Dere som har satt inn spiral...

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
HVOR vondt er det egentlig..?
Faller den lett ut..?
Kan man kjenne den med en finger..????
Og er det sant at den kan bli dratt ut med tampongen..??

Jeg har hormonspiral. Litt vondt å sette inn, men hun sa det var pga ks-arret mitt var så ferskt da jeg gjorde det!
Absolutt overlevbart og verdt det[:)] Den faller ikke lett ut nei, kjenner trådene såvidt om jeg virkelig prøver å kjenne den, ikke selve spiralen, men det har jeg gjort kun én gang! Sambo har ikke merket den i det hele tatt[;)]

Tampongproblemet har jeg ikke vert borti siden jeg ikke har fått igjen mensen etter jeg satte den inn(1 år og 3 mnd siden)
Blødde noen dråper da den ble satt inn, fikk bind med legen min, men fjerna det når jeg kom hjem og trengte ikke noe mer etter det.
Litt menssmerter hadde jeg dagen den ble satt inn og dagen etter[8D]

Ble litt langt, menmen[:D]

Det va HÆLVETTES vondt.. for å værra ærlig.. hoillt på å svim av på venterommet ætterpå..fikk rienlignende smerta!
MEN det e'kke normalt da.. æ e vældi sensitiv oppi der[8D]

Har itj dotte ut her..kjenne deinn me finger'n æneklte dela av syklusen.. har ikke blitt dratt ut av tampongen heiller, men har hørt det har sjedd..

Men bare for å ha sagt det, det er ikke vondt når den dras ut. (skal ikke være det hvertfall)
Den klapper seg sammen på en måte.[:)]

Tusen takk for svar...gruer meg noe så inni helvett til å gjøre det...
Men tror ikke jeg skal ha hormonspiral..Jeg husker ikke helt hva vi ble enige om.heh....

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Men tror ikke jeg skal ha hormonspiral..Jeg husker ikke helt hva vi ble enige om.heh....

går så bra så!![;)][:)] Æ har kobber forrestn

HVOR vondt er det egentlig..? Passelig vondt.. kan også oppleve blødning..
Faller den lett ut..? Nei
Kan man kjenne den med en finger..???? Ja, hvis ikke trådene er klippet veldig korte
Jeg har hørt rykter om det, men aldri opplevd selv..

Om du skal ha hormonspiral får du en resept også henter du den ut på apoteket, om du skal ha kobberspiral får du den på legekontoret. Dette er pga de store prisforskjellene[:)]

ORIGINAL: Malenemamma

Om du skal ha hormonspiral får du en resept også henter du den ut på apoteket, om du skal ha kobberspiral får du den på legekontoret. Dette er pga de store prisforskjellene[:)]
Jeg skal ha den dyreste..

Det er hormonspiralen [;)]

ORIGINAL: Froskegele

Det er hormonspiralen [;)]
ahhh....[&:]

Det var ganske vondt. Som lette rier

Faller den lett ut..?
Trokke det

Sambo kjente trådene når vi hadde oss[8D]

vet ikke. Men jeg hadde sjelden noe blødning da

Hormonspiral satt jeg inn. Snuppa var 2 mnd

Uff...hadde håpt flere sa det ikke gjorde vondt men.......[&:]
Ta en paracet og en ibux ca en time før du skal inn til legen, det hjelper på!
Når skal du sette den inn? Det tar bokstavligtalt bare 30 sekunder[:)]

ORIGINAL: Miss Fat

jeg fikk hormonspiral på legekontoret og, ingen resept.
Ahaa, sikkert forskjellig fra legekontor til legekontor[:)]

Jeg fikk ikke vondt.. var som en vanlig Gundersøkelse, bare med litt mer grafsing..

Faller den lett ut..?
De sitter ganske så langt opp å inn. så jeg tror at du må være ganske så åpen om den kommer ut.. :)

Jeg kan ikke kjenne min.. Er trådene for lange får man de klipt kortere:)

Har ikke prøvd, men legen sa at det skulle nok ikke gå.. Siden den satt for langt inn i forhold til hvor tamponegen satt :)

Fantes ikke vondt.
Kjenner trådene. Sto i infobrosjyren jeg fikk av legen at man ikke burde bruke tampong. Har aldri brydd meg om det, går fint å bruke tampong.

Satte inn hormonspiral før jeg fikk barn.
Det var ikke behagelig.
Underveis følte jeg en intens mens-smerte, sa "au" og så besvimte jeg visst litt i følge gynekologen...
Deretter fikk jeg lokalbedøvelse.
Hadde vondt noen dager etterpå.
Ikke noe problem å fjerne den.

Satte inn kobberspiral 10 uker etter at Jr. ble født, og merket det knappt. [:)]

Aldri vært noen fare for å falle ut her, kjenner heller ingen som har opplevd det.
De små trådene som stikker ut kan noen ganger kjennes om man har lange fingre/kjæresten har en viss "lengde", men de kan klippes litt kortere eller bøyes til siden dersom de er sjenerende.
Aldri hørt om noen som har dratt de ut med tampong heller, brukte det hele tiden med hormonspiralen og det var aldri noe problem.

Til tross for problemene med innsetting av spiral før barnefødsel angret jeg ikke - det var et genialt p-middel som passet veldig bra for meg, med få bivirkninger, lang levetid og minimalt med vedlikehold. [:)]

Jeg syns ikke det gjorde vondt, og jeg grudde meg noe så inni h***** [;)]

Back
Topp