når eg tar vognå inn etter regndusjene.. for då kan en liksom bare ta av regntrekket og la det henge ute eller evt et annet sted og tørke.

simo_2_014.jpg

eg har simo sitt regntrekk..og der har en en liten pose som en kan feste under vognå med borrelås og den sjenere ingen.. fort å ta ut av og ta på og fort å ta av og stappe oppi.. har og de der hjultrekkå..brukes i ny og ne og særlig hvis vognen ska inn på soverommet...

Er det spesiell impregnering til vogner, eller funker den fra skobutikken til sånt?

Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12

det finnes egne for vogn, men vet ikke om man kan bruke noe annet. Har ikke vært aktuelt for oss, siden den er vanntett.

Back
Topp