dere som har pusset opp bad og gjort mye selv

**Moonlight**

Forumet er livet
hvor mye kom totalsummen på?
hvor stort var badet og hva gjorde dere selv? Er pris med eller uten møbler/toalett ol)?

mellom 40-50, brukte våtromspanel og sambo er eletriker så dette ble billig. Rør var ca klare før vi begynte, disse måtte bare forlenges. Dette ble bygd helt fra scratch, hadde kun røra med vann stikkende ud av veggen som var betong å måtte kles med stender å glava osv:p rørlegger arbeidet ble gjort svart også :p

Var forresten ca 4-5 kvadrat og var jo mer nybygging en oppussing. Men di våtromsplatene er geniale:)

tror vi har 9kvm. vi totaltrenoverte da, rev alt av gulv og tak og vegger, byttet rør, brukte en rørlegger som vi kjente som jobbet svarte timer,men vi betalte for alt rør og diverse,kjente også en elektriker som jobbet svart,og en murer som hjalp oss igang med flisleggingen,så det meste har vi gjort selv,og prislappen kom på 120 000 og da inkudert alt av møbler(do,steamdusj,vask med skap,varmtvannsdunk).

Badet vårt kom vel omtrent på 70-80 k. Husker ikke helt siden vi tok innkjøpene litt etter litt (dusjkabinett, fliser, div materialer). Gjorde en del av forarbeidet selv, men fikk en murer til å legge flisene og selvfølgelig rørlegger og elektriker til det de trengte. Men nå er det jo noen nye regler angående skjemaer og godkjenning og sånn. Svogeren min fortalte at når han nå skal pusse opp badet så må en rørlegger gjøre jobben og en annen må komme og godkjenne osv... Masse papirer som skal være i orden. Vi har bare et papir fra rørlegger og elektriker om at alt er gjort riktig.

Alt ble gjort fra scratch, badet ble revet og bygget opp på nytt. Ca 10-12 kvm tror jeg det er (litt rar form på det).

Ca 15000 ca 7 kvm. Flisene er da kjøpt på tilbud hos megaflis, det samme er do og dusj. Alt er gjort etter boka og alt er gjort selv.

Sin skrev:
Badet vårt kom vel omtrent på 70-80 k. Husker ikke helt siden vi tok innkjøpene litt etter litt (dusjkabinett, fliser, div materialer). Gjorde en del av forarbeidet selv, men fikk en murer til å legge flisene og selvfølgelig rørlegger og elektriker til det de trengte. Men nå er det jo noen nye regler angående skjemaer og godkjenning og sånn. Svogeren min fortalte at når han nå skal pusse opp badet så må en rørlegger gjøre jobben og en annen må komme og godkjenne osv... Masse papirer som skal være i orden. Vi har bare et papir fra rørlegger og elektriker om at alt er gjort riktig.

Alt ble gjort fra scratch, badet ble revet og bygget opp på nytt. Ca 10-12 kvm tror jeg det er (litt rar form på det).

Dette er nå fjernet igjen.Man trenger ikke lenger søke til kommunen og alle de papirene der.Man kan igjen være selvbygger.Men seff rørleggerarb. og elektro er det jo lurt å ha fagfolk til med tanke på sikkerhet og forsikring da.

8 kvm, 15-20.000. Det er inkl. nye varmekabler, støpt gulv, flislegging og fuging av gulv, ny sluk, baderomsplater på vegg, nye dusjvegger, nytt do, spotter i taket, maling av tak, vindu, lister og dør. Vi brukte opp igjen innredningen, vasker, kranene og dusjbatteriet.

Jeg vet ikke helt prisen. Men det vi har gjort selv er; rive ned vegger og gulv, legge nytt tak, male taket, isolere veggene, støpe gulv, sette opp fordelerskap (til vannbåren varme), sette opp våtromsplater, legge fliser.
Det vi har fått hjelp til er; flytte rør, legge opp nytt elektrisk anlegg til badet, samt ekstra kurser, legge vannbåren varme i gulvet, og få lagt membranduk =)
Dette blir et godkjent bad =)

Sjakkruta skrev:
8 kvm, 15-20.000. Det er inkl. nye varmekabler, støpt gulv, flislegging og fuging av gulv, ny sluk, baderomsplater på vegg, nye dusjvegger, nytt do, spotter i taket, maling av tak, vindu, lister og dør. Vi brukte opp igjen innredningen, vasker, kranene og dusjbatteriet.

det var billig ja:) Da gjorde dere absolutt alt selv el?

HeDa skrev:

Sjakkruta skrev:

det var billig ja:) Da gjorde dere absolutt alt selv el?

Ja, dvs: Elektrisk - sambos bror, støyping- pappa, flislegging m.m. & maling - mamma og meg, resten- meg og sambo :)

Back
Topp