Dere som har peiling på trening...

Tøsa^^

Glad i forumet
Er det bra å trene en halvtime hver dag?
Jeg løper (og går litt innimellom når jeg ikke greier mer[8D]) og jeg blir dritsvett og dødssliten.
Er det nok eller bør jeg heller trene litt lenger med litt lavere intensitet?

Bør man trene hver dag, eller har kroppen godt av en hviledag?

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har veldig mye peiling på trening, men.. Kroppen har nok godt av en dag eller to til å restituere seg på. Når du trener bryter du ned muskulaturen, og jeg antar at en hvileperiode er viktig for å la musklene bygge seg opp igjen! Det reduserer faren for overtrening, skader og at du skal bli dritlei [:)]

Du kan trene hver dag, men ikke tren samme muskelgruppe hver gang. Du kan jo f.eks trene styrke de dagene du ikke løper!

Kroppen har godt av en hviledag. Hvis man trener samme muskelgruppe flere dager etterhverandre ender det med at musklene aldri får bygd seg opp, og du kunne like gjerne latt være å trene. Restitusjon er veldig viktig, uansett muskelgruppe. Hvis du trener overkropp en dag, kan det være lurt å trene ben dagen etter. Ang kondisjon er det ikke like strengt, fordi musklene får ikke like hardkjør som ved styrketrening, men varier gjerne det også, da du får bedre utbytte av variert trening [:)]

Jeg trener 2 dager, så en hviledag, så 3 dager trening, så en hviledag... så 2 dager med trening igjen... sånn går det..

trenger ca 45 min hver gang[:)]

30 min er ikke så lenge, så det kan du fortsette med :)
Hvis du har knallharde økter ( kanskje litt lengre og) ville jeg tatt en pausedag

Kombiner styrke og cardio trening.
Styrke 3 ganger og cardio 2-3 ganger i uken.
kan godt kjøre cardio og styrke på samme dag.
Benytt deg da ac cardio før frokost eller rett etter en styrkeøkt.
La det gå 2-3 dager mellom hver muskelgruppe[:)]

Viktig å variere mest mulig i løpet av en uke for å få fullt utbytte og at man skal merke bedring over tid.. Ville hatt noen dager med styrke, minst 1 dag med intervall trening (som er hardt) og du trenger at kroppen restiturerer seg som de over skriver...

Ville søkt litt på nettet om sonetrening og trening med pulsklokke- er overraskende mye av treningen som skal utføres i sone 1 (forholdsvis lav puls; snakketempo) som kroppen ikke trenger restitusjonstid og da er du klar igjen dagen etter..

Det viktigste rådet mitt er ihvertfall at du ikke bare trener sånn middels/halvveis hver dag gjennom hele uken - da merker du ingen bedring på kondisen for det er ikke på det middels pulsnivået kroppen bygger seg opp! [:)] Lykke til!

De sier jo at det er bra å få opp pulsen på et eller annet vis i 30 min hver dag, men om du tar lengre noen dager så kan du jo slappe av litt mer på andre dager? [:)]

ORIGINAL: Niih!

Hvis du har knallharde økter ( kanskje litt lengre og) ville jeg tatt en pausedag

Sign.

Og husk at mens f.eks bena har hviledag, så kan du jo trene overkroppen[:D]
Og du, klar funker bare på trøndersk tror jeg.[8D]

ORIGINAL: Sunny86

Viktig å variere mest mulig i løpet av en uke for å få fullt utbytte og at man skal merke bedring over tid.. Ville hatt noen dager med styrke, minst 1 dag med intervall trening (som er hardt) og du trenger at kroppen restiturerer seg som de over skriver...

Ville søkt litt på nettet om sonetrening og trening med pulsklokke- er overraskende mye av treningen som skal utføres i sone 1 (forholdsvis lav puls; snakketempo) som kroppen ikke trenger restitusjonstid og da er du klar igjen dagen etter..

Det viktigste rådet mitt er ihvertfall at du ikke bare trener sånn middels/halvveis hver dag gjennom hele uken - da merker du ingen bedring på kondisen for det er ikke på det middels pulsnivået kroppen bygger seg opp! [:)] Lykke til!

Jeg trener kun intervall jeg da.
Har lest litt på nettet nå, og virker som det er passe med 20-30 min...
Tror jeg skal bytte ut noen økter med 30 day shred eller noe.

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: Niih!

Sign.

Og husk at mens f.eks bena har hviledag, så kan du jo trene overkroppen[:D]
Og du, klar funker bare på trøndersk tror jeg.[8D]

Hahaha, tenker ikke alltid over det da sjø! [8D]

Er ikke noe ekspert men kan jo si hvordan jeg gjør det da; Triller en tur med lillegutten når han skal sove på dagen, går i rask gange i ca 1 time. Hver dag omentrent. Så tar jeg i tillegg noen kveldsturer alene, der jeg jogger i ca. 45 min et par ganger i uka. + at jeg gjør noe styrketrening andre dager.
Nå er jeg nettopp begynt med dette, og det er rett og slett for at jeg selv skal føle meg bedre.., Så elsker jeg rockeringen med vekter, selv om det gjør svin-vondt de første gangene [:D]

Back
Topp