Dere som har pusset opp BAD!!

Pontus

Gift med forumet
Nå er det jo kommet så mye nye lover og alt det der...man får jo ikke en gang lov til å rive ned baderomsinnredning uten å søke om tillatelse...Fagpersoner må jo stå for ALL jobb i dag...for å få det godkjent

HVA betalte dere for badet???? og hvor stort er det...

går da ut i fra at dere har fliser og varmekabler (som sikkert 99% av bad i dag har...[:)])

Må passe på så denne ikke havner på side 2[8D]

Ikke glem å byggmelde badet og da!! [;)]
Har ihvertfall hørt rykte om at det må gjøres! [:)]

Får man ikke rive selv?! Vi tenkte å fikse bad i løpet av det nærmeste året, men tenkte å gjøre så mye som mulig selv... Går det ikke? Hvorfor har jeg ikke fått med meg det? [:@]

ah, er så glad vi akkurat rakk å gjøre det meste selv... ble vel endret i sommer.

ORIGINAL: Søster Jordbæret

er jo derfor man må ha en som står til ansvar og da er det HAN som må skaffe fagfolk til å gjøre alt arbeid...det er jo derfor vi må ha fagfolk til jobben..ellers blir det jo ikke godkjent[;)]

ORIGINAL: *lykkeligst*

Får man ikke rive selv?! Vi tenkte å fikse bad i løpet av det nærmeste året, men tenkte å gjøre så mye som mulig selv... Går det ikke? Hvorfor har jeg ikke fått med meg det? [:@]

Tror det er bare pga forsikringsselskapene, og hvis det skjer noe galt med badet, så skal det være lettere å gå tilbake på arbeidet når en håndtverker har laget badet. eller noe sånn :P

Nye regler...+ at nå har de lagt på ENDA en regel på at man må ha et spes sertifikat i tilegg til sånn våtromsgreiesertifikat... og har de ikke det så blir badet rett og slett ikke godkjent..for man må ha EN person som tar på seg ansvaret OM det skulle skje noe...[:'(][:'(]
Vi og fikk helt SJOKK..var i dag for vi har kjøpt oppussingsobjekt..badet MÅ taes..vi udersøkte hva vi ville ha og kom i snakk med en som har jobbet med det i over 25år...og han fortalte oss om alle de nye reglene...så nå må vi ut med i hvertfall det doble av hva vi hadde tenkt på til bad[:(][:(] vi vet faktisk ikke hva vi skal gjøre...for badet MÅÅÅ taes[:(]

Man kan jo fint gjøre alt selv..... meeeeen... da får man ikke noe igjen på forsikringen hvis det f.eks skulle bli vannlekkasje.... Og det e jo kjipt...

E jo sviiindyrt å leie folk til absolutt alt.... [8|]

Jeg skjønner jo at fagfolk bør ta seg av å sette opp badet, men å rive det ned?! Hvorfor kan ikke jeg rive ned og fagpersoner sette opp?

ORIGINAL: Venus83

Man kan jo fint gjøre alt selv..... meeeeen... da får man ikke noe igjen på forsikringen hvis det f.eks skulle bli vannlekkasje.... Og det e jo kjipt...

E jo sviiindyrt å leie folk til absolutt alt.... [8|]

man KAN gjøre det selv ja..men da blir det ikke et godkjent bad..og JÆVLIG kjipt å legge 60-70 000 i et bad også skjer det noe og man får ikke en dritt igjen...
vi har kjøpt boretsslagleilighet og der er de såååååå strenge og man kan få krav om å rive opp heeeele badet osv osv...vi har undersøkt masse i dag og det har virkelig fått seg en *piiiiiiip* i lommeboka[&o]

Jeg skjønner jo at fagfolk bør ta seg av å sette opp badet, men å rive det ned?! Hvorfor kan ikke jeg rive ned og fagpersoner sette opp?

aner ikke...vi syns også det var helt TEIT!!!!! men vi fikk beskjed om at et bad skal IKKE røres av oss OM badet skal bli godkjent..og i tillegg er de JÆVLIG strenge når det kommer til leilighet i boretslag og sånn...fy faen[&o]

ORIGINAL: Pontus

er jo derfor man må ha en som står til ansvar og da er det HAN som må skaffe fagfolk til å gjøre alt arbeid...det er jo derfor vi må ha fagfolk til jobben..ellers blir det jo ikke godkjent[;)]

Åja!!! [:D]
Blir tungvint når sånne nye regler lages! Sikkert ment positivt sånn at man sikrer at flere bad blir riktig utført.... men....[&:]

*glad for at samboern er rørlegger*

Nå er jeg litt usikker men fra 1/6-11 eller 1/7-11 så er det nye regler.

Da må rørleggeren du bruker hente inn rørlegger nr 2 for at han skal godkjenne arbeidet rørlegger 1 har gjort.
Å det er du som kunde som får den rekningen[8D]
Så her skal badet fikses før ferien ja[:)]

ORIGINAL: alice_

*glad for at samboern er rørlegger*

hjelper ikke bare med rørlegger dessverre...så lenge han ikke har det nye ekstra sertifikatet som de krever i dag (ny regel som har kommet nå) og den er det ekstreeeeeeeeemt få som har...

av et kurs de hadde hatt nå (som han vi snakket med i dag hadde hatt) så av de 170 fagfolka (rørlegger, elektriker, flislegger osv osv..alle som har våtroms-sertifikat) så var det KUN 3 stk som hadde det som siste som har kommet for at de skal få godkjenne..DET er få..og da blir prisene der etter

Mellom 170 000-200 000 tror jeg.

ORIGINAL: Pontus

Åja!!! [:D]
Blir tungvint når sånne nye regler lages! Sikkert ment positivt sånn at man sikrer at flere bad blir riktig utført.... men....[&:]

Ja...er enig i at det sikkert er positivt..men å måtte punge ut med 150 000kr til et bad (for blir dessverre fort den summen) og det syns jeg er FOR JÆVLIG..at fagfolk kan ta sååå forbanna mye penger[&o]

Ring rundt til litt forskjellige firmaer og forhør dere om det er noen som lar dere gjøre enkelte ting selv (som feis riving osv.....). En del firmaer er villige til å stå for ansvaret selv om dere har gjort slike enkle ting. De fleste vil da kanskje ha en liten ekstra sum for dette, men likevel billigere enn om dere hadde satt bort alt sammen [:D]

Vet om flere som har gjort det slik, og vi hat selv gjort det på denne måten, men vi kjenner håndverkeren veødig godt da [;)]

Back
Topp