Dere som har prøvd lenge..

Ctina

Elsker forumet
Med lenge mener jeg da over ett år[;)] Var det noen grunn til at det tok så lang tid eller tok det bare tid?

Jeg var prøver her for en stund tilbake, men så ble det slutt med min daværende kjæreste og vi prøvde i nøyaktig ett år uten å lykkes, noe jeg er glad for nå! Men jeg har vært til innvendig UL tre ganger, og ingen tegn til noe unormalt. Det eneste jeg har å komme med er at jeg enkelte ganger har lange sykluser. Vanligvis er de på 34 dager, men plutselig er de oppe i 40 dager[&:] Selv om jeg har lange sykluser så må det ikke være noe galt? Det er mulig å ha eggløsning for det?[;)]

Jeg er bare nysgjerrig på å høre hva som skyldtes at dere var prøvere lenge, om det i det hele tatt var noen grunn[:)]

Så lenge du har mensen, så har du eggløsning også.
Selv om syklusen er lang, så betyr det ikke at noe er galt, det går bare lengre tid mellom fasene i syklusen din. For å finne ut når du har eggløsning, kan du jo bruke eggløsningstester som forteller når det er størst sjanse for å bli gravid.

Vi prøvde i 14 måneder, men det skjedde bare ikke. Ble gravid 3 uker etter at mamma døde, så det er egentlig litt sprøtt. Denne gangen ble vi gravide uten egentlig å rekke og prøve en gang.

vi prøvde nesten 5 år før vi fikk emma, men denne gangen prøvde vi ikke ei gang..
tror rett og slett jeg ble helt stressa av all prøvinga, og at det derfor ikke gikk, for når vi skulle på undersøkelse for å finne ut om noe var galt, og jeg endelig hadde begynt å slappe av litt, da var jeg allerede gravid [:)] det var tydeligvis ikke noe galt, men fikk bare beskjed av legen om at noen ganger tok det bare tid, det kunne ha noe med prevansjonen jeg brukte tidligere (gikk på p-sprøyta i noen år)

Takk for svar[:D][:)] Jeg tror nok også at stress og andre slike ting kan påvirke prøvingen! Jeg stresset veldig under den tiden.. Og det endte opp med at vi kun hadde sex for å bli gravide! Det er ikke særlig bra det heller.

prøvde i ca 5år m min x-man, hadde en exu då etter 2,5år å store komplikasjona så fikk 1-2% sjanse å bi gravid
etter vi blei skilt blei æ vældi fort gravid m en flørt (han e nu samboarn min)
så når vi sku prøve m nr 2 tok d over ett år å etter en haug m prøva hos lege kom d fram t æ ikkje hadde EL (hadde ikkje mensen heller) å 2 daga før æ sku t konsultasjon før vidre hjælp testa æ positivt

ORIGINAL: Pijah

Så lenge du har mensen, så har du eggløsning også.
Selv om syklusen er lang, så betyr det ikke at noe er galt, det går bare lengre tid mellom fasene i syklusen din. For å finne ut når du har eggløsning, kan du jo bruke eggløsningstester som forteller når det er størst sjanse for å bli gravid.

Vi prøvde i 14 måneder, men det skjedde bare ikke. Ble gravid 3 uker etter at mamma døde, så det er egentlig litt sprøtt. Denne gangen ble vi gravide uten egentlig å rekke og prøve en gang.

man trenger ikke å ha eggløsning selv om man har mensen[;)]

Det er ikke riktig at så lenge du har mensen så har du eggløsning. Jeg trodde jeg hadde mensen og at jeg hadde el regelmessig. Det varierte fra 28 - 34 dager hos meg ca. Etter 1 år med prøving (2 år uten prev) begynte utredninga. Da viste det seg at jeg hadde blødning som om jeg hadde mensen, men det var ikke mensen fordi jeg ikke hadde eggløsning. Det fant de ut ved å ta blodprøver og UL av meg.

Fikk pergo og av den fikk jeg el, men ble alikevel ikke gravid. Gikk på det i 1 år.

På UL kunne de ikke se noe anna enn at eggløsninga mangla, men var til stede med pergo. Men etter at jeg fikk lapraskopi ble jeg gravid med en gang. Det er en mulighet for at det var noe som hadde stoppet igjen systemet, en teori er at det tetta seg etter en SA jeg hadde akkurat i det jeg sluttet med prevansjon.

Vi har prøvd i 5 år nå.. eller egentlig over det [:(]

Hadde veldig ustabile sykluser før.. men nå det siste året har det stabilisert seg til 28-33 dager. Bruker alltid EL tester og får positiv test fra dag 17-21 i syklusen..

Nå har vi endelig begynt utredningen, og legen på sykehuset tror jeg har pco og sjelden eller manglende EL [:(] Men skjønner ikke hvorfor jeg da har mensen regelmessig mens og positiv EL test [8|]

Så der ligger nok problemet vårt. Mannen er frisk som en fisk [:D]

Ja det må vel undersøkes det og.. skal vel igjennom en Lap etter hvert så..

ORIGINAL: ~Maddy~

prøvde ett år..er vel egentlig ikke lenge,men lenge nok[:D]
hvorfor vet j ikke,tror det var stresset med å bli gravid,tenkte for mye på det rett og slett...
så når vi ga litt faen,og bare tenkte at skjer det så skjer det,så skjedde det nesten med en gang[8D]
så jeg tror på den teorien at folk ikke blir gravide fordi de prøver for hardt[;)]

Nå åpner jeg tråden igjen litt sent, men jeg har ikke vært hjemme[8D] 

Ja, ett år er kanskje ikke så lenge egentlig. Spesielt ikke om man sluttet med prevensjon rett før prøvinga. Det er jo normalt at det skal gå ett år. Så egentlig burde jeg ikke bekymre meg, men tankene dukker opp for det!

Gikk uten pillen i 15 mnd før jeg testet positivt! Har pcos og fikk pergo av gyn som satte igang saker hos meg [:D]

Vi er prøvere på 3 året nå..  å grunnen er gubbens kvaltitet og min manglende el noen mnd..

å når du sier du har lange sykluser så kan det være at du ikke har el den mnd feks for når jeg har el har jeg syklus på 31dager og når jeg ikke har så kan den bli 35-38 dager.

Men det kan jo ha vært din tiligere partner som ikke hadde verdens beste svømmere??
Eller kansje det ikke var meningen??

Men med ny mann kan det skje fort som bare det..

Du burde få testet mannen din også, det kan være at det er noe der som gjør at det ikke klaffer [:)]
Jeg ønsker masse lykke til! [:)]

Jeg og mannen min prøvde over ett år, ble gravid men mistet i SA. Prøvde videre i 6 mnd til uten at noe skjedde- fikk så ett tips om å ta rosenrot fra mens og frem til eggløsning, ble gravid med en gang men mistet i SA enda en gang, prøvde da rosenrot igjen og ble gravid med en gang.[:)] Har nå ei nydelig datter[:)]

Ingen grunn.....
Finner ingenting galt på noen av oss.... [:'(]
Men nå nærmer vi oss slutten på mislykkede måned nummer 33... (ja regner med at det blir negativt denne gangen og... ingen symptomer eller noe..)

Back
Topp