Dere som har pusset opp BAD!!

Ja, jeg er ikke happy med den loven altså!

Joda, jeg vet den er laget for og gi oss forsikring om at badet er bra, men det som det vil medføre er jo at det står enormt mange bad som trenger og renoveres i de norske hjem, som ikke vil bli gjort noe med fordi folk ikke har råd. I mine øyne er det bedre med ett bad som ikke kan garanteres for i den grad som nå, men som er både tørt og funksjonellt, enn alle disse garantiene, men uten at folk har råd til og fikse badet og må leve med fuktskader og div. i steden.

Har selv ett bad som trenger oppussing. Baderomsplatene har begynt og løsne i dusjen. Men vi har ikke råd, og må derfor bare male badet (for syns skyld), og sette inn ett dusjkabinett. Vi har ikke flere hundre tusen og bruke på bad. [&o]

Edit: MEN, da vi hadde to rørleggere på befaring her i forbindelse med pris på oppussing av badet, så sa de begge to at vi kunne rive det gamle badet selv, men at det var alt vi fikk gjøre.

Glad at både jeg og samboern har onkler som har alt og skal hjelpe oss. Ellers hadde vi aldri hatt råd til å pusse opp!

vi skulle egentlig pusse opp badet til sommeren.Men pga de nye reglene må vi vente i gud vet hvor mange år.Tar litt tid å spare opp så mye når det stadig kommer uforutsette utgifter.
Jaja,får ha et gammelt bad,som i sin tid ikke ble brukt membran på,og gulvene begynner å få høydeforskjell i skjøtene osv.

Har akkurat totalrenovert et bad fra 1975..

9 kvm- 300k.(Med møbler osv). Og da fikk vi 10% på alt av møbler og sanitær..

Hadde flere innom på uforpliktende befaring, og det var nesten ingenting som skilte dem. Bare småpenger i forskjell fra rørlegger til rørlegger.

ORIGINAL: alice_

*glad for at samboern er rørlegger*

Det er ikke mye det hjelper med de nye reglene..

De nye reglene for bad er bare helt sinnsyke. Det er ikke forsikringsselskapene som har laget disse reglene, men statens byggtekniske etat. Alle kan gå inn på www.be.no og lese hva som må til for det man skal ha gjort på egen eiendom.

Hadde vi skulle overholdt de nye reglene hadde badet vårt (6m2) kommet på nærmere 200.000,-. Så vi fant ut at vi heller skulle være ekstra nøye i egen utførelse, og satse på at det holder for å unngå fuktskader på badet. Vi har kun brukt fagfolk til rørlegging og el-arbeid.

Vet ikke hvor dyrt vårt ble, fikk det på forsikringeng. Var vannskader på badet. Men vi har ikke varmekabler, og ikke fliser[:)] Liker ikke fliser jeg, derfor har vi gulvbelegg[:)]
Gjorde alt selv. men det er to år siden da.

Back
Topp