Dere som har sendt vogn med fly før

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Har det gått bra med vognen? Noe spesielt å tenke på?

Vi har reist med fly i mai men valgte da og ikke ta med vognen siden vi fikk låne en hos dem vi dro til. Nå skal vi reise igjen og tenkte ta med en enkel og grei vogn selv, en eldre mountain buggy. Vet liksom ikke hvor mye dem tåler. Flyturen tar ca 1,5 t.
Prampack er ikke aktuelt da det koster mer enn jeg betalte for selve vogna (brukt).

Har kun brukt prampack selv, fordi vi har hørt så mye om vogner som det ikke gikk bra med uten.. (Vår har vel betalt seg inn i det at vi har flydd med den allerede 9 ganger inkl t/r)

Edit: noen du kan låne en av kanskje? [emoji5]

Vi lånte pram pack av broren min. Litt styrete å måtte dra rundt på den i tillegg til all bagasjen. Ene på barselsgruppen har reist en del med fly uten og sier det går helt greit. Pass på at du pakker så flat som mulig og ta av hjul osv hvis det er mulig.

Men kan man ikke leie en?
Du kan sjekke ut Barn om Bord :)

Er mangr som leier ut prampack :)

Barn om bord leier ut prampack så du kan sjekke. Små triller må ikke ha det

Har kun brukt prampack selv, fordi vi har hørt så mye om vogner som det ikke gikk bra med uten.. (Vår har vel betalt seg inn i det at vi har flydd med den allerede 9 ganger inkl t/r)

Edit: noen du kan låne en av kanskje? [emoji5]
Men kan man ikke leie en?
Du kan sjekke ut Barn om Bord :)
Er mangr som leier ut prampack :)
Barn om bord leier ut prampack så du kan sjekke. Små triller må ikke ha det
Ser noen nevner at det kan bli litt styrete?
Jeg reiser alene så vil egentlig ha minst mulig med meg. Jeg kjører ikke så må ha med alt på buss og tog både til og fra flyplass begge veier. Synes jeg ser meg selv komme gående med koffert, vogn, reiseveske/sekk, bæresele, prampack og eventuelt annet så må med:shy:

Jeg reiser alene så vil egentlig ha minst mulig med meg. Jeg kjører ikke så må ha med alt på buss og tog både til og fra flyplass begge veier. Synes jeg ser meg selv komme gående med koffert, vogn, reiseveske/sekk, bæresele, prampack og eventuelt annet så må med:shy:

Hvis du trenger vogna langs veien (på toget feks), så kan det nok bli litt mer styr med prampack ja, men personlig har jeg stort sett syns det har vært praktisk når jeg selv pakker i trillekoffert og ikke trenger vognen. Har tutta i bæresele på magen, stelleveska på ryggen (er utformet som sekk), prampack i en hånd og trillekoffert med 4 hjul i den andre. Vogna vår kan også bagdelen mer eller mindre flatpakkes, så prampacken vår blir en del flatere enn med feks trailz fra Stokke har jeg merket. Så fort du er på flyplassen og sjekket inn er det jo heldigvis lite å bære på [emoji5][emoji1360]

Eller skaff en type paraplytrille med full liggestilling og droppe prampack :)

Hvis du trenger vogna langs veien (på toget feks), så kan det nok bli litt mer styr med prampack ja, men personlig har jeg stort sett syns det har vært praktisk når jeg selv pakker i trillekoffert og ikke trenger vognen. Har tutta i bæresele på magen, stelleveska på ryggen (er utformet som sekk), prampack i en hånd og trillekoffert med 4 hjul i den andre. Vogna vår kan også bagdelen mer eller mindre flatpakkes, så prampacken vår blir en del flatere enn med feks trailz fra Stokke har jeg merket. Så fort du er på flyplassen og sjekket inn er det jo heldigvis lite å bære på [emoji5][emoji1360]
Eller skaff en type paraplytrille med full liggestilling og droppe prampack :)
Tror rette og slett jeg kjøper en paraplytrille med liggestilling når vi kommer opp dit så kan den bli stående igjen hos foreldrene mine til senere bruk!

Men takk for alle innspill:happy:

Tror rette og slett jeg kjøper en paraplytrille med liggestilling når vi kommer opp dit så kan den bli stående igjen hos foreldrene mine til senere bruk!

Men takk for alle innspill:happy:

Kjekt å ha litt ting stående hvis det er langt å reise ja! [emoji5] Vi har fått låne bla bilstol til tutta vår av venner både hos svigers og mine foreldre, genialt [emoji1360] ...vogna kosta nok til at den må nesten brukes [emoji28][emoji12]

Når skal du på tur?

Kjekt å ha litt ting stående hvis det er langt å reise ja! [emoji5] Vi har fått låne bla bilstol til tutta vår av venner både hos svigers og mine foreldre, genialt [emoji1360] ...vogna kosta nok til at den må nesten brukes [emoji28][emoji12]

Når skal du på tur?
Vi låner bilstol av den lokale barnebutikken når vi er der (i alle fall sist gang) siden mamma kjenner dem som jobber der, veldig greit!
Jeg ser for meg bestemoren min kommer til å betale en stor porsjon av hva vogna koster. Hun er alt for snill og blir sint om jeg prøver å betale selv stort sett uansett hva jeg kjøper..Ikke minst blir dem så vanvittig glad når jeg orker å reise opp med mini for å treffe dem da dem selv er usikker på å reise til meg (må bruke gardermoen så forstår jo at det kan være litt skummelt om man er gammel og ukjent)[emoji4]

Når skal du på tur?
Åj glemte å si at vi reiser mot slutten av Juli tenker jeg

Åj glemte å si at vi reiser mot slutten av Juli tenker jeg

Så koselig da [emoji5] Kjekt for de gamle å se oldebarna sine, merker det er stor stas [emoji173]️
Kjekt du slipper å ha med en ekstra kolli, selv om det går fint er den jo ikke liten, Hehe![emoji28]

Vi kom hjem fra Spania i går. Hadde med oss vogn pluss bilsete. Gikk problemfritt. Sendte bilsete uten noe greier men dette var et litt billigere ekstrasete vi hadde. Ikke sett noe skader på det og tenker at flyfolka behandler det skikkelig når de ser hva det er. Vogna ble sendt i en slags pose som vi fikk låne av bekjente (ikke prampack). Tror ikke det bekytter så veldig men var praktisk å håndtere vognen i den både for oss og flyselskapet vil jeg tro. Om du ikke har noe å sende i kan du kjøpe en beskyttelses plastikk på flyplassen. Ser ut som slik plastsekk man har til plastboss i grunnen. Har tidligere brukt dette og det var ikke noe problem

Back
Topp