Dere som har pusset opp bad

SillyDilly

Forumet er livet
Hvor stort var det?
Hvor mye kostet hele badet? - gjerne spesifisert og om dere gjorde mye selv/håndtverker

Gjerne et bilde til inspirasjon?[:)]

Holder på. rundt 8 m2.
Vi skal ha ALT nytt. River selv, men resten bruker vi fagfolk til. Kommer på rundt 140 000[:)]

Følger med på denne og dytter i samme slengen [:)]

ORIGINAL: Gitte__

Holder på. rundt 8 m2.
Vi skal ha ALT nytt. River selv, men resten bruker vi fagfolk til. Kommer på rundt 140 000[:)]

[&o]Oii! Det var dyrt! Hmm.. Driver på nå og har 12 m2, har igjen 70-80 000 og håper vi klarer oss på dette!

Boretslaget betaler nytt sluk til oss så vi skal

:rive en vegg inn til doen (gjør dette selv)
: tette veggen - kjenner en som gjør det billig (håper jeg)
: sette inn downlights + lekte taket ca 5000kr elekrtikker
: så er det membran osv osv da som kommer på 14 000
: inventar - beholder doen og skal kun ha et lite skap m/speil, vask skap under, og et dusjhjørne
: fliser + legge dem ca 20 000

ORIGINAL: lejon

Samboeren min gjorde alt(helt fra bunn), med hjelp fra rørleggerfaren sin, snekkerbroren min og elektrikerkameraten.

Vi vet ikke hvor mye det ble; alt mellom 20'000 og 40'000 kanskje. Badet er ikke såå stort.

Ååå det var fint! Vil også ha en rørleggerfar og snekkerbror[8D][:D]

10 kvm!
  • Fikk støypa nytt gulv med nye varmekabler, og lagt fliser - 23 000 til håndtverkern som gjorde det, inkludert materialer.
  • Ga 5000 for flisene utenom.
  • Satte opp baderomspanel selv, ga 15 000 for platene.
  • Nytt dusjkabinett 7000
  • Nye baderomsmøbler 10 000.
  • 12 000 til elektrikeren for varmekablene og arbeidet med de, samt noe annet småplukk.

Så rett over 70 000 totalt!

For to år siden betalte vi 80 000 for å skifte flisene på to vegger, sette inn ny vask og innebygd speil, installere nytt baderomslys og male taket på badet.

Brukte rørleggermester. Hvitt arbeid.

Var fornøyd med det.

Bruker man fagfolk på alt på man regne med alt fra 100 - over 200 tusen kroner

ORIGINAL: SillyDilly

Samboeren min gjorde alt(helt fra bunn), med hjelp fra rørleggerfaren sin, snekkerbroren min og elektrikerkameraten.

Vi vet ikke hvor mye det ble; alt mellom 20'000 og 40'000 kanskje. Badet er ikke såå stort.

Ååå det var fint! Vil også ha en rørleggerfar og snekkerbror[8D][:D]

Hehe, det er deilig det [:D] Men de gjorde faktisk veldig lite i forhold til samboeren min.
Uten erfaring har han så og si gjort ALT med badet.

Ja er utrolig hvor mye man KAN gjøre selv. Sambo imponerte akkurat med å legge panel på veggene på soverommet, og legge nytt gulv-. Trengte hjelp til downlights av elektrikker og lekte ned taket -men sparte MYE penger på det vi gjorde selv. Skal gjøre så mye vi klarer selv på badet også - har revet det gamle badet helt selv nå, så nå venter vi bare på at rørlegger skal komme å ordne litt![:)]

ORIGINAL: Gitte__

Holder på. rundt 8 m2.

[&o]Oii! Det var dyrt! Hmm.. Driver på nå og har 12 m2, har igjen 70-80 000 og håper vi klarer oss på dette!

Boretslaget betaler nytt sluk til oss så vi skal

:rive en vegg inn til doen (gjør dette selv)
: tette veggen - kjenner en som gjør det billig (håper jeg)
: sette inn downlights + lekte taket ca 5000kr elekrtikker
: så er det membran osv osv da som kommer på 14 000
: inventar - beholder doen og skal kun ha et lite skap m/speil, vask skap under, og et dusjhjørne
: fliser + legge dem ca 20 000

Vi har reve alt, skal ha ny dør, nye vegger, ny gulvvvarme, ny do/dusj/badekar/innredning, ordne det elektriske, rørlegger... Og det vi gjør selv er å rive.. Og det koster ikke penger[8D]

Vi brukte vel ca 120.000kr.

-rev vegger mellom gammelt toalettrom og bad.
-støpte nytt gulv med varmekabler.
-La nytt tak og lektet ned + la opp downlights.
-flisla gulv og vegger.
-innebygd flislagt dusj med lang sluklist.
-glassdør inn til dusjnise.
-benk med dobbeltvask.
-Vegghengt toalett med det som hører med.
-litexplater.

gjorde alt selv bortsett fra rørleggerarbeidet.
Sambo er elektriker så vi fikk veldig billig materiale, og han gjorde alt det selv.
Flisla selv.

Brukte vel rundt 80.000 selv + litt fra svigers.
Det vi gjorde selv var å rive, sambo og svigerfar fikset vegger og støpte gulv, jeg malte på memran. Sambo fikset alt det elektriske selv(har lov til det) [:)]
Vi hadde flislegger, de tok 20.000
Rørlegger....husker ikke helt prisen på han, vi betalte 10.000, svigers betalte han resten. [:D]
Resten er fliser, memran+++, og alt interiøret og prisen på det elektriske.

Badet er vel rundt 8-9 kvm...troooor jeg.
Rørlegger og flislegger er ikke svart, greit med papir på sånt.

Her er litt bilder.
Beste på hele badet er sjakten i hjørnet rett ned i vaske kjelleren. [:D]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Det vi gjorde selv var å rive, sambo og svigerfar fikset vegger og støpte gulv, jeg malte på memran. Sambo fikset alt det elektriske selv(har lov til det) [:)]
Rørlegger....husker ikke helt prisen på han, vi betalte 10.000, svigers betalte han resten. [:D]

Her er litt bilder.

Nydelig bad[:)][:D] Skjønner at det ble litt dyrere enn jeg har tenkt for dere har vell brukt mye på inventaret? Kjempe fint hvertfall - ser ut som et bad til myyyye mer tusen[:)][:D]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Her er litt bilder.

Nydelig bad[:)][:D] Skjønner at det ble litt dyrere enn jeg har tenkt for dere har vell brukt mye på inventaret? Kjempe fint hvertfall - ser ut som et bad til myyyye mer tusen[:)][:D]

Takk, takk. Noen tusen her og der blir mye fant vi ut....[&:] Vi hadde vel egentlig ikke tenkt til å bruke mer enn 50 tusen. Bare flisene kom på 22 tusen minns jeg.

Back
Topp