Dere som har peisgrind?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Dere som har grind foran peis eller vedovn, er det noen som gidder måle hvilken avstand dere har?

Vi har hatt en diger en i kjellerstua, for der har vi alt for mye plass likevel. Skal sette opp rundt en ny peis på stua nå, og lurer på å sette den ganske mye tettere.

Får ikke målt nå, men vår er mye tettere enn det som sto på bruksanvisningen! Han skjønner at han ikke skal stikke hendene gjennom og kjenne på ovnen. Jeg var mer redd for det å snuble eller løpe rett i peisen/ovnen!

Bruksanvisning?[:-] Det har ikke jeg sett noe til... Kanskje jeg burde starte med å lete etter den da...

Nyskjerrigheten er den sterkeste drivkraften hos gutten min, så jeg vil ikke satse på at han forstår at han ikke skal stikke inn hendene. Vi har en sånn med mange ledd, så vi velger selv hvor stor den skal være. Har hatt den enorm nede i kjelleren, men jeg mener å ha sett at 3 slike ledd skal holde rundt en hjørnepeis. Får vel prøve og se hvor langt han rekker.

Her har vi en som er snekret etter mål siden både pipa og peis står utenpå veggen så fant ingen som var store nok. Har ikke satt den opp enda siden den skal males, men tipper den er ca 40-50 cm fra peisen, det holdt i fjord hvertfall[:)]

Back
Topp