dere som har sendt barnevogn på fly

SelinesMam

Glad i forumet
Pakket dere den inn på en spesiell måte, eller holder det å legge den i en stor plastsekk?

pakket den i plastpose, men den ble kræsjet på flyet..

den lå i bærebagen sin. ingen pose utenpå.. (Titanium Breeze)

Hvis du bare pakker den i plast, sender du den på eget ansvar og flyselskapet har ikke erstatningsansvar dersom den skulle bli ødelagt. Anbefaler å leie Prampack eller kjøpe en selv dersom du flyr ofte. Det står i vilkårene til flyselskapene at vogna skal være forsvarlig pakket. 

Bruker prampack på den nye vogna, den gamle ble ødelagt på fly[:@]

ORIGINAL: Sicily

Hvis du bare pakker den i plast, sender du den på eget ansvar og flyselskapet har ikke erstatningsansvar dersom den skulle bli ødelagt. Anbefaler å leie Prampack eller kjøpe en selv dersom du flyr ofte. Det står i vilkårene til flyselskapene at vogna skal være forsvarlig pakket. 

Hva koster det å leie det da? Flyr ikke så ofte, og hadde egentlig ikke tenkt å ta med vogn siden jenta er snart 3 år, men så blir det mye gåing på turen og da vil jeg ha den med likevel. Tar med den billigste vogna jeg har bare (carena trille), så orker ikke betale i dyre dommer, for er ikke så stort tap om den blir ødelagt.

la min i plastsekk, å fotstøtten knakk.. så nå tar jeg alltid med meg vogna helt inn til flyet (så lenge man får lov da, men får jo som regel det)...

ORIGINAL: SelinesMam

Hva koster det å leie det da? Flyr ikke så ofte, og hadde egentlig ikke tenkt å ta med vogn siden jenta er snart 3 år, men så blir det mye gåing på turen og da vil jeg ha den med likevel. Tar med den billigste vogna jeg har bare (carena trille), så orker ikke betale i dyre dommer, for er ikke så stort tap om den blir ødelagt.

Åja, hvis det er bare en trille, tror jeg ikke jeg hadde gidda prampack, men bare lagt den i pose. Jeg vet ikke hva det koster å leie Prampack. Jeg har Bugaboo og kjøpte transportbagen til Bugaboo.

Aldri pakket i noe annet enn plastposen, aldri fått skader. Har reist MASSE med fly, og ingen av de jeg kjenner har heller opplevd å få skadet vogna på flyet.

ORIGINAL: Tanrette

la min i plastsekk, å fotstøtten knakk.. så nå tar jeg alltid med meg vogna helt inn til flyet (så lenge man får lov da, men får jo som regel det)...

Får man ta med vogna inn på flyet?
den blir jo ganske liten om man slår den sammen da igrunn.

ORIGINAL: Lucienne

Aldri pakket i noe annet enn plastposen, aldri fått skader. Har reist MASSE med fly, og ingen av de jeg kjenner har heller opplevd å få skadet vogna på flyet.

Jeg kjenner flere og det har vært MANGE tråder om det her inne. Det er veldig vanlig.

Har reist med vogn tre ganger..

Emmaljunga City Cross; Skrudde av hjulene og la dem oppi vogna, pakket den inn i orginal vogneske (spør på en barneutstyrsbutikk, om de har en du kan få). Esken holdt godt begge veiene (vi hadde med tape), og vogna fikk ingen skader. Men den var litt stress å frakte med seg da..

Cybex trille; Plastpose som vi kjøpte på flyplassen. Vogna fikk noen små skrammer her og der, men ingen betydelige skader som gjor den ubrukelig.

Bugaboo Bee; Kjøpte en PramPack og det var en god invistering. Pakket litt ekstra i den også, noen pakker bleier og håndklær. Lett å frakte med seg, og kan brukes til de aller fleste vogner!

Hvis det er en random trille du skal ha med deg tror jeg ikke at jeg hadde invistert i en prampack, heller polstret den ekstra før jeg la den i en plastpose!

Jeg har også bare pakket i platspose, og det har gått bra hittil. Har flydd fra USA, og et par turer til syden:) Greieste er å ta med seg vogna til gaten, så blir det minst mulig håndtering av den..

ORIGINAL: Merri24

Jeg har også bare pakket i platspose, og det har gått bra hittil. Har flydd fra USA, og et par turer til syden:) Greieste er å ta med seg vogna til gaten, så blir det minst mulig håndtering av den..

Men om du tar med vogna til gaten, får du den med inn på flyet da?[8|]

Jeg kjenner flere og det har vært MANGE tråder om det her inne. Det er veldig vanlig.

Jeg vet det, derfor jeg presiserte at ingen jeg kjenner har opplevd det.

ikke helt inn på flyet men helt til gaten.. så klapper du den sammen der å noen av de ansatte putter den på flyet, altså underflyet da.. men da kommer den ihvertfall ikke på bagasje båndet, kanskje når man skal hente bagasjen men innimellom legger de den utenfor flyet (om man må gå ute først da) [:)] også kan man trille rundt inne på flyplassen å det er jo kjempe deilig..

ikke helt inn på flyet men helt til gaten.. så klapper du den sammen der å noen av de ansatte putter den på flyet, altså underflyet da.. men da kommer den ihvertfall ikke på bagasje båndet, kanskje når man skal hente bagasjen men innimellom legger de den utenfor flyet (om man må gå ute først da) [:)] også kan man trille rundt inne på flyplassen å det er jo kjempe deilig..

Takk, det skal jeg høre etter om når jeg kommer på flyplassen[:)]

la den i sånn pose man får på flyplassen, fløy ganske mange ganger tur-retur molde når vi bodde der og vogna ble aldri skada [:D]

Takk, det skal jeg høre etter om når jeg kommer på flyplassen[:)]

Tror de fleste tillater det[:)] **god tur**[:D]

Back
Topp