Dere som har peiling på trimsykkel-trening ;)

snuppah88

Gift med forumet
Jeg har fått meg trimsykkel av sambo, og nå skal jeg lage meg en treningsplan til den.. Som jeg vil skal presse meg litt med.. SKal sykle i ca 1 time..

Noen tips til hvordan jeg skal bygge opp denne timen? [:)]

Det er fint å legge opp med sanger, syns jeg.
Det spørs jo hvor hardt du vil trene, men her har du et forslag i alle fall, som du kan spare på til du blir sterkere om du syns det blir for mye nå.
Alle sangene bør være noe som du syns er bra å trene til da.

Første kan godt ha litt tempo. Da sykler du med lite motstand, skal varme godt opp. Fullfør låta. Neste sang kan gå litt roligere i beat-en, opp og stå i et minutt eller to med litt mer motstand, og så sett deg og fullfør sangen uten å skru ned på motstanden. Så er det bare å plukke sanger med forskjellig tempo og tilpasse motstand osv til tempoet. Du kan for eksempel velge å stå i refrenget (skru opp litt) og sitte i versene (skru ned litt), eller stå i et vers og refreng og så sitte i et vers og refreng. Eller du kan sitte og kjøre litt tungt, og i refrenget dobler du farta uten å skru ned motstanden. Eller du kan stå og sykle, og så sette deg og doble farta i refrenget. Og så er det dødstungt når du står om du bytter på å lene deg forover og liksom lene rompa bak over setet.

Skal du sykle på denne måten kan det holde med en halvtime i begynnelsen. [;)] Og vær flink til å ikke kjøre deg ut, spar energien så du holder ut. Bare hold oppe pulsen. [:)]
Om du skal trene i en hel time kan du ha to pulstopper der du blir mer og mer sliten, og så tar du en litt roligere sang i  mellom for å komme deg igjen. Avslutt så klart med å la beina gå løst en hel sang, og tøy godt.

Så husk å ha en liten knekk i albuen, og når du står skal du ikke legge vekta på armene, bare støtt deg.
Så skal du ha setet ca i høyre med hoftebeinet, og en armlengde (knyttneve til albuen) mellom "styret" og setet. Styret kan du ha i den høyden som passer deg. [:)]

Vi trener på denne måten når vi har spinning en halvtime før vi trener styrke, på en sånn saltime på friskhuset. Veldig bra time, man får gjort mye på den halvtimen. Har også vært med på heltimer med kun spinning på samme måte, gøy det også, men svigermor (som jeg kjører med) er ikke så gira på kun å sykle i en time. [8D]

Håper det var til inspirasjon i alle fall. [:D]

ORIGINAL: Smashing

Spinning er kjempegøy[:D] Det er god trening å stå og lene rumpa godt over setet og ha det skikkelig tungt. Da trener du rumpemuskler ja!

Det er SYKT tungt, jeg klarer det nesten ikke. [8|][8D]

Back
Topp