Dere som har silhouette eller craft robo... Et spørsmål til!!!!!

maispirrevipp_bakes

Forelsket i forumet
Hvordan liker dere den?
Er den "sløsete" med papiret? Må det være en viss str på papiret selv om man bare skal kutte ut en liten ting, eller kan man få "festet" småbiter med papir? Hvor detaljert kan den kutte?Hvor tykt og hvor tynt papir kan den kutte i? Må man bruke papir spesielt beregnet på det, eller kan man bruke f.eks mønsterark og vanlig utskriftsark? Kutter den fint?

Lurer på å hinte litt om at jeg ønsker meg til jul, dersom hele familien samlet tar på spanderbuksene, men greit å vite litt om den først... Jeg bruker så mange timer på å kutte ut overskrifter og slikt for hånd, hadde vært fint å spart den tida...[:)]

Må man skrive ut på printeren først det man skal kutte? Bruker den streker på arket for å kutte etter, elelr kutter den i forhold til det du har laget i programmet? (HVis dere skjønte hva jeg mente...) Nå rjeg var inne og las om craftroboen, sto det at den bare kunne kutte papir i 0,1 mm tykkelse og 157g/m2, det kan da ikke stemme? DEt er jo mye tynnere enn bazzil?

Jeg har ingen av de, men har også tenkt å hinte litt i forbindelse med jul [:)] Vil derfor hjelpe til å holde denne oppe slik at noen med erfaring kan komme med sine svar

ORIGINAL: LilleSolsikke

Jeg har craft robo og digger den....Nå er det drit gøy å scrappe [:D]

Du lærer deg fort hvor maskinen kutter, så du trenger ikke ha store biter med papir for å få kuttet ut små ting, men etter hvert som klisteret på carriersheet blir dårlig så kan det være vanskelig å få små papirbiter til å sitte ordentlig på plass når man kutter, men er jo bare å bytte til nytt carriersheet eller spraye på ekstra lim (er eget lim man kan bruke til dette).

Når det gjelder papirtyper så kutter den alt fra tynt kopi ark til bassil kartong. (men skal man kutte bassil så lønner det seg å kutte 2 ganger så kniven går heeelt igjennom..)

Den kutter også veeeeldig nøyaktig og pent. men skal man kutte ut noe med masse små tagger eller mye små detaljer så bør man sette ned hastigheten litt..hvis det går for fort så hender det at den ikke får med seg alt den skal kutte...det blir ikke så pent og nøyaktig liksom...men setter man ned hastigheten så er jo det løst.

Nå vet jeg ikke om jeg fikk svart på alt du lurte på... Men jeg er i allefall veeeldig fornøyd med cr`en min....Og den er veldig brukervennlig..
Først fikk jeg heelt panikk...skjønte ikke hvordan jeg skulle bruke den..men det var strengt talt ikke så vanskelig som jeg først trodde.

Du bør absolutt ønske deg en sånn maskin asså [:D]

Du svarte veldig oppklarende! Spesielt det med det carriersheetet, for jeg lurte på hvordan arkene ble festet, men jammen forklarte du ikke det også![:D]

Men vet du, eller noen andre, om det er noen forskjell på cr og silhouette? (Siden silhouetten er billigere?) Er det bare fordi en er den opprinnelige, og en "kopien", eller er cr-en bedre?

Eg har og silhouette, og angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den. Syns ikke det er noe sløsing med ark, for du lærer deg fort hvor og hvor mye den kutter, sånn at du kan utnytte arket best mulig. Jeg har brukt alt fra syltynne mønsterark og kraftig kartong, og silhouetten skjærer bra i begge deler. Har hørt at mange må kutte to ganger hvis det er bazill for at det skal gå helt gjennom, men det trenger jeg ikke med min. Den kutter perfekt hver gang. Har heller ingen problemer med detaljer og små tagger.
Har silhouetten stående fast fremme på scrappebordet mitt, så når jeg skal kutte noe er det bare å putte i usb'en og kutte i vei[;)]

Jeg har CR og er super fornøyd... prisen er nok grunnet at dene r orginalen[:D]

ORIGINAL: UPS

Må man skrive ut på printeren først det man skal kutte? Bruker den streker på arket for å kutte etter, elelr kutter den i forhold til det du har laget i programmet? (HVis dere skjønte hva jeg mente...) Nå rjeg var inne og las om craftroboen, sto det at den bare kunne kutte papir i 0,1 mm tykkelse og 157g/m2, det kan da ikke stemme? DEt er jo mye tynnere enn bazzil?

Nei du skriver det ikke ut på printer. Silhouetten/CR'er skjærer bare rett ut det du har skrevet i programmet. Kjenner ikke til CR siden det er silhouette jeg har, men silhouetten skjærer i hvertfall bazill uten problem

Back
Topp